Gå til innhold

Praksis på sykehjem


Gjest Puffee

Anbefalte innlegg

Hvordan opplevde du å være ute i praksis på sykehjem, og hadde du noen erfaring fra før?

Blir glad for alle svar! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ingen erfaring fra før, og følte meg litt bortkommen. Trivdes veldig godt med det medisinske aspektet, lære å sette sprøyter, lære om forskjellige prosedyrer, medisinering, sykdommer o.l. Men jeg er veldig lite flink til småprat og syntes det var vanskelig å få kontakt med pasientene, å være den trygge personen som skal være der for å hjelpe dem med diverse. Det er vel en grunn til at jeg ikke jobber som sykepleier i dag ;)

Endret av Fairy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller ingen erfaring, så synes det var litt rart i begynnelsen, særlig den biten med å stelle pasienten. Men alt gikk seg til etterhvert, syntes jeg fikk veldig god kontakt med pasientene, å følte at de stolte på meg. Så jeg trivdes kjemegodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nyutdannet vernepleier og hadde medisinpraksis 2. året på et sykehjem. Av tidligere erfaring hadde jeg jobbet på sykehjem en sommer tidligere. Jeg opplevde at mange av de ansatte var veldig opptatt av å få gjort jobben fort uten å reflektere noe særlig over måten jobben ble gjort på. Jeg ble vitne til mange krenkelser som følge av dette. Mitt råd vil være å sette klare læremål sammen med veilederen din på praksisplassen slik at du ikke bare blir utnyttet til å gjøre stell og andre mindre populære arbeidsoppgaver, slik at du hele tiden kan lære nye ting :) det vil også være lurt å få til en god og åpen tone med veileder sånn at du lett kan ta opp ting og reflektere over egen og andres arbeidsmetoder.

Lykke til i praksis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Orinoco