Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 Bare lurer på, hvordan gikk du\dere fram første gang ? Var det sammen med kjæreste, eller var det one night stand ? Jeg er 14 år og føler meg veldig klar for sex, men hvordan skal jeg gå fram ?
Gjest gjesta Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 Jeg hadde sex første gang sammen med kjæresten min. Vi var like gamle, og ingen av oss hadde hatt sex før. Jeg var veldig glad i han, og det var en flott opplevelse.
Gjest Bellatrix Skrevet 5. februar 2007 #3 Skrevet 5. februar 2007 Bare lurer på, hvordan gikk du\dere fram første gang ? Var det sammen med kjæreste, eller var det one night stand ? Jeg er 14 år og føler meg veldig klar for sex, men hvordan skal jeg gå fram ? ← Vent til du får deg kjæreste. Jeg vil tro det er den beste måten å debutere seksuelt på. Jeg ventet til jeg fikk meg kjæreste og det er jeg veldig glad for.
Gjest Vidvandre Skrevet 5. februar 2007 #4 Skrevet 5. februar 2007 Ventet til jeg fikk kjærste og vi hadde vært sammen i en måneds tid, det var veldig naturlig og føltes rett. Jeg var 19, og absolutt ikke klar for sex før jeg var 18. Så jeg er veldig glad for at jeg ventet så pass lenge. Tror egentlig man får så mye utav å ha sex for for å ha sex når man ennå er så ung, ser for meg det blir mye teknisk sex og fomling. Så mitt råd er å vente til du er sikker på deg selv og du har en partner som du er sikker på.
Gjest bada Skrevet 5. februar 2007 #5 Skrevet 5. februar 2007 Det var med en jevnaldrende og like uerfaren kjæreste, og det er jeg veldig glad for! Så i likhet med Zari, Bellatrix og Vidvandre anbefaler jeg å vente til du får en kjæreste. Og vent gjerne et par år. Du er jo veldig ung, og selv om du kjenner deg klar nå er det ikke sikkert du vil se sånn på det når du ser deg tilbake en gang i fremtiden.
Gjest Don Giovanni Skrevet 5. februar 2007 #6 Skrevet 5. februar 2007 Ikke fall for tanken om å få deg en eldre og erfaren iallefall, samme hvilket kjønn du er selv. Slikt føler du deg bare brukt og usikker av. (ikke nødvendigvis kanskje, men sjansen for det er stor) Det beste er å finne noen på din egen alder og eget seksuelle nivå, og leke og lære sammen. Det var ene svarvarianten. Den andre er at jeg syns du skal vente til du er 16
Gjest glamourgirl Skrevet 5. februar 2007 #7 Skrevet 5. februar 2007 Jeg var nesten ti år eldre enn du er nå. Hadde hatt kjærester som jeg hadde rota med og blitt kjent med seksuellt, men ventet med samleie til jeg var trygg på meg selv og den jeg hadde sex med. Selv om jeg ikke nødvendigvis anbefaler noen å vente så lenge, så er det viktig å huske at sex er mer enn bare inn-ut, og at det derfor bare er lurt og fint å bli kjent med kropp og hode først! (eget og kjærestens)
Arkana Skrevet 5. februar 2007 #8 Skrevet 5. februar 2007 Jeg ventet til jeg fikk meg kjæreste og det er jeg veldig glad for. ← Samme her.
Bobeline Skrevet 5. februar 2007 #9 Skrevet 5. februar 2007 (endret) Min første gang var en stor fiasko. En venninne av meg lurte på om jeg ikke kunne være med på en trekant, og etter hennes mening hadde jeg ventet lenge nok. Og jeg tror det må ha vært den hjerneskada hjernecellen min som sa "hey, det var en god ide, du kjenner jo henne". Etter det har jeg lært å vente til jeg er sikker på både meg selv og de andre parten. Og jeg har også lært å ikke bry meg med hva andre mener om at jeg re treg med å innlede noe mer. Så jeg vil henge meg på rådet om å vente på noen som du liker veldig godt, og som liker deg. Og jeg tror det er lurt å vente til en har nådd den seksuelle lavalder. Endret 5. februar 2007 av Bobeline
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2007 #10 Skrevet 5. februar 2007 Bare lurer på, hvordan gikk du\dere fram første gang ? Var det sammen med kjæreste, eller var det one night stand ? Jeg er 14 år og føler meg veldig klar for sex, men hvordan skal jeg gå fram ? ← Vet at jenter kan være veldig kåte som 14-åringer, men kos deg med onanering et par år til. Da blir du også veldig kjent med din egen kropp, hva som er godt, slik at den kjæresten du etterhvert får kan lære seg hva du liker.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2007 #11 Skrevet 5. februar 2007 Min første gang var da jeg var 14 med min like gamle og uerfarne kjæreste, og jeg angret som en hund på at jeg ikke ventet. Jeg følte meg veldig klar for sex, men fant ut etterpå at det var mer nysgjerrighet enn noe annet. Det var ikke vondt for meg, men det var over på 20 sekunder, og etterpå var det bare dumt! Vi var like flaue etterpå begge to, klarte ikke se hverandre i øynene og forholdet ble aldri det samme etterpå... Det ble slutt et par uker senere. Jeg er enig med de andre som har svart her. Vent til du har en kjæreste som du er trygg på, og som er like gammel som deg. Det er også en fordel at du kjenner kroppen din så godt at du vet hva som er godt for deg og hvor din grense går.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2007 #12 Skrevet 5. februar 2007 Samboer som jeg følte meg trygg på. Hadde ingen planer om å sette meg i en situasjon hvor jeg kunne ende opp som alenemor, eller et barn sammen med noen som ikke var egnet som far (nei, jeg stoler aldri 100 % på prevensjon)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå