sweetdana Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 En helt vanlig dag, og jeg kom jeg fra universitetet og skulle skrive ut noen dokumenter. Da får jeg opp feilmeldingen "Spooler SubSystemApp - et problem har inntruffet og programmet må desverre lukkes". Hmm.. det var rart tenkte jeg. Så gikk jeg inn på kontrollpanel for å sjekke skrivere og telefakser, men der står ikke skriveren oppført lengre. Da jeg trykker legg til ny skriver (tenkte kanskje jeg skulle installere den på nytt), får jeg opp feilmeldingen: "Kan ikke fullføre jobben. Utskriftskøen kjører ikke". Hmm.. sitter her som et stort spørsmålstegn her. Aner ikke hva som har skjedd. Dette skjedde bare helt plutselig! (sølte faktisk litt vin på skriveren for en ukes tid siden, vet ikke om det kan ha innvirkning, men skriveren har fungert bra etter det, altså helt frem til nå). Er det noen ting jeg kan gjøre? Håper noen har peiling! Hvis ikke må jeg jo bare ta turen til en databutikk, men hadde vært fint om det bare var noen innstillinger og endre på eller noe sånn. Er som sagt litt grønn når det gjelder sånne ting. Håper håper håper noen kan hjelpe
Gjest Maxagaze Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 En helt vanlig dag, og jeg kom jeg fra universitetet og skulle skrive ut noen dokumenter. Da får jeg opp feilmeldingen "Spooler SubSystemApp - et problem har inntruffet og programmet må desverre lukkes". Hmm.. det var rart tenkte jeg. Så gikk jeg inn på kontrollpanel for å sjekke skrivere og telefakser, men der står ikke skriveren oppført lengre. Da jeg trykker legg til ny skriver (tenkte kanskje jeg skulle installere den på nytt), får jeg opp feilmeldingen: "Kan ikke fullføre jobben. Utskriftskøen kjører ikke". [...] ← Kan virke som print spooler har blitt stoppet. Start - kjør - skriv inn "services.msc" (uten apostrofene) enter. Bla deg ned til "Print Spooler", dobbelklikk på'n. Tjenestestatus skal være "startet", og oppstartstype skal være "Automatisk. Er den stoppet, må du starte den (klikk start) du må muligens starte om PCen for at printeren din skal dukke opp igjen. En annen ting, du har oppdatert windows, og ett oppdatert antivirusprogram.. ?
sweetdana Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2007 Å takk, da skal jeg prøve det! Bruker F-secure antivirus, og tror det oppdaterer seg automatisk. Det samme med windows, bruker å installere oppdateringer når de kommer. Tror du dette kan skyldes virus? Kanskje jeg bør ta en virus-scan av maskinen..
Gjest Maxagaze Skrevet 5. februar 2007 #4 Skrevet 5. februar 2007 Å takk, da skal jeg prøve det! Bruker F-secure antivirus, og tror det oppdaterer seg automatisk. Det samme med windows, bruker å installere oppdateringer når de kommer. Tror du dette kan skyldes virus? Kanskje jeg bør ta en virus-scan av maskinen.. ← Ja, kanskje: Virus.. ?
Gjest Blondie65 Skrevet 5. februar 2007 #5 Skrevet 5. februar 2007 Jeg pleier alltid å begynne med å restarte maskinen ved printerproblemer. Deretter kan du gjøre som Maxagaze sa. Det hender printerkø-programmet (spool som du fikk melding om) tuller seg helt uten grunn og da er restart av maskinen greit. Vin i printeren ville gitt feil på utskriften - ikke feilmelding i windows.
sweetdana Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. februar 2007 Ok, har gjort det som har blitt sagt. Gått inn på services.msc. Printspooler var ikke startet, så jeg trykket på start og restartet maskinen. Samme feilmelding kom opp når jeg startet maskinen på nytt, og jeg måtte gå inn på services.msc igjen og trykke start. Ingenting skjer. Det som står etter printspooler er følgende: "Laster inn filer til minnet, for utskrift senere".
Gjest Maxagaze Skrevet 5. februar 2007 #7 Skrevet 5. februar 2007 [...] Vin i printeren ville gitt feil på utskriften - ikke feilmelding i windows. ← Vin i printer gir usammenhengende og snøvlete utskrift. ja.. Evt; Feilmelding: Printer er full.
sweetdana Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. februar 2007 Tar en virussjekk i skrivende stund. Ser at virusprogrammet leter etter oppdateringer hver time, så da må det jo være godt nok oppdatert.
Gjest Maxagaze Skrevet 5. februar 2007 #9 Skrevet 5. februar 2007 (endret) Her er en litt jalla løsning: link Det fins dog en link til ett verktøy lagd av Brother (skriver produsenten), så det er mulig dette er noenlunde seriøst. (av en eller annen grunn er linken merket "HP site".. ?) Printeren din funker ikke likevel, så.. Endret 5. februar 2007 av Maxagaze
sweetdana Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #10 Skrevet 5. februar 2007 Jepp-.. får prøve det.. Linken er jo på hjemmesiden til Brother, så da må man jo tro det er noenlunde seriøst
sweetdana Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #11 Skrevet 5. februar 2007 ENDELIG!! Aldri vært så deilig å høre lyden av skriveren før som nå. Tenkte jeg skulle skrive løsningen, dersom andre her inne får samme problem. Etter masse googling fant jeg synderne; .sdl og .shl filer som lå inne på spool (min datamaskin). Fjernet disse, og problem solved!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå