Gå til innhold

Kjevelåsninger

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Oda_*
Skrevet

Er det noen andre her som er plaget av at kjeven låser seg?

Dette skjer spesiellt når jeg våkner om morningene ,er skikkelig ubehagelig og smertefullt. Det knekker høylytt før det løsner. Kan ta noen minutter. Ellers kommer låsningene og/eller knekkelydene i hytt og pine.Kan ikke spise seige ting

( karamell o.l)

Viser ingenting på rtg og ventelistene er så lange at jeg ikke blir vurdert av kjevespesialist før om 1.5 år.

Tannlegen sa noe om fare for "slitasje" av leddet. Er ikke en "stresset" person, noe flere har fortalt kan være årsak. (muskelspenninger o.l)

Noen tannleger her? Eller andre?

Noen erfaringer? Hvilke tiltak har hjulpet deg? Hva kan årsaken være? Privatpraktiserende spesialister? Pris?

Takker for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det en periode, men det gikk over av seg selv. Har hørt at en kiropraktor kan hjelpe med slike problemer. Får jeg det det igjen går i hvert fall jeg til en.

Gjest Gjest_Oda_*
Skrevet
Jeg hadde det en periode, men det gikk over av seg selv. Har hørt at en kiropraktor kan hjelpe med slike problemer. Får jeg det det igjen går i hvert fall jeg til en.

Takk for raskt svar. Har hatt dette i 1 år. Hvor lenge var du plaget?

Skrevet

Det var veldig ille i ca tre måneder, men det varte vel kanskje nesten ett år til sammen? På det verste klarte jeg ikke å tygge noe hardt. Får vondt bare jeg tenker på det. :forvirret:

Skrevet

Det er naturens reaksjon på jenter som skravler for mye.

Skrevet

Eller på jenter som suger for mye.

Skrevet
Eller på jenter som suger for mye.

Slik det var, ja. Naturen er no' dritt.

Gjest Gjest_frujuli_*
Skrevet
Er det noen andre her som er plaget av at kjeven låser seg?

Dette skjer spesiellt når jeg våkner om morningene ,er skikkelig ubehagelig og smertefullt. Det knekker høylytt før det løsner. Kan ta noen minutter. Ellers kommer låsningene og/eller knekkelydene i hytt og pine.Kan ikke spise seige ting

( karamell o.l)

Viser ingenting på rtg og ventelistene er så lange at jeg ikke blir vurdert av kjevespesialist før om 1.5 år.

Tannlegen sa noe om fare for "slitasje" av leddet. Er ikke en "stresset" person, noe flere har fortalt kan være årsak. (muskelspenninger o.l)

Noen tannleger her? Eller andre?

Noen erfaringer? Hvilke tiltak har hjulpet deg? Hva kan årsaken være? Privatpraktiserende spesialister? Pris?

Takker for alle svar :)

Var plaget med dette i mange år. Mye hodesmerter osv. Ble sendt til kjevekirurg og han laget en bittskinne til meg, som jeg bruker om natten. første gang jeg fikk den kostet den ca 500 kr. (lenge siden) nå er det det offentlige som betaler.

Syns 1.5 år er lenge å vene for å komme til kjevekirurg. har du ikke mulighet til en som driver privat? Kan hende det hjelper å ringe å mase...

Iallefall, så har dette hjulpet meg. Kirurgen sa at det kom av at jeg er noe underbitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...