^me^ Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 jess, read the topic... noen som kan svare kjapt på dette?
Solaa Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 det er forholdet mellom barna til to kusiner/fettere osv
^me^ Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. februar 2007 (endret) hva blir søskenbarnet til moren min til meg? Endret 5. februar 2007 av ^me^
Solaa Skrevet 5. februar 2007 #5 Skrevet 5. februar 2007 de blir ingen ting, men om de får barn, så blir de sine egne tremeninger??
Solaa Skrevet 5. februar 2007 #6 Skrevet 5. februar 2007 samma det, her i norge har du lov til å gifte deg med din egen fetter/kusine, så go for it... Jeg ville ikke gjort det, men
Gjest Frk Åberg Skrevet 5. februar 2007 #8 Skrevet 5. februar 2007 hva blir søskenbarnet til moren min til meg? ← Ingenting. Men hennes barn blir dine tremenninger.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 6. februar 2007 #9 Skrevet 6. februar 2007 hva blir søskenbarnet til moren min til meg? ← Jeg har hørt at noen kaller det filletante/filleonkel, men vet ikke om dette er "offisiell" betegnelse. Jeg bruker filletante/filleonkel om inngiftet tante/onkel.
Karmøy Skrevet 6. februar 2007 #10 Skrevet 6. februar 2007 Jeg har hørt at noen kaller det filletante/filleonkel, men vet ikke om dette er "offisiell" betegnelse. Jeg bruker filletante/filleonkel om inngiftet tante/onkel. ← Filletante/filleonkel er dine foreldres tanter/onkler........
Colargol Skrevet 6. februar 2007 #11 Skrevet 6. februar 2007 Filletante/filleonkel er dine foreldres tanter/onkler........ ← Dette er hva jeg alltid har hørt fra andre og vokst opp med selv: Filletante/onkel er mine tanter ogn onkler som er inngiftet Gammeltante/onkel er tantene/onklene til mine foreldre Tremeningene mine er barna til søskenbarn av mine foreldre Firmeningene mine er barna til tremeningene til foreldrene mine
tjamsa Skrevet 6. februar 2007 #12 Skrevet 6. februar 2007 Filletante/onkel har jeg alltid hørt er foreldrenes søskenbarn. Tantene/onklene til foreldrene kalles vel grandtante/onkel?
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 6. februar 2007 #13 Skrevet 6. februar 2007 Filletante/onkel har jeg alltid hørt er foreldrenes søskenbarn. Tantene/onklene til foreldrene kalles vel grandtante/onkel? ← Samme har jeg lært...
Arkana Skrevet 6. februar 2007 #14 Skrevet 6. februar 2007 Filletante/onkel er mine tanter ogn onkler som er inngiftet Gammeltante/onkel er tantene/onklene til mine foreldre. ← Det har jeg også lært.
Gjest Gjest 1 Skrevet 6. februar 2007 #15 Skrevet 6. februar 2007 Yes, lixom, det er vel lixom kidsa til cousins til foreldra lixom. Mvh klemz
Gjest Silmarill Skrevet 6. februar 2007 #16 Skrevet 6. februar 2007 Min mamma har en kusine som igjen har barn - hennes barn er da mine tremeninger!
Gjest -eline- Skrevet 6. februar 2007 #17 Skrevet 6. februar 2007 Min mamma har en kusine som igjen har barn - hennes barn er da mine tremeninger! ← Japp, og jeg har noen som både er mine kusiner/fettere og tremenninger på samme tid (...noen som tar den uten å tenke incest og gud vet hva?)
Minien Skrevet 7. februar 2007 #18 Skrevet 7. februar 2007 Fra Wikipedia: Filletante er en betegnelse med med flere forskjellige betydninger på norsk. Filletante kan bety: Hustru til mors eller fars bror Mors eller fars kusine Fjernere (voksen) kvinnelig slektning i forhold til barna (eksempelvis mors eller fars tremenning) Nær kvinnelig venn av familien, i forhold til barna Hustru til bestemors eller bestefars bror. Fordi det ikke alltid er opplagt hva filletante og filleonkel betyr, bør man spesifisere hvem man mener for å unngå forvirring. Her i huset er filletante inngifte tanter. Altså - min fars brors hustru. Men jeg bruker aldri ordet.
Gjest Frk Åberg Skrevet 7. februar 2007 #19 Skrevet 7. februar 2007 Filletante/filleonkel er dine foreldres tanter/onkler........ ← Er ikke det grandtante, da? Jeg bruker filletante/onkel om inngiftede tanter og onkler. Men syns ikke noe om å bruke ordet for å omtale noen til daglig. For meg er de alle tanter og onkler, inngiftede eller ei.
tjamsa Skrevet 7. februar 2007 #20 Skrevet 7. februar 2007 (...noen som tar den uten å tenke incest og gud vet hva?) ← Hmm søskenbarnet til en av foreldrene dine fikk barn med en av søsknene til den andre forelderen din? Huff, så komplisert å si
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå