Gjest Deception Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 (endret) Prøver å bestille flybillett København-Tromsø på wideroe.no, og flere av forslagene har bare 50 minutter overgangstid mellom avgangene. Kan dette holde? Samme selskap hele veien... Ja, jeg har spurt om dette før, men jeg blir ikke noe klokere. Endret 4. februar 2007 av Deception
Cata Skrevet 4. februar 2007 #2 Skrevet 4. februar 2007 (endret) Joda, i teorien holder det. Har vært satt opp med strammere overganger enn det av og til. Er alt i rute så går det, men blir det forsinkelser har man problemer med en gang. Endret 4. februar 2007 av Cata
Gjest Deception Skrevet 4. februar 2007 #3 Skrevet 4. februar 2007 Jeg tror nesten jeg får ringe til dem, rett og slett. Det er jo snakk om overgang fra utland, og nå for tida er det jo nesten umulig å reise uten innsjekket bagasje. Jeg lurer på om SAS på Kastrup i så fall sjekker meg inn hele veien, for da burde det gå greit, så lenge jeg bare får hentet kofferten og levert den i skranken.
reiseglad Skrevet 4. februar 2007 #4 Skrevet 4. februar 2007 Hjemmesida til Wideroe er flott! Oppe i høyre hjørnet finner du et smilende ansikt. Til denne personen kan du sende en forespørsel, som du får svar på etter kun få minutter. Men via Gardemoen holder det gjerne med 50 min. til flybytte. Problemet er at du må vente på innsjekket bagasje, dra den med deg gjennom tollen og opp for å droppe den igjen. Og så må du gjennom køen i sikkerhetssjekken. Reiser du på sein ettermiddag/kveld, er der færre reisende, slik at det ikke blir noe problem. Reiser du i verste rushet, blir det litt verre. Men ettesom du er skjekket inn på flyet videre, så vet de om deg, og ser hvor mye forsinkelser du evt. har. For på Kastrup sjekkes du inn hele veien
Gjest Deception Skrevet 4. februar 2007 #5 Skrevet 4. februar 2007 Takk for svaret! Jeg får nok kontakte Widerøe og høre. Typisk nok er de andre avgangene jeg får opp, totalt uaktuelle (avreise fra Kbh 0630, som medfører at jeg må overnatte der), eventuelt til dobbel pris. Og Norwegian/Sterling frister heller ikke.
Glitnir Skrevet 4. februar 2007 #6 Skrevet 4. februar 2007 50 minutter holder fint dersom alt går som det skal. Jeg anbefaler deg å kjøpe denne reisen, skulle du ikke rekke det blir du selvsagt booket om gratis til neste fly siden du har bestilt reisen i ett. Mye bedre enn å legge inn en lang ventetid som du kanskje ikke trenger. Du blir jo også sjekket inne hele veien, eneste problemet er jo bagasjen som du må hente ut og ta igjennom tollen. (Andre veien går jo bagasjen hele veien).
Gjest Blondie65 Skrevet 4. februar 2007 #7 Skrevet 4. februar 2007 Jeg har dårlig erfaring med Gardermoen og baggasje. Vi var forsinket dit fra utlandet en gang og måtte løpe som gale til neste flight (som riktignok ventet på oss da de visste om dette) men bagasjen vår kom ikke frem. Nå var dette riktignok på hjemvei så da vi landet og så at det var nada baggasje gikk vi rett i ankomstservice og bestiltte hjemsending. Det tok noen timer, men den ankom samme dag. Andre veien - ut på ferie ville jeg vært mer skeptisk da den første dagen av turen risikerer å bli ødelagt.
Gjest Deception Skrevet 4. februar 2007 #8 Skrevet 4. februar 2007 (endret) For meg er det ikke snakk om ferie, men hjemreise, så det er ikke noen direkte krise hvis bagasjen skulle bli forsinket. Det er bare irriterende... Jeg fikk forresten svar fra Widerøe om at de forslagene som kommer opp, bare inneholder "lovlige" tidsmarginer, så da blir det vel til at jeg bestiller den billetten. Endret 4. februar 2007 av Deception
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå