Gjest Bertine Skrevet 5. februar 2007 #21 Skrevet 5. februar 2007 Da jeg var i praksis på psyk avd kom dette temaet opp. Da var det en av psykiaterne som sa at det dukket opp ett par sånne tilfeller i året... Som regel var grunnen at disse jentene fortrengte sannheten... Spesielt viss de ikke ønsket å være gravide og i tillegg hadde "mensen".
Gjest Miss Guided Skrevet 6. februar 2007 #22 Skrevet 6. februar 2007 Enig. Jeg tror at de som opplever dette rett og slett fortrenger at de er gravide. ← Det stemmer nok, nabojenta ble gravid veldig ung og hun hadde fornektet hele graviditeten fordi hun var redd for foreldrenes reaksjon og for omverdenens. Men foreldrenes reaksjon var ikke noe å være redd for i hele tatt, hun hadde vært sammen med barnets far i flere år og er fortsatt sammen. En venninne av min familie ble lagt inn for tarmslyng og kom ut igjen med en baby, dette er mange år siden og ikke så akseptert å få barn uten barnefaren. Nå viste det seg at barnets far var gift og dette skammet hun seg over og fortrengte derfor hele greia. Hun var den typen som gikk opp og ned i vekt så det at hun hadde lagt på seg litt var det ingen som reagerte på, og hun hadde ikke sånn mage som jeg hadde da jeg var gravid heller.
Gjest Minimi Skrevet 6. februar 2007 #23 Skrevet 6. februar 2007 Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal skrive at "Dette trur jeg IKKE på" TS skriver det sikkert ikke for å lure dere..
Gjest Bodillen Skrevet 6. februar 2007 #24 Skrevet 6. februar 2007 (endret) Jeg kjenner til en dame her på mitt hjemsted som har opplevd dette. Første gang hun var gravid var hun bare 17 år, og da skjønte hun det ikke før hun var 6 måneder på vei. Den gangen var hun mye tynnere enn nå, og hun skjønte det kun fordi hun fikk litt mage. Hun menstruerte gjennom hele svangerskapet. Hun vanket i samme vennekrets som meg, og hun var like smal som hun pleide å være til hun var 6 mndr på vei, og brukte de samme klærne... Hun fikk to planlagte barn til etter det, før hun for 7 år siden fikk den store overraskelsen i fanget. Mannen hennes kjørte henne til legevakten med sterke magesmerter (som de selv trodde kunne være blindtarmbetennelse), og en halvtime etterpå hadde hun født en fullbåren baby. Svigerinnen min jobber sammen med denne damen, og hun fortalte meg at man virkelig ikke kunne se antydning til graviditet på henne i det hele tatt. Hun har litt sånn "rett fasong" med tynne bein og litt mer rundt magen. Hun hadde menstruert hele tiden gjennom dette svangerskapet også. Ut ifra det jeg vet om svangerskapshistoriene til denne damen, tenker jeg at kroppen faktisk kan oppføre seg litt ettersom hva vi forventer. De to planlagte svangerskapene hennes forløp normalt, uten mens og med følbare fosterbevegelser. Mulig disse damene har litt dårlig kontakt med kropp og følelser rett og slett. Jeg vet det er mulig å gå gjennom et helt svangerskap uten å kjenne fosterbevegelser. Moren min lå på klinikken sammen med en dame som aldri hadde kjent spark eller bevegelse av noe slag. Bortsett fra det var svangerskapet helt normalt. Endret 6. februar 2007 av Bodillen
Tvilling76 Skrevet 6. februar 2007 #25 Skrevet 6. februar 2007 Det skjedde med en venninne. Etter 7 mnd merket mannen en endring på magen og bad henne gå til legen for å sjekke. De ble sendt rett på ultralyd og fikk bekreftet at hun var gravid. Hun "visste" ingenting. 2 uker etter, kom magen. Det viste seg i etterkant at hun hadde hatt en psykisk sperre og at derfor ikke kunne merke noe. Mannen hadde sterilisert seg for 10 år siden og de hadde derfor ikke regnet med at de kunne få barn. Barnet lå helt inntil ryggraden. Hun visste, men ville ikke innse... Med nr 2 merket hun det etter 3 uker... En annen venninne ville skjule graviditeten på vdr. skole for sine foreldre, så magen kom ikke før etter 6 mnd.. Også her kalte legen det en psykisk sperre. Barnet lå helt inntil ryggraden. Hun visste, men ville ikke fortelle det hjemme. Så at man ikke kan vite noe, det skjønner ikke jeg. Det må ligge noe mer bak.
Villemarie Skrevet 6. februar 2007 #26 Skrevet 6. februar 2007 Jeg kjenner en jente som fikk vite at hun var gravid 2 mnd før termin. Hun fødte en frisk liten jente. Hedigvis hadde hun ikke drukket noe særlig under svangerskapet. Kun en øl av og til. Men hun hadde hatt en liten ulykke med en hest, så det er ganske fantastisk at ingenting skjedde.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå