Gjest ts Skrevet 7. februar 2007 #1 Skrevet 7. februar 2007 Jeg har gått på Diane i 1 1/2 år pga. hudproblemer. Huden min eksploderte på ryggen månedene før jeg begynte. Hadde problemer med å kle av meg foran kjæresten min, og syns det var særdeles ubehagelig å bade med andre. Legen sa da ja til å gi meg resept på Diane, selv om ansiktshuden var fin (har brukt MD en stund, med god effekt). Etter et halvt år ble huden på ryggen helt fin, og opplevde en enorm lettelse. Kunne nå gå i de klærne jeg ville uten å bekymre meg. Merket heller ikke noen bivirkninger. Men etter en stund fant jeg ut at pillene faktisk la en demper på sexlysten. Har ikke noe problemer med å nyte sex der og da, men merker at jeg ikke tenker så mye på sex lenger, og tar sjelden initiativet selv. Liker heller ikke tanken på å gå på så sterke hormoner over tid. Det jeg da lurer på er følgende: hvis jeg slutter, er sannsynligheten stor for at jeg vil få tilbake min gamle hud på ryggen? Har fått resept på Dalacin, som har virket litt på meg før. Tenker at hvis jeg er flink til å passe på huden på ryggen fra utsiden, så går det kanskje bra? Vil gjerne ha tilbake min gamle sexlyst. Har byttet til Feminil nå (som er det samme, bare et billigere alternativ), og der står det at man bør slutte på pillene når man har oppnådd ønsket effekt. Legen min sa også noe om at en periode på Diane/Feminil, kunne ha (lang)varig effekt. Noen som har erfaring med dette? Vil huden min evt. eksplodere først, for så å normalisere seg igjen?
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 Slik jeg har forstått det vil det i stor grad avhenge av hvorfor du har kviser. Er det slik at Diane har undertrykket PCO/PCOS hos deg, så vil de trolig komme tilbake, så sant du ikke får behandling for PCO/PCOSen som ligger i bunnen av problemet. Er det kun "vanlige" kviser så virker det mer på meg som om det normalt kommer en eksplosjon, og så roer det seg etter en stund. Men følg alle kvisetipsene som er i "boka" (godt kosthold, skylle ryggen fri for balsam, god pleie med produkter som passer deg, osv) så hadde jeg i det minste gitt det et forsøk. Ikke noe kjekt når sexlysten sakte men sikkert forsvinner
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2007 #3 Skrevet 8. februar 2007 Takk for svar. PCO/PCOS, er det den sykdommen hvor kroppen produserer unormalt mye mannlig kjønnshormon hos kvinner? Har ikke det, altså. Men har slitt med uren hud siden puberteten (er nå i 20-årene). Men er det noen som vet hvor lenge en slik kriseperiode varer etter at man har sluttet på piller (Diane)? Er også litt redd for at jeg skal få arr som tar lang tid å bli kvitt.
sweetdana Skrevet 8. februar 2007 #4 Skrevet 8. februar 2007 Hiver meg også på denne tråden da jeg tenker på å slutte på Diane selv (pga stor mengde hormoner). Fikk plutselig endel kviser for et par år siden (ikke plaget med kviser før), og da jeg samtidig trengte prevensjon var Diane et godt valg. Kvisene forsvant. Men jeg har liksom ingen bivirkninger av Diane i det hele tatt, så derfor synes jeg det er litt dumt å slutte på en måte. Men det går vel an å gå til legen og få resept på en annen type, prøve det ut, og dersom kvisene kommer tilbake, bare løse ut nye piller fra den gamle Diane-resepten? En annen ting jeg lurer på. Jeg får jo fortsatt kviser selv om jeg går på Diane. Ikke mye såklart, bare sånn litt under menstruasjon og sånn der. Får dere andre dette?
Mookie Skrevet 9. februar 2007 #5 Skrevet 9. februar 2007 Jeg har brukt Diane i 10 år og er kjempefornøyd. Sluttet en gang og da ble ryggen kjempe-ille !!! Slutter aldri uten en back up igjen, og kun hvist jeg må!!!! Jeg har ikke vært spesielt plaget før, men hadde litt urenheter på ryggen før jeg begynte på Diane.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå