Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har øyenbetennelse. Luktet lunta i går så jeg har vært på legevakten og fått salve slik at behandling mot selve infeksjonen er påbegynt. Men finnes det noen lure ting jeg kan gjøre i tillegg, for å få ned hevelsen i øyelokket?

Har lest at det er lurt å vaske av og til med kokt (salt)vann. Det synes jeg høres fornuftig ut, men kan jeg gjøre det uten å vaske vekk salven (vasker jo bare utenpå øyet, mens salven legges inn under nedre øyelokk)?

Noen andre tips som kan hjelpe? Ser for øyeblikket ut som "elefantmann light" på det ene øyet, og skulle gjerne sett litt mer normal ut til jeg skal på jobb i morgen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg bare spørre hvordan det ser ut..jeg har nemlig noen "blemmer" ved øynene som bare dukket opp, og jeg aner ikke hva det er for noe djevelskap! :frustrert:

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg pleier å bade øynene med kamillete når jeg får sti eller trekk på det. Det tar hevelsen. Ellers er det vel bare å bade først og deretter ta salve på?

Skrevet
Kan jeg bare spørre hvordan det ser ut..jeg  har nemlig noen "blemmer" ved øynene som bare dukket opp, og jeg aner ikke hva det er for noe djevelskap! :frustrert:

Dette er ikke blemme. Øyet er rødsprengt på det hvite og øyelokk og området over øyet er hovent, -dessuten kommer det verk ut av det innimellom.

Jeg pleier også fra tid til annen få noen små blemmer på kanten av øyelokket, men de forsvinner av seg selv etterhvert. Eller så skraper jeg lett på dem med neglen så de tømmes. (De er væskefylte.) Skal du gjøre sistnevnte, så vær forsiktig så du ikke skraper borti selve øyet. Det er nok ikke lurt.

Skrevet
Jeg pleier å bade øynene med kamillete når jeg får sti eller trekk på det. Det tar hevelsen. Ellers er det vel bare å bade først og deretter ta salve på?

Kamillete finnes ikke i dette kjøkkenskapet, så jeg får stole på kokt saltvann. Tok et lite bad for en halvtime siden og skal vaske litt mer før jeg tar på ny salve om en times tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...