Gjest Ylva Virvla Skrevet 5. februar 2007 #1 Del Skrevet 5. februar 2007 Hva er riktig? A) "Er det mulig å besøke deg 11., 12., eller 13. mai? B) "Er det mulig å besøke deg 11, 12, eller 13. mai? Hvordan skriver du denne setningen korrekt? Med eller punktum før komma? Og skal det være komma før "eller"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frey Skrevet 5. februar 2007 #2 Del Skrevet 5. februar 2007 C) ....... ellevte, tolvte eller trettende mai -- det er i alle fall korrekt skrevet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amanlis Skrevet 5. februar 2007 #3 Del Skrevet 5. februar 2007 Det må være alt. A. Man bruker punktum etter ordenstall for å markere at det er ordenstall. Om det skal være komma mellom datoene er jeg usikker på, men det ser riktig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susannah Skrevet 5. februar 2007 #4 Del Skrevet 5. februar 2007 Jeg mener helt bestemt at Alt. A er riktig. I Alt. B sier du jo ikke det samme som i A, du sier: Er det mulig å besøke deg elleve, tolv og trettende mars? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily Skrevet 5. februar 2007 #5 Del Skrevet 5. februar 2007 Jeg lærte at det skal skrives slik som du gjør i alternativ A. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punktom Skrevet 6. februar 2007 #6 Del Skrevet 6. februar 2007 C) ....... ellevte, tolvte eller trettende mai -- det er i alle fall korrekt skrevet ← D) Ellevte, tolvte eller 13. mai. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå