Gå til innhold

Hvor ville du helst ha bodd?


Gjest Sim

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor du helst kunne tenkt deg å bo hvis du kunne velge helt fritt, altså dersom inntekt, jobbmuligheter osv. ikke spilte noen rolle?

Selv ville jeg antakelig valgt en av følgende steder. Frogner/Majorstua eller Ullevål Hageby i Oslo, Sydnes (området rundt Universitetet) i Bergen, rett ovenfor Bakklandet i Trondheim, eller et av de hyggelige sentrale strøkene i København, Østerbro f.eks. Eller kanskje Edinburgh eller Paris. Eller London.

Så for meg er det sentralt i en større by som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Røa i Oslo. Koselig, rolig, grønt og barne- og dyrevennlig område, men likevel ikke for lang kjøretur til sentrum og med bra tilgang til offentlig kommunikasjon hvis nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidvandre

Da skulle jeg hatt en byleilighet i Bayswater i London og en "country cottage" med plass til hester i Surrey en plass ;)

Her i Norge skulle jeg ihvertfall ikke bodd i Oslo og heller ikke innlandet. Langs kysten og nær en by (som ikke er Oslo :P). Igjen, i et lite hus med stall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Eiganes eller Stokka i Stavanger, hvor jeg bor nå, men i en større leilighet enn den jeg har. Og så ville jeg i tillegg hatt en leilighet sentralt i London, med kort vei til de beste handlegatene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-

Trondheim... I en leilighet i et gammelt trehus på Møllenberg med utgang til hage! Muligheter for picnic på Festningen, kafétur på Solsiden, utepils på lekteren til Nabo'n og hagekaffe med gode venner... Ja, jeg savner Trondheim noe så inn i granskauen avogtil, desverre så vil det nok bli med drømmen, mulighetene for at vi begge får jobb i Bartebyen er så små at jeg gidder ikke engang å håpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellsippa

Jeg ville bodd her jeg bor nå. I samme huset.

I tillegg kunne jeg tenkt meg ei leilighet i Stockholm, og et sommerhus i Lofoten. Og så hytte/hus på fjellet for skisesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 1

Da ville jeg ønske å bo og å jobbe i New York, Paris, London og på Frogner. :)

Dog med retrettmuligheter i den norske skjærgården...

Endret av Gjest 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ville jeg hatt en leilighet i New York, en i Geneve og en i København. I tillegg ville jeg hatt et lite murhus i Provence og et sommerhus syd i Jylland.

I tillegg ville jeg hatt en leilighet midt i sentrum av hjembyen slik at jeg kunne holde kontakt med venner og familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er veldig myk for Galway i Irland, herlig by :)

Ellers kunne jeg nok likt meg i Wales et sted og, eller Cornwall, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville byttet mellom Prenzlauer Berg i Berlin, Notting Hill i London og Nedre Bakklandet i Trondheim. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I allefall ikke her i STavanger. Misliker byen sterkt.

Kristiansand, på Lund i et gammelt stort hus langs sjøen.

Trondheim, på Bakklandet

Har egentlig fått litt nok av "stor" byer. Kunne tenkt meg å bo i en liten by NÆR en storby. Trenger ro rundt meg.

Kunne godt tenkt meg en kul, lys og stor toppleilighet med utsikt over by og kyst...om mulig..hvor vet jeg ikke.

Ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...