Gå til innhold

Fikk foster med seg i plastpose


Kylling

Anbefalte innlegg

Se sak.

Huff. Når man opplever noe av det verste som kan skje, så blir man behandlet på denne måten!? Godt at de beklaget dette for jenta, men skaden var jo allerede skjedd.

Har selv opplevd arroganse og lite mennesklighet fra helsepersonell i en lignende situasjon (langt fra så ille som dette da), og jeg fatter bare ikke hvordan mennesklige og etiske hensyn kan bli ignorert på denne måten!

:frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er det minst profesjonelle jeg har hørt på lenge. :overrasket::overrasket:

Endret av Frøken¤Fryd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 1

Legevakten innrømmet offisielt og formelt sett i prinsippet av det finnes en etisk side de kunne ha tatt hensyn til (ved siden av det medisinske).

Ullevål ville ikke vedkjenne seg at det fantes andre hensyn å ta enn det rent medisinske.

Det er jo greit å merke seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Labellamia

Er vårt helsevesen i ferd med å bli en gjeng kynikere på grunn av økonomi? Her kunne en ambulanse blitt brukt til å frakte pasienten i. Og fosteret kunne blitt fraktet sammen med henne i bilen etisk og forsvalig pakket. Eller så kunne fosteret blitt sendt med en annen bil. Det går ambulanser som frakter pasienter til og fra hele tiden. Fra sykehus til sykehus. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heller ikke medisinsk uforsvarligt å sparke den ansvarlige legen, kanskje han vil passe bedre som støvsugerselger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 1
Det er heller ikke medisinsk uforsvarligt å sparke den ansvarlige legen, kanskje han vil passe bedre som støvsugerselger.

Touchè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hårreisende! Og veldig uproffesjonelt gjort...! Håper den stakkars jenta fikk god støtte fra familien sin, om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Dette var rett og slett grusomt! Om det i det hele tatt kan spores forsvarlighet i noen som helst form knyttet til håndteringen av denne jenta stiller jeg meg heller tvilende til.

Det var kanskje ikke fare for livet hennes, men den traumatiske opplevelsen vil sikkert sette sine spor psykisk. Så heretter er det altså medisinsk forsvarlig så lenge man ikke setter den fysiske helsa i fare? Jaja...ute av øyet, ute av sinn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som forskrekker meg er at jeg i grunnen ikke blir sjokkert over dette.....

.....mye sjokkerende som skjer i norsk helsevesen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper alle involverte får sparkene på dagen, de har ingenting der å gjøre.

Helt utrolig, jeg har ikke ord :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som forskrekker meg er at jeg i grunnen ikke blir sjokkert over dette.....

.....mye sjokkerende som skjer i norsk helsevesen...

Signerer...

Og er minst like sjokkert over det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som forskrekker meg er at jeg i grunnen ikke blir sjokkert over dette.....

.....mye sjokkerende som skjer i norsk helsevesen...

Jeg er enig. Selv om vi har det bra i Norge er det langt ifra bra.

Lillesøstera mi mistet sitt første barn i 9. uke. Hun dro til legevakta (lite lokalt sykehus, så legevakta er bare en enkelt lege...), som utførte en gynekologisk undersøkelse på henne. Han skrapet da ut fosteret og la det i en glass-krukke. Når stakkars søstera mi hadde fått på seg klærne igjen og satt seg ned, satte han krukka på bordet foran henne! Hun ble helt satt ut, men klarte ikke å si eller gjøre noe.

Min mor ville klage på dette, men søstera mi ville heller la det gå og bli ferdig med hele episoden. Hun var dessuten redd for å ødelegge for legen.

Det er nok mange slike episoder, der vi ikke tør eller orker å klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er enig. Selv om vi har det bra i Norge er det langt ifra bra.

Lillesøstera mi mistet sitt første barn i 9. uke. Hun dro til legevakta (lite lokalt sykehus, så legevakta er bare en enkelt lege...), som utførte en gynekologisk undersøkelse på henne. Han skrapet da ut fosteret og la det i en glass-krukke. Når stakkars søstera mi hadde fått på seg klærne igjen og satt seg ned, satte han krukka på bordet foran henne! Hun ble helt satt ut, men klarte ikke å si eller gjøre noe.

Min mor ville klage på dette, men søstera mi ville heller la det gå og bli ferdig med hele episoden. Hun var dessuten redd for å ødelegge for legen.

Det er nok mange slike episoder, der vi ikke tør eller orker å klage.

:overrasket: For en forferdelig opplevelse for dere :klem: Dessverre tror jeg du har rett i at mange av forskjellige årsaker velger å ikke klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...