Gå til innhold

Har ikke råd til KJOLEN..

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva gjør jeg.. Fant drømmekjolen i går.. til dobbel pris av mitt kjolebudsjett. En halvtime før hadde jeg egentlig bestemt meg for en annen (til 7000), helt til denne dukket opp med en prislapp som lød på 9000 mer enn forrige.

Er helt fornøyd med den første jeg prøvde, men ser liksom for meg selv som brud i den siste. Noen som har vært i samme dilemma, valgte den billigste uten å angre.. Syntes dette er håpløst da jeg på forhånd hadde bestemt meg for at å kjøpe ustyr til brud for opptil 15-20000 er horribelt..

usikker nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det på samme måten, og løste det ved å få sydd en kjole som var lik. Sydama mi var veldig flink, og trengte bare et bilde. Sparte 7000 på det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Den er desverre ikke til utleie. Og den er altfor spesiell til at jeg får solgt den etterpå og (tror jeg)... og ikke var den noe billigere i Danmark heller... hmmm

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva slags kjole var det da? Har du bilder av den?

Gjest

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjolen er Pronovias 2003. Gå inn på www.pronovias.com under Fashion collection nr. 2 fra venstre: delfos 1.

Det er vanskelig å de hvordan den ser ut, men den er i mer "skjorte" stoff og har lag på lag med stoff/blondekant nederst. Var dritstilig.. Blir det ikke den blir det Linea Raffaelli..

Skrevet

Du skreiv at du har sjekka Danmark, men ka med Sverige. Kjolen eg har valgt kosta 15300,- i Norge. 8800,- i Sverige(gjort om til norsk kurs). Men eg har faktisk kjøpt min via bridesave i USA. Der kosta den 4500,-.!!! Fetteren min tar den med til Norge i juni, dermed sparar eg pengar på innførselsavgift og moms og.!!!

Lykke til frå Vestlandstausa :D

Skrevet

Jeg mener ikke å være gledesdreper, men jeg har vært ivrig "kjolesøker" i et par år nå. Jeg synes også at kjolene til Pronovias er hetl vidunderlige! Det er ikke lett å få dem billig i USA. Pronovias er en spansk desigener, og det er nok litt eksotisk for amerikanerene. Du kan få eldre modeller billig, men årets modeller blir ikke så mye billigere enn her med alle avgifter. Da skal du ha mks flaks, spesielt hvis kjolen er litt utenom det vanlige. Jeg tror derimot ikke at du skal fortvile når det gjelder å få seolgt den igjen, Pronovias er uhyre populært, og fler og fler ønsker seg noe spesielt. Lite tips, prøv www.ebay.com og søk på Pronovias. De som er der er ikke årets, men det finnes maaaasse nydelig til en billig penge.

Hilsen Liv Berit

Skrevet

:o 8) Hva med å få sydd noe lignenede etter bilde ?

Gjest Stjernesol
Skrevet

Jeg skal også ha Pronovias kjole fra 2003-kolleksjonen og erfarte at Marianns Systue (i Tønsberg) skulle ha ca 2.000 kroner mindre for min kjole enn de andre stedene i Norge som fører Pronovias :D . Det løser jo ikke hele problemet for deg, for dyrt blir det uansett, men det blir i hvertfall litt billigere.... Jeg vet heller ikke om dette kun gjaldt den kjoletypen jeg skal ha, eller om de generelt er billigere enn andre steder, men det skader jo ikke å undersøke :)

Ellers har jeg egentlig ikke noen knallgode råd å komme med, men lykke til i hvertfall!

-Stjernesol

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for tips.. Ringte og sjekket i sverige, og med dagens kurs kostet kjolen hele 6000 mindre enn i Norge. Så da tror jeg jammen det blir gøteborg tur på meg om ikke lenge..

Skrevet

jeg fant ikke kjolen jeg... fant ikke noe som heter fashion collection...

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjole nr 2 fra venstre i fashon collection 2003?? Den som heter Dakar?

Finner ingen kjoler som heter delfos 1.

Skrevet

Hadde aldri betalt 16000;- for den kjolen. Dette er ikke ondt ment men; Synes faktisk ikke det så ut som en brudekjole i det hele tatt og da blir den automatisk veldig vanskelig å få solgt. Påminner om en sommerkjole som tanteungen min hadde da hun var brudepike på 80-tallet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skrev ikke inn her for å få din mening om den heller. Den ser veldig ut som en brudekjole i mine øyne.. fordi jeg er overhodet ikke ute etter en prinsessekjole og vil ikke se lik ut som alle andre den dagen. Har aldri vært i bryllup hvor jeg etterpå har huska hvordan brudekjolen så ut, fordi alle skal jo se så forbanna prektige, jomfruelige og like ut..

Jeg vil gjerne se ut som jeg har litt stil, og guts og ikke bare være vakker på denne dagen..

Men der er vel de fleste andre uenig med meg...

Skrevet

Synd at du tok deg nær av min kommentar. Som sagt var den ikke ondt ment. Du trodde jo selv at den skulle bli vanskelig å selge. 80-tallet er jo helt på moten så det er jo kjempeflott om du tør kaste deg inn i motebølgen også når du skal invistere så mye penger. Jeg sa dessuten ikke at jeg ikke likte kjolen, så trekk til deg klørne, kjære gjest!

Gjest *Perser*
Skrevet

Men kjære Gjest du trenger da ikke se ned eller gjøre nærr alle de andre bare for at du vil forsvare deg selv eller føle deg bedre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...