Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

En kollega på jobben fortalte meg om et interessant søskmål i USA (hvor ellers?). Ei dame hadde kjøpt seg bobil, og var ute og kjørte. Hun satte på cruisekontrollen, og gikk bak i bilen for å koke seg litt kaffe.... !!?? :overrasket:

Det endte jo selvsagt galt, og hun gikk til sak mot bobilprodusenten fordi hun ikke var blitt informert om at hun ikke måtte gå fra rattet selvom hun hadde cruisekontrollen på. :overrasket::overrasket::overrasket:

Er det virkelig mulig å være så til de grader dum? Eller er dette bare en tullehistorie?

I følge min kollega vant hun saken mot bobilprodusenten, og det vil nå bli vanlig i USA at man skriver en liten notis i bilenes manual at man ikke kan forlate rattet når man kjører med cruisecontrol.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig at det er en tullehistorie, men i USA kan man jo gå til sak for hva som helst, og det er vel grunnen til at bruksveiledninger til amerikansk produserte ting er store og tunge som mursten.

Skrevet

Jeg tviler egentlig ikke på at det er/kunne vært sant :overrasket: . Noen ganger når jeg har kjøpte noe blir jeg helt målløs over alle formaningene og instruksene som følger med. Av typen "vi advarer mot å putte katten inn i din nye microbølgeovn". Håper av hele mitt hjerte at vi ikke får lignende tilstander her hjemme "på bjerget".

Skrevet

Det tviler heller ikke på at det er sant. USA er jo veldig ekstreme på sånne ting..

Kom over en side engang som listet opp masse sånne rare advarsler, og en siden om alle dumme lover. Eks: man har ikke lov til å gå baklengs over en vei med en and på hode etter kl.18 :ler:

Skrevet

Den stammer fra det som heter Stella Awards i USA. Det er en pris som blir gitt til de dummeste søksmålene i det foregående år. Meen ... denne historien, pluss en del andre, er sendt rundt på mail og lignende. Og de utgir seg for å være Stella Awards for 2006. Noe som ikke stemmer, siden de blir sendt ut hvert år, og den med bobilen er vinneren hvert eneste år. :)

Sånn for underholdningens skyld så legger jeg ved link til Stella Awards, og til tullehistoriene.

De ekte.

De falske.

Skrevet
Den stammer fra det som heter Stella Awards i USA. Det er en pris som blir gitt til de dummeste søksmålene i det foregående år. Meen ... denne historien, pluss en del andre, er sendt rundt på mail og lignende. Og de utgir seg for å være Stella Awards for 2006. Noe som ikke stemmer, siden de blir sendt ut hvert år, og den med bobilen er vinneren hvert eneste år. :)

Sånn for underholdningens skyld så legger jeg ved link til Stella Awards, og til tullehistoriene.

De ekte.

De falske.

Takk skal du ha.

Da er det altså ikke sant at noen har kokt kaffe mens de kjører på cruise control. Betryggende egentlig - men foruroligene å lese om alle de ville historiene på siden med de ekte Stella Awards historiene.

Skrevet

Det er en sannhet med litt modifikasjoner. Slik jeg har forstått det så eksisterer søksmålet og ulykken, men vedkommede forlot aldri førersetet under kaffekokeriet.

Det jeg finner litt vanskelig å tro på, er dette med innføringen i brukermanualen etterpå, for så vidt jeg vet så er dette med å forlate rattet noe som har vært frarådet i alle år mht cruise controll i manualene.

Jeg måtte nesten sjekke min egen, og joda - det står i Buicken min sin håndbok.

"when using the cruise control it is not advised to leave the throttle and brakepedal unoperated. remember to keep both hands on the wheel at all times".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...