bertie Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 Heisann! Inspirert av en tråd om feber hos barn... Det jeg lurer på - når er det man har feber? Jeg for eksempel har veldig lav kroppstemperatur. Prøver å bli gravid, så måler temperaturen min hver morgen, og før eggløsning ligger jeg rett rundt 36 grader. Så sist jeg var dårlig og hadde 37,7, var jeg helt ødelagt. Men i følge den formelle definisjonen, er man afebril om man har under 38,5! Men når jeg har en temperaturøkning på 1,7 grader, da bør det jo være feber?? B
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 Hehe, har oppdaget det samme. (Charter for å unngå å bli gravid) Jeg tar utgangspunkt i om temperaturen er høy i forhold til hva som er normalt for MEG på det tidspunktet i syklusen, og hvordan jeg føler meg. En tempøkning på 1,7 fra en dag til neste hadde jeg ansett for å enten være feber, ekstremt utslag i forbindelse med EL (har hatt endring på over 1 grad pga tempfell dagen før EL) eller feil på termometeret. Men klart, jeg er litt nervøs for hva som kan skje om jeg havner på sykehus eller legevakt med noe som for meg er feber, men som er for lavt til at jeg blir trodd…
Devana Skrevet 6. februar 2007 #4 Skrevet 6. februar 2007 Når jeg lå på sykehuset og var ganske så uvel (så klart..jeg lå jo på sykehuset...), så hadde jeg noe som er feber for meg, lå på 38. (Ligger normalt sett på 36-36,5). De på sykehuset trodde ikke at jeg hadde feber enda jeg forklarte og jeg lå leeeenge dårlig før temperaturen gikk enda mer opp og de måtte gi meg noe for det. Det kunne vært unngått.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå