Gå til innhold

Feber og barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min som er 1,5 år hadde 38 i feber før han la seg i kveld. Formen hans er bra, men han er snørrete, litt surklete i brystet og hoster litt. Lurer på om jeg bør holde ham hjemme fra barnehagen i morgen, eller om jeg skal levere ham, og heller be dem ringe meg om nødvendig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville holdt ham hjemme. Fort gjort at han blir sliten og dermed syk, og dessuten kan han smitte andre.

Sykdom og barnehage er kjedelige saker....

tingeling

Gjest Tweetypie
Skrevet

Min mening er at han skal holdes hjemme fra barnehagen. Et barn skal ha en feberfri dag før de sendes tilbake til barnehagen. Jobben kommer second når et barn er sykt.

Skrevet

Jeg hadde målt ham i morgen tidlig og levert ham hvis han er feberfri og i god form....førkjølt er de fleste småbarn nå. Disse små har også lett for å få litt feber en dag og neste dag er den borte...det har iallefall jeg erfart med mine 3 barn :)

Skrevet

Hadde det vært i våre barnehager(fam.bh) hadde han ikke fått kommet hvis han er varm og almennetilstanden ikke er på topp.... 38 er vel ikke så høy feber???(Poden her hjemme på samme alder har 40 skjønner du.... :tristbla: )

Jeg hadde sett an formen i morgen og målt da.Er han tufs hold ham hjemme,så slipper du å få den telefonen om å hente sykt barn, samt at de andre barna slipper å bli smittet,hvis ikke send ham i barnehagen.Stort sett alle unger fyker jo rundt med snørr under nesa på denne tiden

Skrevet

Rett at de skal være ferberfri en dag hvis de har hatt en sykdomsperiode...i dette tilfellet forstår jeg det som at barnet har hatt feber i kveld og kun det....det er ikke å være syk.....

Gjest StoreSky
Skrevet

Veldig kjedelig med barn som er småsyk og kommer i barnehagen, så smitter barnet voksne og andre barn mens man venter på foreldrene skal hente...

38 er indikasjon på infeksjon i kroppen! Noe annet hadde det vært med et helt friskt barn, og 37.7 feks.

Husk at det er et helt annet miljø i barnehagen enn hjemme, færre voksne, mer støy og aktiviteter, man er ute, etc.

Skrevet (endret)
Hadde det vært i våre barnehager(fam.bh) hadde han ikke fått kommet hvis han er varm og almennetilstanden ikke er på topp.... 38 er vel ikke så høy feber???(Poden her hjemme på samme alder har 40 skjønner du.... :tristbla: )

38 er ikke feber. Temperaturen må være over 38,5 for å være feber.

Så over til TS: Så lenge barnet ditt har nedsatt allmenntilsand, vil jeg ikke anbefalle å sende han i barnehagen.

Endret av baby-E
Gjest Vidvandre
Skrevet

Ikke ta han med i barnehagen hvis han er pjusk i kveld. I barnehagen er det ofte høy aktivitet og de små blir trøtte og slitne fortere når de er syke, og blir bare mer syk. Da er det bedre han får en dag hjemme å bli varta opp så han blir frisk. Syke unger i barnehagen er ikke gøy for oss ansatte heller, som må følge syke barn ekstra opp og ringe etter foreldre. Det kan noen ganger være veldig upraktisk hvis små utflykter eller spesielle aktiviteter ol er planlagt.

Skrevet

De aller fleste trenger en dag å komme seg på, en feberfri dag. Husk at det er ikke som å være hjemme i barnehagen, de kan heller ikke ta det hensynet han kanskje trenger i morgen. Skal de ut må feks han bli med, vil jeg tro- er som regel ikke bemanning til å la de som er litt pjusk være inne..

Skrevet (endret)
38 er ikke feber. Temperaturen må være over 38,5 for å være feber.

Så over til TS: Så lenge barnet ditt har nedsatt allmenntilsand, vil jeg ikke anbefalle å sende han i barnehagen.

I vår bhg regnes 38 som feber..Og av erfaring, når barnet har 38 er det som regel på vei oppover..

Endret av Kipa
Skrevet

Jeg ville holdt han hjemme, og fulgt "regelen" om én feberfri dag før de sendes i bhg igjen.

Både av hensyn til barnet, og alle andre i bhg.

Skrevet
I vår bhg regnes 38 som feber..

på mitt sykehus gjør det det ikke..

Skrevet
på mitt sykehus gjør det det ikke..

- men så er det ikke det samme å ha en barnehagedag som å ligge på sykehuset heller... ;)

Skrevet
Veldig kjedelig med barn som er småsyk og kommer i barnehagen, så smitter barnet voksne og andre barn mens man venter på foreldrene skal hente...

38 er indikasjon på infeksjon i kroppen! Noe annet hadde det vært med et helt friskt barn, og 37.7 feks.

Husk at det er et helt annet miljø i barnehagen enn hjemme, færre voksne, mer støy og aktiviteter, man er ute, etc.

38 er ikke nødvendigvis en indikasjon på en infeksjon i kroppen nei! Alle mine 3 barn har hatt tilfeller der de plutselig en dag har hatt feber...kanskje også bare noen timer....så har den forsvunnet like fort.....men feber som vedvarer er som oftest en indikasjon på infeksjon.

Skrevet

:Nikke: Der jeg jobber er det stadig unger som er småsyke. De blir sendt til barnehagen uansett og resultatet blir at de går og er småsyke i mange mnd. for kroppen får aldri nok hvile til å bli frisk. Pluss at de smitter andre barn og voksne.

Skrevet

Jeg ville holdt barnet hjemme uansett hvordan formen er i morgen tidlig. Man er gjerne i bedre form om morgenen, og så daler det utover dagen. Hvis været er hos deg som det er hos meg, er det ikke noe særlig å være ute heller hvis man ikke er helt i form.

Skrevet
- men så er det ikke det samme å ha en barnehagedag som å ligge på sykehuset heller... ;)

det er jeg ikke sagt, men om man har temp under 38,5 er man afebril

Gjest Vidvandre
Skrevet

Alle har vel ikke lik normaltemperatur og derfor ikke lik "grense" for å ha feber..? Jeg har normaltemp på under 37, og er sjelden over 38grader selv om jeg er skikkelig influensasyk ellers... :forvirret:

Skrevet

Kall det hva du vil, men datteren vår blir faktisk ganske utilpass når temperaturen runder 38.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...