Gjest Lanyah Skrevet 3. februar 2007 #1 Skrevet 3. februar 2007 Da drar han på skole i Oslo...! Lurer sånn på hvordan det skal gå da...! Vi som har kranglet så mye i det siste...! Noen erfaringer? Jeg har jo nett begynt på skole i sentrum, så det at jeg ikke har noe å gjøre på om dagene er ikke noe som avgjør. Jeg bare lurer på hvordan forholdet utvikler seg. Vi snakker om å flytte sammen sommeren 2008. Så vi har jo noe å se frem til...
Gjest ~Alwa~ Skrevet 3. februar 2007 #2 Skrevet 3. februar 2007 Jeg er av typen menneske som alltid tror det ordner seg til det beste for en, til slutt. Er det ikke denne gutten som er ment for deg, tusler det en annen rundt å venter på deg. Når det er sagt så tror jeg dere vil klare dette fint så lenge begge er innstilt på det. Dere har jo en plan om å flytte sammen etter hvert ikke sant, hold fast på den. Snakk på telefon, send sms`er og hold kontakten gjennom nettet. Et avstandsforhold er alltid en utfordring, men utfordringer er til for å fikses Dette går fint
Gjest Lanyah Skrevet 3. februar 2007 #3 Skrevet 3. februar 2007 Jeg håper virkelig det går bra altså...! Vi har jo bodd vekke fra hverandre før, men da ikke SÅ langt vekke! Da har vi liksom kunnet komme på besøk i ukene, og sove over, selv om vi skal på jobb\skole. Så på en måte er vi jo litt forberedt. Men uansett så blir jo dette noe helt annet.
Gjest ~Alwa~ Skrevet 3. februar 2007 #4 Skrevet 3. februar 2007 Det blir det, men Oslo-Bergen er tross alt ikke så langt unna hverandre. Jeg har vært i to avstandsforhold der avstanden var dobbelt så stor, og det gikk fint. Jeg tror det er veldig viktig å ertatte den tiden dere brukte sammen på noe annet. Finn deg en hobby eller fritidsaktivitet som holder seg sysselsatt. Det værste du/dere kan gjøre er å sette dere ned og kjennet på det savnet dere i begynnelsen får. Vi mennesker er gode til å tilpasse oss forandringer og snart blir du vant til det daglige livet med deg og dine aktiviteter. Forsøk heller å nyte at du har tid til bare deg selv og det du ønsker å bruke tiden din på en stund.
Gjest Lanyah Skrevet 4. februar 2007 #5 Skrevet 4. februar 2007 Er det ingen flere som har erfaringer å dele? Synst det hjelper å få høre litt andre erfaringer.
Gjest Vidvandre Skrevet 4. februar 2007 #6 Skrevet 4. februar 2007 Du kan jo se litt i denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=249805
Gjest Lanyah Skrevet 4. februar 2007 #7 Skrevet 4. februar 2007 Har sett litt over den tråden, men det var litt annerledes enn vår situasjon. Vi møtes kanskje 1 gang i mnd.!
Gjest Vidvandre Skrevet 4. februar 2007 #8 Skrevet 4. februar 2007 Ja, og som jeg tror blir nevnt i den tråden, er sånne månedlige besøk, noe å se fram til, viktig i avstandsforhold. Jeg syntes det ble uutholdelig etter tre uker, og da er det bra med noe å glede seg til. Ellers er det som også blir nevnt der, at man prøver å gjøre hverandre en del av hveranders hverdag, selv om man bor fra hverandre. Mao er kommunikasjon ekstra viktig.
Gjest Deception Skrevet 4. februar 2007 #9 Skrevet 4. februar 2007 Har sett litt over den tråden, men det var litt annerledes enn vår situasjon. Vi møtes kanskje 1 gang i mnd.! ← Jeg jobber i utlandet, og har kjæreste og hus i Norge. Heldigvis har jeg en jobb hvor jeg kan jobbe hjemmefra, så jeg har hittil gjort det slik at jeg er fem uker borte, og en uke hjemme. Vi snakker mye på telefon i tillegg, og forsøker å bruke tida fornuftig mens vi er sammen. Det er klart det ikke er noen drømmesituasjon, men jeg trøster meg med at det for min del er for en begrenset periode (1.5 år). Alt går hvis du har den rette innstillingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå