Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Kajsa-krabat
Skrevet

dersom en ikke er utdannet (enda)??? Ja, det lurer jeg på :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Gjest ¤Ronja¤
Skrevet

Eg er under utdanning og får mellom 150 og 200 kroner timen (alt ettersom kva slags time eg har) på ein barneskule.

Skrevet

Du får litt høyere timelønn på ungdomsskolen enn på barneskolen.

Skrevet (endret)

Eg hadde oppunder 150 kr timen på ungdomsskule. Sjølv om eg hadde mastergrad. (Den var frå utlandet, så det "telte ikkje" ... og kollega-vikarane mine som berre hadde grunnfag (frå Noreg) tente betre enn eg!). Det var hardt arbeid, eg var hovudlærar i norsk og dei fleste faga der klassen var samla.

Den skuledagen eg berre hadde ein time undervisning, rekna eg ut at etter skatten vart trekt, og bussen, som kosta 42 kr kvar veg, satt eg igjen med nok til ei lita flaske cola...

Med andre ord vart eg ikkje verande der så lenge.

Endret av Badlands
Skrevet
Eg hadde oppunder 150 kr timen på ungdomsskule. Sjølv om eg hadde mastergrad. (Den var frå utlandet, så det "telte ikkje" ... og kollega-vikarane mine som berre hadde grunnfag (frå Noreg) tente betre enn eg!). Det var hardt arbeid, eg var hovudlærar i norsk og dei fleste faga der klassen var samla.

Den skuledagen eg berre hadde ein time undervisning, rekna eg ut at etter skatten vart trekt, og bussen, som kosta 42 kr kvar veg, satt eg igjen med nok til ei lita flaske cola...

Med andre ord vart eg ikkje verande der så lenge.

Hæææ?

Hvordan kunne de få masteren din til å "ikke telle"? Er det mulig?

Blei skikkelig forbanna på dine vegne jeg nå! :kjempesinna:

Og en annen ting: kan folk undervise dersom de kun har grunnfag?? De hadde kanskje pedagogikk i tillegg, får jeg håpe!

Skrevet

Til den siste!

For å få lønn som lærer må man ha godkjent utdanning som inkludererer pedagogikk. Men hvis faget man har master i, er et skolefag i det skoleslaget man underviser i, har man rett på lønn som om man hadde ferdig utdanning (men man kan ikke få fast stilling, bare midlertidig)

Lønnen reguleres av tariffavtalen, mens det med fast stilling reguleres av lovverket (Opplæringsloven)

Til trådstarter!

Når det gjelder lønn til ufaglært lærer ellers, så lønnes de som fagarbeider.

Minste årslønnen der er:

kr. 232 300 (ingen ansiennitet) , 237 300 (4 års ansiennitet), 246 800 (8 år) og 269 300 (10 år og topplønn)

For å finne timelønnen må du bruke følgende formel:

Årslønn x 1400

Årsramme x 1687,50

Dette er inkludert feriepenger. (Du deler på 12 og ganger med 10 for å finne feriepengene.)

Årsramme betyr hvor mange timer du må undervise. Det varierer etter hvilket skoleslag du er i (og på ungdomsskolen og vgs. hvilke fag du underviser i), så for å gi deg et helt korrekt svar, må jeg vite hvilket skoleslag og fag du tenker på!

PS! Jeg snakker om alle landets kommuner, unntatt Oslo som har egen tariffavtale.

Skrevet

Jeg er lærerstudent og som vikar i barneskolen har jeg fått 170 kr/timen.

Gjest Gjesten
Skrevet
Hæææ?

Hvordan kunne de få masteren din til å "ikke telle"? Er det mulig?

Blei skikkelig forbanna på dine vegne jeg nå! :kjempesinna:

Og en annen ting: kan folk undervise dersom de kun har grunnfag?? De hadde kanskje pedagogikk i tillegg, får jeg håpe!

Pfff, vikarane på skulen der eg jobba var 19 år, hadde fullført vgs, stort sett, og var over gjennomsnittet søte og pene, små og smekre. Og det sjøl om det var masse faglærte lærarar og lærarstudentar som søkte om vikartimar der. Skulen kan ta inn nett kven dei vil som vikarar i vikariat opp til 6 mnd fekk vi beskjed om. Vikariat over 6 mnd og faste stillingar derimot er det større krav. Derfor prøver ein del skular å trikse og mikse slik at dei kan tilsette ufaglærte så lenge som mulig. Pengemangel kallast det...

Eg er faglært med ein del ansiennitet, og har 270 kroner timen i følge fagforeninga. Spurte i forbindelse med ekstrajobbing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...