Gjest Gjest_jenta_* Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 Tenker da på typen mange folk får når de kommer opp i alderen, tror det heter blodutredelser. Er ikke sånn knuter som du kan kjenne som buler på huden, men enkelte få blodårer som ligger helt ytterst i huden og er helt blå i fargen. Har en del sånne allerede(på lårene, bak knea og litt ned fra knærne) Enda jeg nettopp bare har passert 20-års alderen, er dette vanlig? Har ikke sett noen andre på min alder som har det sånn. Noen med erfaringer om laserbehandling på disse? Tid, pris, vondt? Ønsker virkelig å gjøre noe med dette nå, har hatt det slik siden jeg vare 17, og syns det er veldig skjemmende på stranda og andre situasjoner hvor klær ikke dekker over.
Gjest Gjest_schakra_* Skrevet 6. februar 2007 #2 Skrevet 6. februar 2007 Hei. Ja laser er bra for blodkar. Hvis det kan være til trøst så er det mange unge jenter og gutter som har både bodkar og strekkmerker. Du ser det sikkert ikke, fodi mange er flink til å dekke seg til.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2007 #3 Skrevet 7. februar 2007 det er ikke alltid man kan gå rundt å dekke seg til heller, og det er nå litt vel tidlig å skulle plages med slike. Er ikke bare "vanlige" blå blodårer som ligger langt ut i huden jeg snakker om, for det har jeg også da jeg har blodårer langt uti huden på hele kroppen og gjerne får litt sånn edderkoppmønster på kroppen av dem når jeg blir kald. Det jeg tenker på er slike som folk får når de blir gamle, sånne som ser ut som en tykk blå "elv" med mange mange mindre "elver" som "renner" ut fra denne igjen. (hehe god forklaring ja ) Ingen som har noen forslag eller vet noe om laser?
Gjest schakra Skrevet 7. februar 2007 #4 Skrevet 7. februar 2007 Hei. Nei det er ikke kraftige blodårer vi snakker om her håper jeg, jeg mener de tynne så som det kan bli mange av ,de kalles små blodkar. Det er de som kan fjernes med laser, men trenger mange behandlinger.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2007 #5 Skrevet 8. februar 2007 takk for svar Har du noen aning om hva hver behandling koster?
Virgo35 Skrevet 8. februar 2007 #6 Skrevet 8. februar 2007 Jeg sendte mail til en laserklinikk her jeg bor; spurte om hvor mye en laserbeh. for mine utvidede/sprukne blodkar i ansiktet ville koste. Jeg har noen ved neseroten + litt på kinnene. Fikk svar fra hudlegen at det ville koste ca 2000. Ellers vet jeg at en del hudpleiere kan gå inn med en strømførende nål og "brenne av" blodkar, men vet ikke om de gjør dette på andre steder enn i ansiktet.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2007 #7 Skrevet 8. februar 2007 ja det blir sikkert noe av det samme, selv om jeg har disse på lårene, men prisen blir sikkert dyrere kan jeg se for meg(altså dyrere for slike på lårene, pga størrre omfang) Har faktisk også hatt en såkalt sprukket blodåre i ansiktet da jeg va yngre, men den gikk bort av seg selv, heldigvis. Kansje de du har også gjør det? De jeg har på låra er derimot kommet for å bli. =/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå