Gå til innhold

Brukket håndledd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var klønete og falt på isen her om dagen, og nå sitter jeg med gips på venstre arm.. hadde visst brukket et bein i venstre håndledd.

Noen som vet ca hvor lenge man må gå med gips?? Var litt satt ut når jeg var på legevakta, så fikk liksom ikke spurt om så mye fornuftig! Skal tilbake og ta nye røntgenbilder neste mandag, så får vel vite mer da, men..

Fint om noen har noen erfaringer å dele! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brakk ett bein i håndleddet for noen år siden (datt også på isen :) ) Måtte gå med gips først i 6 uker. Da skulle den egentlig taes av, men røntgenbildene viste at det hadde ikke grodd helt, så jeg måtte ha den på i 4 uker til...(dvs de tok av den gamle og la på ny gips).

Tror det "vanligste" er å ha den på i 6 uker.

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar! Gips i 6 uker (eller mer!) passer meg ikke helt nå, så jeg krysser fingrene for at legen tok feil og at den bare var kraftig forslått :ler:

Men nå er jeg i alle fall forberedt på det verste!

Skrevet
Takk for svar! Gips i 6 uker (eller mer!) passer meg ikke helt nå, så jeg krysser fingrene for at legen tok feil og at den bare var kraftig forslått  :ler:

Men nå er jeg i alle fall forberedt på det verste!

Hehe, når passer det å gå med gips da :) Jeg brakk min hånd rett før jul og måtte gå på julebord i finkjole og gips. Det var ikke gøy nei...Gleda meg fælt til den skulle av den 22. des,men der gledet jeg meg for tidlig :tristbla:

Får håpe legen din tar feil :)

Skrevet

Jeg knakk håndleddet mitt for tre uker siden, og må nok gå med gips i tre uker til ja! Men det blir bedre etterhvert, nå klarer jeg å bruke hånden en del, så er ikke helt hjelpeløs lenger.

Skrevet

Liten oppdatering fra meg her..

Var hos legen på mandag, og det ble gips i 3 uker til det. Viste seg at jeg ikke bare hadde et brudd i håndleddet, men også et i selve hånden. Når jeg først brekker noe, skal det tydeligvis gjøres skikkelig :tunge1:

Men synes ikke selv det gjorde så vondt da, bare når legen klemte skikkelig til for å sjekke om det gjorde vondt.. :overrasket:

Fikk en ny type gips som var ganske irriterende... mye lettere enn den forrige, noe som jo er bra. Men for det første er den i farge (kunne velge mellom rød og blå!) så den lyser jo skikkelig opp her.. i tillegg fikk den så skarpe kanter, så jeg skar meg jo nesten på den. Og i tillegg drev den og hang seg opp/lagde nupper på alle klærne mine.. ser ut som en type netting eller noe...

Men tok på en bandasje utenpå i går, så slipper jeg unna endel der :)

Klarer også å bruke hånden til mye nå, men gipsen er i veien for mye da..

• 4 år senere...
Gjest Julia Elis
Skrevet

hei, siden jeg ser det er mange her som har brukkede håndledd må jeg bare spørre om noe..

Jeg brakk håndleddet for ca to ukeer siden, men for et par dager siden byttet jeg til noe de kaldte plastikgips. Den er mye mykere, og lettere, og jeg har mye mer smerter i håndleddet nå, enn da jeg brukte den andre gipsen. Skal gipsen være myk? føler at det er noe som er galt..

veldig fint hvis noen kunne svart meg :)

-hilsen jente 15 år

Gjest anonymeline
Skrevet

Jeg fikk gips på hånda 20. Des og må ha den i 12(!!!) uker. Men selv om jeg bare har hatt den i tre uker, så har det blitt lettere å bruke de fingrene som er ledige, men noen ting er og forblir umulig.. også som så det klør! ;)

Ikke så mye å gjøre med sånt desverre, bare smøre seg med tålmodighet.

Men fikk du ikke beskjed/spurte når du fikk gipsen hvor lenge du måtte ha den ?

Trodde alle fikk beskjed, slik jeg fikk : minimum 12 uker.(OT så begynte de å le når de så uttrykket mitt og responsen:KØDDER du?!!, hehe).

Vet i alle fall hvordan det er og føler med deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...