Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på reprisen av Dansefeber fra Bergen, og har nettopp sett på at de virkelig tygde opp hun dansepedagogen. De la definitivt ikke fingrene i mellom, men hun var heller ikke spesielt flink, så det var vel egentlig berettiget. Hun tok det ikke veldig pent, og det gjorde ikke forloveden hennes heller.

Er dommerne for drøye? Burde danserne takle kritikk? Er det bare dårlige dansere som blir knust av dårlig kritikk, fordi de gode ikke får så mye tyn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, det er bra noen sier fra når noen skal levere en tjenste de ikke lever opp til. I dette tilfellet en dansepedagog som ikke kan dans, ikke hadde hun kunnskap om genre heller. Da er det riktig av dem i bransjen å si fra om dette. Hvorvidt det burde vært spart for tv eller ikke er en annen sak - jeg synes det er forferdelig at hun ble så hengt ut pga dette.

Men tv2 trenger jo disse episodene hvor dommerne lirer av seg av masse negativt for å skape litt uromomenter og action - det skaper seere. Og jeg tror samtlige av deltakerne vet om dette etter andre show som fjorårets dansefeber, alle idolauditioene osv. Men de er aldri helt forberedt på det likevel, dog, det er en del av pakken.

Synes ikke dommerne er særlig slemme.

Gjest Hilde79
Skrevet

Synes det er greit jeg. Så lenge det er konstruktivt. Jeg har ennå ikke sett at de har gått over streken i så måte, men nå har jeg ikke fulgt med hele tiden heller.

Skrevet

Det som jo blir litt spesielt med dansefeber i forhold til andre realityprogrammer i samme sjanger er at dansemiljøet er så lite. Blant de skolerte danserne vet de ofte på forhånd hvem de skal sende videre, selv om de kanskje gjør en dårlig audition. Og de vet også på forhånd hvem de ikke ønsker å sende videre pga diverse grunner (ikke jobbet med de riktige personene tidligere, gått på "feil" skole osv).

Og så har vi hun ene dommeren som er så fokusert på lidenskapen til dansen framfor skolerte ferdigheter, men samtidig slakter de dem som ikke har god nok teknikk...

Dansemiljøet er altså veldig lite og kontakter og det å finne seg i mye (også kalt rævslikking) er det avgjørende for å få seg jobber for de som har kommet seg på et akseptabelt nivå. Det utdannes altfor mange dansere, så det holder ikke bare å være dyktig.

Og så synes jeg fjorårets vinner var veldig skuffende. Det hadde vært mye bedre å sende en mer allsidig danser dit.

Skrevet

synes ikke dommerne er for slemme, om man stiller på en audition for å finne norges beste danser, så bør man pent tåle å få negativ tilbakemelding også, dersom man ikke takler det, så bør man ikke melde seg på spør du meg.

og i det spesifikke tilfellet, så må jeg si meg enig med dommerne i at det ikke var den stilarten hun sa det skulle være og at hun burde kunnet mer til å ha danset i åtte år og jobber som instruktør stort sett hver dag.

og ang lite dansemiljø i norge, så er nok det rett, men av de som stiller i dansefeber og som kommer videre, så er det mange som ikke kommer fra det skolerte dansemiljøet, altså som gjør andre ting en dans utdanningsmessig og som har lært dans i andre miljøer en store, proffe danseskoler.

Det er nettop det som gjør det interessant synes jeg, hadde ikke giddi sett på engang om det kun var skolerte dansere som allerede hadde jobbet med anerkjente pedagoger i mange år... nå ser man hele spekteret, de som har trent selv (som Adil vel faktisk hadde gjort i utgangspunktet), noen har danset salsa i mange år, swing, jazz, hip hop etc etc, og mye av det er gjort på fritiden og ikke som studieretning skolemessig.

Skrevet

Dommerne er helt greie synest jeg. gikk kanskje vel mye dritt på ho der danselærern, men men....

Hvilke sang er d de spiller når de har vist klippene hvor de danser hip hop med koriografi. damer som synger...

Skrevet

Mulig det er Ciara - Get up?

Skrevet

I den bransjen må de være litt tøffere enn så og tåle kommentarer. Hun dansepedagogen dugde ikke i det hele tatt, og ville ikke dugd som elev en gang ved enkelte skoler så det at de sa det rett ut til henne er bare bra syns jeg. Noen må jo si fra! Syns det er synd at folk virkelig betaler for å lære av noen så dårlig som henne.

