Nanaluanna Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 Er det ikke meningen at man skal ha noe seng til dette? Ikke noe hodegjerde eller fotende? Synes det er litt merkelig å ligge med hodet oppi veggen....
Drua Skrevet 4. februar 2007 #2 Skrevet 4. februar 2007 Nei, madrassen er seng nok i seg selv, men du kan sikkert kjøpe et hodegjerde hvis du ønsker det.
Gjest bada Skrevet 5. februar 2007 #3 Skrevet 5. februar 2007 Eller du kan lage hodegjerde, det har jeg gjort. Jeg brukte følgende ting: En plate (MDF e.l.) som er like bred som sengen og ca. 45 cm (tror jeg) høy Et stykke skumgummi i samme størrelse som platen (jeg fikk tak i det i en spesialbutikk for møbelomtrekking) Litt lim (trelim, f.eks.) Stiftemaskin (ikke av den typen som stifter sammen ark, men en som slår stifter ned i underlaget) Et stykke dacronvatt som er litt større enn platen (kjøpte det i butikken hvor jeg kjøpte skumgummien) Et fint stoff, litt større enn størrelsen på platen To vinkelformede aluminiumsstykker som er like lange som hodegjerdet er høyt, dvs. ca. 45 cm i mitt tilfelle. Lim skumgummien fast på platen. Legg over dacronvatt og stift det fast på baksiden av platen (dette gjør at kantene blir avrundet). Legg på stoffet stramt og stift det fast på baksiden. Jeg hadde tilfeldigvis vinkelformede aluminiumsstykker liggende (vi holder på å pusse opp nemlig), og disse egnet seg godt til å henge opp hodegjerdet. En enklere måte er å lage et mye større hodegjerde som står på gulvet og ikke er festet til veggen, men som bare holdes oppe av at sengen står inntil.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå