Gå til innhold

Betennelse i beinet/beina

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har hatt muskelbetennelse i bena før/eller rumpa/rundt der?

Det kiler i rumpa og nedover benet og er ømt i begge rumpeballene..Er også ganske svak i bena når jeg går nå. Tenkte jeg skulle ta en tur til legen på fredag, men er det noen andre her som har opplevd det samme og fått noe bra hjelp for det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hatt betennelse der du har hatt det, men har hatt i hofte og i kne mange ganger. Svømming er supert mot betennelse, det får deg i bevegelse, men uten at du overbelaster. Lett sykling er også bra om du ikke kjenner at du får vondt av det. Legen kommer sikkert til å gi deg betennelsesdempende. Pass på å ikke overbelaste stedet hvor du har betennelse.

Skrevet
Har aldri hatt betennelse der du har hatt det, men har hatt i hofte og i kne mange ganger. Svømming er supert mot betennelse, det får deg i bevegelse, men uten at du overbelaster. Lett sykling er også bra om du ikke kjenner at du får vondt av det. Legen kommer sikkert til å gi deg betennelsesdempende. Pass på å ikke overbelaste stedet hvor du har betennelse.

Takk for tipset. Jeg svømmer 2-3 ganger i uka, men merket nå forrige gang at jeg slet med å svømme..Ikke pga smertene, men pga at jeg følte meg litt svakere enn vanlig i bena. Men blir kanskje bedre med noe betennelsesdempende. Får ta en tur til legen så jeg får litt hjelp.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg har kanskje (fysioterapeuten min er ikke 100% sikker enda) muskelbetennelse i begge beina. Jeg har fått beskjed om å ikke belaste i nå, for så å trene forsiktig etterhvert. I tillegg får jeg massasje. Snakke med legen eller eventuelt en fysioterapeut.

Skrevet

Kan jeg spørre hva slags symptomer du har i beina, Bellatrix? :)

Gjest Bellatrix
Skrevet
Kan jeg spørre hva slags symptomer du har i beina, Bellatrix? :)

Kraftige smerter fra lårene og helt ned i tærne. Fysioterapeuten har sjellet meg og det er ikke ryggen som gir de. Han hadde visst aldri vært borti noen med lignende smerter, men han har utelukket alt han trodde det kunne være bortsett fra muskebetennelse. Om jeg ikke ble bra i løpet av uka av hvile og massasje så var det visst ikke muskelbetennelse. Jeg skal tilbake til han nå. Det blir spennende å høre hva han sier.

Skrevet (endret)
Kraftige smerter fra lårene og helt ned i tærne. Fysioterapeuten har sjellet meg og det er ikke ryggen som gir de. Han hadde visst aldri vært borti noen med lignende smerter, men han har utelukket alt han trodde det kunne være bortsett fra muskebetennelse. Om jeg ikke ble bra i løpet av uka av hvile og massasje så var det visst ikke muskelbetennelse. Jeg skal tilbake til han nå. Det blir spennende å høre hva han sier.

Og det er ikke nevrologisk betinget? Når du sier "ryggen", da antar jeg at isjas er utelukket? Jeg synes du burde gå til lege.

CoolDuckie

Endret av CoolDuckie
Gjest Bellatrix
Skrevet
Og det er ikke nevrologisk betinget? Når du sier "ryggen", da antar jeg at isjas er utelukket? Jeg synes du burde gå til lege.

CoolDuckie

Ja, isjas og prolaps er utelukket. Jeg skal til lege om det ikke blir bra i løpet av uka. Jeg skal snakke med fysioterapeuten i dag. Jeg føler meg ikke bedre på tross av at jeg har sittet stille i flere dager og fikk massasje på tirsdag. Antakeligvis ringer jeg lege i løpet av dagen. Som sagt så hadde ikke fysioterapeuten sett noe lignende før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...