Gå til innhold

Holde tale


Valerina

Anbefalte innlegg

Moren min blir 60 år neste uke, hun har invitert endel gjester og jeg har bestemt meg for å holde en liten tale.

Er litt usikker på hva jeg skal si? Bør jeg fortelle historier om henne som er morsomme eller skal jeg fortelle hvor snill og god hun er?

Jeg ønsker at talen skal inneholde humor (men hva), evnt. et dikt eller referat som gjør at man reflekterer el beskriver deler av min mor. Noe forslag til navn på dikt eller bøker jeg kan referere fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil holde en tale, for de tykke og de smale!

:ler:

har holdt maaange taler.. Men kun i bryllup og slik. Vær humoristisk.. ingenting er så kjedelig som å sitte å høre på ei fra Gudbrandøla-steder som prater i det viiiide og breeeede om oppvekstm, blomster fjell og fjorder..

Fortell om noe morsomt hun har tatt med dere på e.l

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Holdt tale for faren min i høst. Fortalte da om morsomme episoder fra vi var små, og noen av de rare påfunnene hans. Snakket litt om hvordan han hadde vært som far og person også. Humor og alvor i en salig blanding. Prøvde å ikke ha talen for lang, men måtte også ha den lang nok til at den ga noe mening. Fikk veldig gode tilbakemeldinger på den hvertfall. Humor er viktig. Men liker også at det er litt dybde i den, spesielt når det er til noen som står en nær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...