Gjest Meep Skrevet 8. februar 2007 #21 Skrevet 8. februar 2007 Er mange som har blitt spurt av produsentene om å komme på audition hvis de blir lovet å være med. Sånn er de sikret god kvalitet. Egentlig er det meste veldig fake og arrangert.
Curry Skrevet 8. februar 2007 #23 Skrevet 8. februar 2007 Det lurer jeg også på! Ellers så hadde jo dommerne rett angående "danselæreren", hun var jo ikke akkurat proff. En annen ting er vel at det hadde vært mer realt å gi henne noen råd utenfor kamera. Kritikken gikk jo tross alt litt lenger enn bare å bedømme henne for dansingen på denne auditionen. Den kritikken kan jo få ganske store følger for henne i hverdagen.
Gjest Tanita Skrevet 8. februar 2007 #24 Skrevet 8. februar 2007 Vel, jeg mener bare at det var på rett plass - noen må si fra, det er jo ikke lov å lure penger av folk.
Gjest niomi Skrevet 8. februar 2007 #25 Skrevet 8. februar 2007 Den "danseinstruktøren" var jo dårligere til å danse enn den jevne aerobicinstruktør på SATS, jo! Syns hun fortjente kritikken hun fikk - ikke minst kritikken som gikk på at hun tar seg betalt av barn for tjenester hun ikke kan levere. At kritikken var hard i forhold til andre slike realities er ikke så rart, da dansebransjen er ekstrem i så måte. Tåler man ikke den kritikken der, er man uansett i feil bransje enten man er flink eller ikke.
Gjest niomi Skrevet 8. februar 2007 #27 Skrevet 8. februar 2007 :bukke: Venninna mi fikk for øvrig høre som 15-åring at dansedrømmen kunne hun likegodt legge på hylla. Hun var flink og hadde rett kroppsbygging, men hun hadde begynt med klassisk dans for sent (11 år - man bør begynne senest når man er 5) og dermed aldri ville klare å få sterk nok kropp til å drive med klassisk ballett på profesjonelt nivå, i tillegg til at hun hadde noen problemer med beina som kom til å bli bare verre.
Curry Skrevet 9. februar 2007 #28 Skrevet 9. februar 2007 Den "danseinstruktøren" var jo dårligere til å danse enn den jevne aerobicinstruktør på SATS, jo! Syns hun fortjente kritikken hun fikk - ikke minst kritikken som gikk på at hun tar seg betalt av barn for tjenester hun ikke kan levere. ← Jeg er helt enig i dette, men synes fremdeles at akkurat den biten kunne de gjort annerledes. Tror kanskje det virker mot sin hensikt å "ta saken" på den måten. Om de hadde hatt en litt mindre aggressiv tone og evt. uten kamera så hadde det vært mer realt og kanskje mer konstruktivt? Jeg tror kanskje de bare gjorde henne tverr og sint uten at hun gir seg som dansepedagog. Jeg tror nok hun følte seg veldig urettferdig behandlet, og vil sikkert fortsette for ikke å være den som gir seg. Og det var vel ikke meningen med kritikken? (Med den skyllebøtta kan hun jo ikke slutte med æren i behold, det kunne hun gjort om hun hadde fått beskjed på en annen måte).
Gjest Meep Skrevet 9. februar 2007 #29 Skrevet 9. februar 2007 Hvordan vet du det? ← En venninne av meg har vært med i Dansefeber. Bla. "køen" utenfor er oppstilt, det er i virkeligheten ingen kø for å komme inn på audition. De møtte opp inne på et hotell, også fikk de beskjed om at nå skulle de ut og "lage køen". Også det med at folk driver og strekker ut, danser "bak scenen" og mange samtaler er konstruert. Syns det er bra med et konsept som dansefeber, elsker å se flinke dansere, men norge (og dansemiljøet i norge) er nok litt for lite til å få til et realityshow om dans uten å arrangere en del ting.
Gjest Tanita Skrevet 10. februar 2007 #30 Skrevet 10. februar 2007 En venninne av meg har vært med i Dansefeber. Bla. "køen" utenfor er oppstilt, det er i virkeligheten ingen kø for å komme inn på audition. De møtte opp inne på et hotell, også fikk de beskjed om at nå skulle de ut og "lage køen". Også det med at folk driver og strekker ut, danser "bak scenen" og mange samtaler er konstruert. Syns det er bra med et konsept som dansefeber, elsker å se flinke dansere, men norge (og dansemiljøet i norge) er nok litt for lite til å få til et realityshow om dans uten å arrangere en del ting. ← Seriøst? Å... Og jeg som trodde det var lik sjanse for alle i utgangspunktet, og at det dreide seg om å finne de som er dyktigst og best. Så den lange køen er fake? Why..... Hvorfor gjør de sånn da? Og all stretchingen er fake også? Vel, jeg kommer nok til å fortsette å se på dansefeber, men det blir liksom ikke det samme, når det ikke er ordentlig reality... Fake, er det slik i andre land også, eller bare her i landet?
aline Skrevet 10. februar 2007 #31 Skrevet 10. februar 2007 En venninne av meg har vært med i Dansefeber. Bla. "køen" utenfor er oppstilt, det er i virkeligheten ingen kø for å komme inn på audition. De møtte opp inne på et hotell, også fikk de beskjed om at nå skulle de ut og "lage køen". Også det med at folk driver og strekker ut, danser "bak scenen" og mange samtaler er konstruert. Syns det er bra med et konsept som dansefeber, elsker å se flinke dansere, men norge (og dansemiljøet i norge) er nok litt for lite til å få til et realityshow om dans uten å arrangere en del ting. ← vel, sånn om man ser på ANDRE dansekonkurranser, også i norge, så er det faktisk helt naturlig å øve "bak scenen" før man går på gulvet, det er også normalt å varme opp, strekke ut, tøye, gjøre seg klar. dersom du ikke da også kan fortelle at vinneren allerede er bestemt før hele greia starter og at alle som er med vet at de ikke har en sjans og at det allerede er bestemt? jeg har også kjente som har vært med, og de har altså ikke samme opplevelsen, jeg har også stilt i diverse dansekonkurranser selv, og overalt hvor jeg er og danser, så er det helt naturlig både med snakking bak scenen, øving, dansing rundt i kroker og kriker, tøying og strekking, nerver og alt det man ser på dansefeber. jeg er helt med på at mye nok er planlagt, hva man viser, at evt køen kan være konstruert skal jeg ikke benekte, men at det meste vi ser på tv kun er konstruert? er de skuespillere alle som er der da, ikke dansere? og, hvordan visste de i fjor at de skulle ta med Adil videre, etter hva jeg kan huske så hadde ikke han danset på noen skole de kjente til under instruktører de visste om.. hvordan har det seg at han vant?
Gjest Meep Skrevet 10. februar 2007 #32 Skrevet 10. februar 2007 Jeg sier ikke at alt er konstuert, men mye er det. Har aldri sagt noe om at vinneren er plukket ut på forhånd, men noen har altså blitt tilbudt en finaleplass om man kommer, mens noen selvfølgelig har kommet seg dit på den harde måten. Selvfølgelig er det vanlig å strekke og øve bak scenen, men min venninne opplevde at de i stor grad ble bedt om å gjøre sånn og sånn for at de kunne filme det. Var ikke meningen å virke veldig påståelig eller å ødelegge serien for noen. Jeg ble selv veldig skuffet da jeg hørte det. Jeg sier bare det min venninne fortalte meg.
aline Skrevet 10. februar 2007 #33 Skrevet 10. februar 2007 tror så gjerne på at det er blitt bedt om litt strekking for kamera sin del også jeg, på lik linje med at de har folk som ber publikum klappe og le på veldig mange andre programmer. men mye av det ville jo vært der naturlig likevel, så hva problemet er med det ser jeg ikke helt. det er helt sikkert noen som har blitt bedt om å være med også, tviler ikke på det heller, men kjenner til flere som har stilt, noen som har kommet litt videre og noen som ikke har det, men ingen av de hører til noen annerkjente skoler.. at noen har blitt bedt, gjør jo faktisk ikke konkurransen urettferdig, så lenge mange av de som søker selv faktisk også kommer videre. og, etterhvert så blir det vel også vi seerne som kommer til å ringe inn/smse og stemme frem finalistene, jeg er muligens naiv, men jeg velger å tro at det faktisk vil ha litt å si for hvem som kommer videre uansett hvem som har blitt bedt om å søke og ikke. jeg for min del elsker dans, og jeg digger å se på dansefeber av den enkle grunn at jeg synes det er gøy å se flinke folk danse bra, og bli utfordret med dansestiler de ikke har jobbet særlig med før. Synes også det er gøy med de danserne som ikke har gått proffe skoler men som har jobbet seg mye frem selv, og som kommer videre og lærer og får skryt. Så så lenge det ikke bare er en bunsj proffer som konkurrerer mot hverandre, så synes jeg programmet gir hva jeg forventer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå