Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2007 #1 Skrevet 7. februar 2007 Jeg bare lurer på en ting... Jeg må til legen, men har ingen penger til å betale legen, eller til å kjøpe medisiner. Hva kan man gjøre når man ikke har penger, og er syk? Hvis man må innlegges, og kanskje ta en operasjon også. Hvem betaler det? Finnes det noe hjelp? Håper noen kan svare.
Gjest Bellatrix Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 Blir du innlagt skal du ikke btale en krone for det. Har du virkelig ikke råd til å dra til legen så er det sosialkontoret som skal hjelpe deg. Har du overhode ikke penger? Ingen du kan låne litt av?
Gjest Eir Skrevet 7. februar 2007 #3 Skrevet 7. februar 2007 (endret) Egenandelen hos legen kan du alltid få på faktura, og de pleier også å være greie med utsettelser. Medisiner er jeg litt usikker på, men jeg tipper legen din kan svare på det. Dersom man må legges inn og opereres er det vanligvis dekket av det offentlige uansett. Men dersom du har så lite penger bør du kanskje uansett kontakte sosialkontoret, og høre om du har krav på noe derfra. Endret 7. februar 2007 av Eir
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå