Gå til innhold

nokon har spraya graffiti på huset mitt :-(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eg blir så deppa kvar gong eg kjem heim - etter nokon har spraya graffiti, eller tagga, kanskje det heiter, på veggen på huset mitt. Eg bur sentralt i byen, i ein av leilighetane i ein bygård, og det er jo kanskje "slikt som skjer" - men likevel stygt, og skapar mykje bryderi.

Er det slik at kvar og ein sjølv må ordne opp når nokon sprayar på husveggen, dersom ein har sjølveigar? Det er ikkje noko kommunale avdelingar (for oppvekst el.l.) som har til oppgåve å fjerne slikt? Eller kanskje vanlege forsikringar dekker kostnadar ved tagging?

Må eg verkeleg kjøpe inn maling og pensel og male heile husveggen på nytt..? Det er over eit ganske stort område langs heile første etasje... Så surt, det tok sikkert berre nokre sekund for ungdommane som gjorde det, og for meg skapar det stort bry :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan hende du får dekket noe på forsikringen

Skrevet

Det hender at det blir tolket som en krigserklæring om det blir malt over - også blir det en ond spiral. Med tagging og hvitmaling.

Prøv å male over, og se hva som skjer. Håper det går bra. :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Og meld gjerne i fra til politiet. Dette er herverk på annenmanns eiendom. I dette tilfellet ditt.

Skrevet

Anmeld forholdet, ta bilder og mal over.

Jeg har lest at det er gjort en undersøkelse som sier at jo fortere grafitti/tagging blir fjernet, jo mindre attraktivt er det å tagge på samme stedet en gang til, altså stikk i mot det Succubus tenker. Om det stemmer vet jeg jo ikke.

Skrevet

Dagens kidz, as. I min tid var det bare offentlig bygninger som ble tagget på, og man tagget ikke på bolighus. Jeg tviler uansett på at det gis kred i dag for å tagge på privat eiendom, så jeg tror ikke taggen kommer opp igjen hvis du maler over den (noe annet er det med tog, trafostasjoner, off. bygninger osv som er godt synlige).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...