Cowgirl22 Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 Etter litt diskusjon fram og tilbake i en annen tråd her inne lurer jeg egentlig på hvor mye sæd som kommer for hver gang..?? Vel, etter erfaring er jeg rimelig sikker på at dette varierer veldig fra gutt til gutt , mens andre mener det er ca. en t-skje for hver gang. Hva mener dere? Har noen målt?
Gjest gjesta Skrevet 4. februar 2007 #2 Skrevet 4. februar 2007 har sett at det er store forskjeller.... men aner ikke hva som er gjennomsnittet...tenker ikke over det heller, men er en fordel at det ikke er så mye om man svelger...
Grobian Skrevet 4. februar 2007 #3 Skrevet 4. februar 2007 Hos meg varierer mengden sæd etter hvor lenge det er siden sist jeg hadde utløsning. Hvis det har gått flere dager kommer det ganske mye, mer enn en teskje. Hvis jeg får utløsning to ganger med bare noen timers mellomrom, kommer det nesten ingenting den andre gangen.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2007 #4 Skrevet 5. februar 2007 Det kommer an på hvor lenge det er siden sist jeg hadde sex og hvor lenge jeg har vært kåt før jeg får utløsning. Vil tippe på at det er omtrent en liten spiseskje.
Gjest Mann 32 Skrevet 5. februar 2007 #5 Skrevet 5. februar 2007 Jeg har en 3-4 ganger levert inn sædprøver på Rikshospitalet i forbindelse med ufrivillig barnløshet. Slike prøver fungerer på den måten at man får utdelt et beger, og så skal man ronke og tømme seg i dette begeret. Skal love deg at man ikke føler seg særlgi høy i hatten når man leverer inn prøven, da det er så vidt at sæden dekker bunnen i det lille begeret. De første gangene jeg gjorde dette, var jeg helt sikker på at jeg ville få beskjed om at årsaken til at vi ikek kunne få barn, rett og slett var fordi jeg hadde for lite sæd. Men så fikk jeg til slutt vite at en mann spruter et stem mellom 0,2 - 0,6 milliliter væske ved hver utløsning. Gjennomsnittet ligger på 0,35 milliliter, som utgjør omtrent en teskje. Så det er altså ikke snakk om særlig store mengder, kanskje litt mer enn en teskje ved de kraftigste utløsningene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå