Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg lurer på om noen har erfaringer med operativsystemet Windows Vista ?

Leverandøren av min pc reklamerer for dette, men jeg lurer på hva forskjellen mellom XP og dette er....

Endret av Frøken¤Fryd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det mange andre som gjør også, men det ser jo annerledes ut så de kan vel kanskje selge greiene på litt glossy-flossy eyecandy..

Neida. Det er faktisk en del nytt i Vista, men det mest spennede, som de annonserte før de startet hele utviklingsprosessen, er jo kuttet ut. I stedet har de stappet inn en hel masse DRM. Etter hva jeg har forstått så har MS også i forbindelse med Vista kassert mye av den eldgamle klidekoden som har fulgt med gjennom flere Windows-versjoner og bygget videre på den nyeste kodebasen de hadde (Windows Server 2003 hvis jeg ikke tar helt feil). Det er kanskje noe betryggende.

Faktisk må jeg kjøpe ny PC for å i det hele tatt kunne kjøre Vista tilfredsstillende. Det kommer jeg sikkert også til å gjøre, men den kommer nok også til å ha en dualboot med Ubuntu Linux :) Jeg tror jeg uansett venter litt inntil de verste barnesykdommene er kurert.

Egentlig har jeg aldri brydd meg noe særlig om hvordan bukergrensesnittet til et OS ser ut. Det viktigste er at det som ligger i bunnen er bra.

Skrevet

Så din konklusjon er at det ikke er verdt investeringen i forhold til XP for øyeblikket ?

Skrevet (endret)

Takk skal du ha. :)

Endret av Frøken¤Fryd
Skrevet

Prøvde det i dag.

Veldig bra.

På høy tid.

Men er vant med MAC og den er forsatte bedre tror jeg.

Men så er da mange kopier av MAC som det alltid har vert.

Skrevet

er som mac etter min mening!

Skrevet

OK jeg har ikke greie på mac, men det høres ikke ut som om det er verdt investeringen foreløpig, så da sitter jeg på gjerdet litt til, jeg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...