Tinemor Skrevet 6. februar 2007 #1 Skrevet 6. februar 2007 Hva er dine erfaringer med hva som er hensiktsmessig og uhensiktsmessig av leke- og sportsutstyr til barn om vinteren? Og hvorfor? (f.eks. innenfor sikkerhet, pris, hva de liker/missliker osv...) nysgjerrig jeg...
Frk Johansen Skrevet 6. februar 2007 #2 Skrevet 6. februar 2007 Mine to barn jente og gutt på 4 og 6 synes det er stas med skikkelig kjelker, snowracere. I tillegg har de langrennski og slalåmski. Sønnen min synes også det er gøy på skøyter men vesla synes andre ting er mer morsomt. Man får fine kjelker for 400 kroner og skipakker for 1000-1500,-
momo Skrevet 6. februar 2007 #3 Skrevet 6. februar 2007 Her har jenta på 5 år snow racer, langrenns ski, slalom ski og skøyter. Skøytene er vel brukt en gang, alt det andre er brukt jevnlig. Nå kommer det veldig an på hvor du bor og hvilke interesser foreldrene har. Foreldre som aldri står på slalom trenger jo ikke å kjøpe slalomutstyr til barna mens de er små.
momo Skrevet 6. februar 2007 #4 Skrevet 6. februar 2007 Glemte og skrive at hun har spark og. Den blir og brukt en del. Vi bor et sted med mye snø da. Er ikke alle steder spark er nødvendig.
Tinemor Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. februar 2007 Sant det Men hva er best da, smøreski eller smørefrie?
Frk Johansen Skrevet 6. februar 2007 #6 Skrevet 6. februar 2007 Kjøp inderlig IKKE smørefrie ski... Det blir det bare frustrasjon av. Ta heller jobben med å smøre og rense de ved sesongens slutt.
Jens Skrevet 6. februar 2007 #7 Skrevet 6. februar 2007 Gutten min på snart to år har akkuratt fått seg snowracer, og er topp fornøyd!Det lille akebrettet han hadde først var ikke like gøy.
Gjest Tabby Skrevet 6. februar 2007 #8 Skrevet 6. februar 2007 Her går det stort sett på skøyter. Alle 5 (også foreldrene) har skøyter, og minsten går på hockeyskole. Ellers går det på akebrett den lille tiden det er snø her. Datteren min har langrennsski, men de er nesten ikke brukt.
Laban75 Skrevet 6. februar 2007 #9 Skrevet 6. februar 2007 Kjøp inderlig IKKE smørefrie ski... Det blir det bare frustrasjon av. Ta heller jobben med å smøre og rense de ved sesongens slutt. ← Våre barn på 3 og 5 har begge smørefrie ski, og det fungerer utmerket! (men jeg har lest at mange anbefaler smøreski - uten at jeg helt skjønner hvorfor. Barna våre er veldig fornøyd og vi slipper å smøre feil og gi klabbeski). Ellers har barna snowracer, akebrett, den eldste har skøyter (den yngste skal få neste år), og vi har planer om å ta den eldste med i slalåmbakken neste år. Skulle gjerne kjøpt spark også (er vokst opp med det selv), men her er det altfor lite snø - og når det kommer snø er de raske med å strø... Da blir det dårlig med sparkeføre..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå