Gå til innhold

Ferie for venninne


Birgitte

Anbefalte innlegg

Har fått et underlig oppdrag; husbonden hennes skal overraske min venninne med en ferietur for henne og meg!!

Alt skal være hemmelig for henne, så jeg skal finne reisemål og hotell, og han betaler hele opplegget for oss begge. Det eneste som er klart er at det skal være første eller andre helgen i august, og det skal være surprise.

Så hva er safe?

Helt klart storbyferie.

Kan sydeuropeisk byer bli skrekkelig varmt i august?

Jeg tenker foreløpig på Praha. Er det en vinner?

Hva med Helsinki? Har noen gode erfaringer derfra?

Krakow?

Dublin?

Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åja - spaferie vil garantert bli bra!! Tallin, Budapest, Krakow... Hva med en storbyferie til Madrid eller Barcelona?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

En plass som f.eks. Roma kan vel være ganske varm i august og det sies også at den del av de lokale drar på ferie da så en kan oppleve at noen resturanter er stengt. Men Roma er uansett verd et besøk :-) God mat, god rødvin, masse man kan se, masse historie etc. Se reisebrevet mitt fra Rome på min hjemmeside http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spa - enten Tallin eller Riga, det er absolutt å anbefale.

Evt. en tur til Firenze/Toscana - selv om vel august kanskje kan være litt varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville anbefale Barcelona, der får du både storby og strand. Deilig å kunne bade litt etter en lang shoppingdag og i august er det varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo heldiggissen birgitte! Ja, sydeuropeiske byer kan bli skrekkelig varmt i august. Men: skjønne antikke roma i august er bedre enn å ikke være i skjønne roma i august for å si det sånn...;) Avhengig av hvor mye dere to har reist sammen: London er en gedigen bruksby som er veldig lett å finne frem i, shopping pubing clubing egentlig absolutt alt dere kan tenke dere av en by. Kan ikke gå vill (har forsøkt, er født uten stedssans). Amsterdam: det samme dog i gå-format men tross mylder av mennesker: herlig laidback avslappende. Praha: flott i april, sikkert minst like romantico i august (nb! bo sentralt!). Barcelona: har alt inkludert hete i august men kan nesten alene som storby også by på (tettpakka) deilig bystrand:)

God tur, dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt ganske mye negativt om spa i disse landene. Det er lite avslappende, og man sitter mye på et vanlig venterom og venter på behandlingen. Altså ingen god total opplevelse med bad, badstu og boblebad mens man venter i rolige omgivelser.

Men det kan jo godt hende det finnes steder som har skikkelig opplegg. Kanskje noen her som kan anbefale et sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker for tips. Vi har faktisk vært på tur sammen i Roma, så der "gidder" vi ikke dra. Kunne selvfølgelig tenke meg en ny tur til Roma, men det er så mange steder vi ikke har sett.

Men dere, dere nevner Tallin, Riga. Hvordan er disse byene utover spa? Tror kanskje det er et godt alternativ, men ingen av oss er så veldig higen på spa. Vi er mer på vin, kafeer og folk. Er det trivelige gatemiljøer i disse byene? God mat? Trivelige folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Paris da? Der har de iallefall nok av kafeer og vin. Men det blir kanskje litt for mye å se og gjøre?

Praha er superfint så det kan jeg virkelig anbefale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tallinn er en super by; veldig trivelige gater å rusle rundt i, koselige kaféer og mange gode restauranter. Dessuten er bykjernen liten og kompakt, slik at man kan gå de fleste steder og i tillegg rekke å se det meste i løpet av en helg. :)

Personlig synes jeg Praha er oppskrytt. Arkitekturen er riktignok mer imponerende enn i Tallinn, men på langt nær så trivelig atmosfære og ikke så god mat (stort minus i min bok ;)). Jeg synes også servicenivået var noe dårligere enn i Tallinn, men vi kan selvsagt ha vært uheldige. Dessuten er det en såpass stor by at en helg er i minste laget (vi var der fra fredag morgen til mandag og det var mye vi ikke fikk sett, tross god planlegging).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Reval day spa
Har fått et underlig oppdrag; husbonden hennes skal overraske min venninne med en ferietur for henne og meg!!

Alt skal være hemmelig for henne, så jeg skal finne reisemål og hotell, og han betaler hele opplegget for oss begge. Det eneste som er klart er at det skal være første eller andre helgen i august, og det skal være surprise.

Så hva er safe?

Helt klart storbyferie.

Kan sydeuropeisk byer bli skrekkelig varmt i august?

Jeg tenker foreløpig på Praha. Er det en vinner?

Hva med Helsinki? Har noen gode erfaringer derfra?

Krakow?

Dublin?

www.revaldayspa.eu i Tallinn, luxsus for dere, både spa og hotell, anbefaler veldig sterkt, skal selv tilbake dit. :klappe:

Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...