Skrevet

en må forvente å få kritikk når en stiller opp på tv på den måten

Hun som var pedagog fortjente all refsen hun fikk, for om en ikke kan danse og i tillegg krever å få betalt for å lære bort det en IKKE kan, så syntes jeg hun burde få en liten oppvekker.

Jeg kan ikke mye om dans, men jeg så at hun ikke var spesielt begavet.

Det blir som med synging, og Idol, en kan ha gått i 15 år til sangpedagog og ha lært å synge bedre enn noen andre, men det betyr ikke at en synger pent

Skrevet
Dommerne er helt greie synest jeg. gikk kanskje vel mye dritt på ho der danselærern, men men....

Hvilke sang er d de spiller når de har vist klippene hvor de danser hip hop med koriografi. damer som synger...

P.Diddy feat. Nicole (et eller annet, hun fra Pussycat Dolls hvertfall) - Come To Me

ganske funky låt selv om jeg egentlig ikke er noen hiphop-jente lenger :ler:

Skrevet

Ja den såkalte dansepedagogen danset ikke streetjazz og ikke jazz.. det lignet mer på dårlig freestyle. Så det er klart at noen må si i fra, hun hadde jo ikke talent i det hele tatt. Men synes nå det var litt brutalt å vise det på tv :sjenert:

Ble litt oppgitt over Marc som tydelig hadde store problemer med holdningen sin.. maken.. men ble litt glad for at noen valgte noe annet enn hiphop for a change, det skal han virkelig ha :)

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Ja, man burde tåle kritikk. Men må si jeg syns hun lyse, eldste av damene, er ganske uspiselig.

Syns kritikken av hun som var danselærer tok litt av. Greit nok at hun ikke var noe lysende talent, men å skjelle henne ut for at hun underviste ble litt rart. Hun burde heller skjelle ut de som ansatte henne, da jeg mener det er de som har ansvaret. Det kan også være at hun underviser småunger på et lite sted på det nedlagte klubbhuset, hvor det ikke fins andre som kan undervise, og at hun var det beste de kunne få tak i. Det sier seg selv at hun ikke underviser ved en større danseskole.

Skrevet

De var ikke for strenge, det er jo en del av gamet spør du meg.

Skrevet

Jeg syns ikke dommerne var slemme. Det er jo ikke noe poeng i at dommerne bare skal jatte med for ikke å fornærme deltakerne. Det er (konstruktiv) kritikk man lærer av.

Gjest Frk Åberg
Skrevet
Jeg syns ikke dommerne var slemme. Det er jo ikke noe poeng i at dommerne bare skal jatte med for ikke å fornærme deltakerne. Det er (konstruktiv) kritikk man lærer av.

Ja, så lenge kritikken er nettopp det; konstruktiv. De virker noen ganger mer opptatt av å være underholdende enn konstruktive. Forståelig, men også litt synd.

Skrevet

Jeg syns det var merkelig at hun "profesjonelle danseren" som hun kalte seg gikk videre. (Hun som hadde utdanning fra London, og som var fra Bergen)

I mine øyne danset hun som ei ku. Slapt og umotivert.

Skrevet

NÅr man går på ens ånn auditon må man forvente at man kan få negativ tilbakemeldinger.. MEn det som overrasket meg var at de som jobbet som profesjonell danser og dansepedagog ikke kom videre.. Noe er jo galt der.

Skrevet

Hun burde heller skjelle ut de som ansatte henne, da jeg mener det er de som har ansvaret. 

Hun er nok mest sansynligvis ikke ansatt. De fleste er selvstendig næringsdrivende.

Skrevet

Det å være profesjonell danser betyr kanskje ikke at du er kjempeflink når du sammenliknes med en del andre. I alle yrker er det alltid noen som ikke er på topp. Forskjellen er vel at i enkelte yrker får du litt klarere beskjed om at du er dårlig enn i andre...

Jeg synes at bortsett fra hun danseinstruktøren, så har de vært ganske konstruktive. Noen sleivspark har det vært, men de har vel ikke tynt noen andre fullt så mye.

Skrevet

Jeg trodde han Bjørn fra "Skal vi danse" bare var med for TV-produksjonens skyld, jeg. Men han er jo deltaker på lik linje med de andre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...