miss idaho Skrevet 7. februar 2007 #1 Skrevet 7. februar 2007 Jeg er snart ferdig med min utdannelse og lurer derfor på omtrent hvor mange stillinger jeg må søke før jeg kan regne med å få meg en jobb. Jeg er ferdig sykepleier til sommeren.
Gjest Sativa Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 Kommer vel litt an på, vet at mange får seg jobber på steder de har vært i praksis eller jobbet ekstra under studietiden. Jeg er vernepleier og søkte ikke på en eneste jobb. Jeg ville gjerne fortsette i den jobben jeg hadde, og jobber der ennå. Med bedre lønn da så klart.
Wildy Skrevet 7. februar 2007 #3 Skrevet 7. februar 2007 En av "fordelene" med å være innen helsevesenet er at man knapt trenger å søke på jobb og allikevel kan jobbe så mye man vil. Men det å få helstilling som sykepleier, se det er noe annet.
Karmøy Skrevet 9. februar 2007 #4 Skrevet 9. februar 2007 Jeg er vernepleier....søkte 3 stillinger før jeg var ferdigutdannet...og fikk alle....det var vernepleiermangel i vårt distrikt da (11 år siden). Så det kommer vel an på hvor mye sykepleiere det er i ditt distrikt....her er det slik at hvis sykepleierne ikke vil jobbe på sykehjem er det verre å få fast stilling med en gang. Mange vil jobbe på sykehjem og i hjemmetjenesten.
Karmøy Skrevet 9. februar 2007 #5 Skrevet 9. februar 2007 En av "fordelene" med å være innen helsevesenet er at man knapt trenger å søke på jobb og allikevel kan jobbe så mye man vil. Men det å få helstilling som sykepleier, se det er noe annet. ← Det gjelder iallefall ikke hjelpepleiere/omsorgsarbeidere her...de må som oftest gå vikariater i årevis før de får noe fast
Gjest baby-E Skrevet 9. februar 2007 #6 Skrevet 9. februar 2007 Det gjelder iallefall ikke hjelpepleiere/omsorgsarbeidere her...de må som oftest gå vikariater i årevis før de får noe fast ← Om du leser hve hun skriver, så står det jo at det er vanskelig å få en helstilling. Men ekstravakter der skorter det ikke.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 9. februar 2007 #7 Skrevet 9. februar 2007 Jeg er sykepleier. Søkte på fem stillinger og ble innkalt til intervju på alle. Gikk imidlertid bare på to av dem og ble tilbudt begge stillingene. Takket ja til den jeg likte best. Fast 100% stilling.
ehu Skrevet 10. februar 2007 #8 Skrevet 10. februar 2007 Jeg har bare søkt en av gangen og fått den, men så jobber jeg på sykehjem. Her er det mye ledige sykepleierstillinger på sykehjem og hjemmesykepleien, mens på sykehuset er det mye vanskeligere å få fast jobb. De fleste jobber der utlyses kun internt og det er stor rift om de ofte. Det sies at man må belage seg på vikariater i første omgang på sykehuset for å få en fot innenfor, men deretter så er det muligheter. En annen sak er at vi som jobber på sykehjem/hjemmesykepl. har bedre betalt enn de som jobber på sykehuset. I allefall her i kommunen.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 10. februar 2007 #9 Skrevet 10. februar 2007 En annen sak er at vi som jobber på sykehjem/hjemmesykepl. har bedre betalt enn de som jobber på sykehuset. I allefall her i kommunen. ←
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå