Gå til innhold

Fødselsmerker

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Fiol_*
Skrevet

Hei!

Jeg har en type som elsker meg. Jeg elsker ham også.

Han har fridd flere ganger, men jeg sier konstant nei.

Han har også hatt lyst til å ha sex, men jeg sier det får vente til etter at vi er gift.

Grunnen til at jeg er blåfiolett over nesten hele kroppen. Ansikt og hender er heldigvis spart, men ikke armer, ben og resten av kroppen.

Jeg er alltid fullt påkledd, for jeg er redd folk skal reagere negativt.

I dusjen på skolen trodde alle jeg var spedalsk etter en KRL-time da læreren pekte på meg for å beskrive hvordan spedalske ser ut.

Han tok det tilbake og beklaget, men det brydde ikke elevene seg om. De ropte UREN! UREN! i fem år framover.

Nå har jeg angst, depresjoner og det som verre er.

Hvis jeg sier jeg er suicidal, så stenger vel Scorpina denne tråden, så det er jeg ikke.

Jeg har ikke solet meg eller hatt bare armer siden barneskolen. Nå er jeg 38. Håret mitt er alltid dandert slik at panna ikke vises helt. Heldigvis er det svart hår.

Jeg klarer ikke å kle meg naken framfor mannen jeg elsker. Ikke for noen annen heller. Det er ikke små merker heller: Hele ryggpartiet og venstre ben er blått, mens høyre ben og armene er dalmatineraktige.

Jeg ser ut som Emily, the Corpse Bride.

Og nåtrenger jeg desperat hjelp før han finner en annen dame.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du snakket med legen din om dette da?. Evt om det går ann og gjøre noe?. Plastisk kirurgi, evt??... Når det plager deg så voldsomt så må de jo se på løsninger...

Og når det kommer til mannen din, ser dette plager deg. Men hadde det ikke vært lurest og ta det opp med han?, tror det kunne vært lurt.

Ang fødselsmerker, datteren min har et ganske stort ett. Har snakket med legen min, og når det gjelder babyer. hun er snart 6 mnd, så skulle det forsvinner i løppet av 1te året mente han.

Ellers så hadde dem kommet så ufattelig langt i dag. At ved hjelp av laser, Så kunne dem fjerne det helt.. Og det er stort..

Derfor jeg tenkte på om du har tatt det opp med legen din? Mulig dem kunne hjulpet?

Ex.

Skrevet

Han sa han ikke kunne gjøre noe...

Men det er 4 år siden, da.

Skrevet

Har du kun snakket med en lege? Jeg vil anbefale deg at du hører med et par til, i tilfelle den første du gikk til ikke er spesielt oppdatert.

Skrevet

Aleris legesenter...

Gamle Rødekors klinikken (Omnia senteret)..

Eneste stedet jeg bruker..

Veit ikke om det er lov og skrive nr her jeg men....: nret dit er iallefall 22541000.

Da blir du sikkert henvist til en spesialist....

Verdt et forsøk da....

Ex....

Gjest Trionetta
Skrevet

Ble litt forundret over tipsene deres. Søk behandling i stedet for å fortelle kjæresten. Fødselsesmerkene er jo ikke farlige...

Skrevet

Du Trionetta. Du må jo selvfølgelig prøve og provosere du? eskalere frem en situasjon/krangel???

Skjønner ikke hvor mange "brøhuer" det er her inne, finner svar dem prøver og få i gang en krangel av.... *sukk*, i stedet for og fokusere på TS.

Hun snakker om angst og depresjoner. Kanskje du er samboer med en lege. Kanskje er ikke hun det. Slike ting kan man kanskje ta hensyn til eller??

Dette er også noe som virkelig plager henne, som hun tydeligvis sliter med. Og når noe er plagsomt, Så ser man selvfølgelig på alternative løsninger. Eller???

Og hvis du tar på deg brillene neste gang, så ser du kanskje hva som er skrevet: litt tydligere. Det står også nevnt at: Annbefaler og ta det opp med samboer.

Beklager TS.

Ex...

Gjest Trionetta
Skrevet

Hun kan søke psykologisk behandling mot angst og depresjoner, det er så.

Bekleger hvis du misforstod :ironi:

MEN: Det er ikke sikkert kjæresten dumper henne fordi halve kroppen er blå. Poenget mitt er at hvis hun går rundt og engster seg med tanke på hans reaksjon, er det bedre å hoppe i det. Ellers vil ingen psykolog i verden klare å kurere angsten hennes.

Skrevet (endret)

Hvis han elsker deg.. så burde han takle det at du har fødselsmerker, hvis ikke er han ikke stort å spare på. Jeg ville prøvd å gå med t-shirt en dag bare for å se hva han sa. Oppfør deg som normalt, hvis han spør eller kikker veldig sier du at du at "ja, det er fødselsmerkene mine, ikke så ...fint/pent/vanlig (eller hva du vil putte inn) kanskje, men jeg kan ikke noe for det for jeg ble født med det, det er arvelig, e.l. Det er utrolig hva folk kan "tilgi", bare du sier det ikke er din skyld.

Tenk på det på en annen måte f.eks, at du er jo veldig heldig som ikke har noen i ansiktet eller på brystet og magen.

Jeg har et fødselsmerke på et synlig sted, ikke så stort riktignok, men jeg har måttet "forklare" meg noen ganger så ikke folk skal lure, ikke så gøy, men sånn er det bare og ikke noe jeg kan noe for. Så fort folk får en forklaring, så er det greit.

Jeg Googla "fødselsmerker" og DENNE artikkelen kom opp som første resultat. De søker etter forsøkspersoner på hudavdelingen på NTNU(?) kan jo være verdt et forsøk å ringe dem kanksje? :) Søk litt mer rundt på nettet kanskje du finner noe annet som kan hjelpe deg også? Lykke til da! Håper alt ordner seg for deg, det gjør jo gjerne det for snille piker vet du ;)

Endret av Gipsi
Gjest TS Fiol
Skrevet

Jeg gjorde som Trionetta og du i forrige innlegg sa: Viste meg for typen.

Etter en romantisk middag (som var planlagt lenge) bestemte jeg meg for å slippe katten ut av sekken;

Du, det er noe jeg må fortelle deg...

Så plumpet jeg ut med det.

Han bare lo. Sa han syntes det var sexy.

Vet ikke om jeg er helt enig, men jeg er glad han tok det på den måten.

Jeg spurte om jeg burde vise mer hud heretter, og han var positiv.

Jeg tar ikke sjansen på svømehall riktig ennå, men jeg skal ha bare armer og utringning på festen i morgen! den ene puppen er blå...

Skrevet
Jeg gjorde som Trionetta og du i forrige innlegg sa: Viste meg for typen.

Etter en romantisk middag (som var planlagt lenge) bestemte jeg meg for å slippe katten ut av sekken;

Du, det er noe jeg må fortelle deg...

Så plumpet jeg ut med det.

Han bare lo. Sa han syntes det var sexy.

Vet ikke om jeg er helt enig, men jeg er glad han tok det på den måten.

Jeg spurte om jeg burde vise mer hud heretter, og han var positiv.

Jeg tar ikke sjansen på svømehall riktig ennå, men jeg skal ha bare armer og utringning på festen i morgen! den ene puppen er blå...

Ja det må jeg si! Så kjapt! Hyggelig!

Gjest TS Fiol
Skrevet

Han spurte om dette var grunnen til at jeg ikke ville gifte meg. Etter et gråtkvalt "ja" fridde han IGJEN!

Gjett hva jeg svarte...

Jeg mistet møydomen nå nettopp...

Tusen takk til Trionetta og Gipsy og alle dere andre!

Dere kan ha reddet meg fra å dø...

Behandling er ikke så viktig, men jeg vil vurdere det.

Jeg vil aldri glemme ansiktsuttrykket haons da jeg tok av meg badekåpa... :)

Skrevet

Og min eneste overtrøtte reaksjon: GRATULERER! :klappe::hoppe:

Skrevet

:klem:

Dette var hyggelig å lese om morgenen. Blir så glad når ting ordner seg for folk! Lykke til TS, og gratulere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...