Gjest Tokidoki Skrevet 3. februar 2007 #1 Skrevet 3. februar 2007 Er ingeniøryrket noe å satse på? Jeg vet at arbeidsmarkedet er godt, men nå tenker jeg mer i forhold til arbeidsoppgaver, utfordringer, generell trivsel med yrket osv. Hvordan er muligheten for å jobbe i utlandet for kortere eller lengre perioder?
Gjest Gjest 1 Skrevet 3. februar 2007 #2 Skrevet 3. februar 2007 Det er svært gode muligheter for å jobbe i inn- og utland. Lønnsvilkårene er svært gode både i offentlig og i privat sektor. Arbeidsoppgavene er varierte, mangfoldige og en kan velge avhengig av interesser. Jeg jobber ikke som ingeniør selv men kjenner til flere andre som gjør det, både det og sivilingeniør.
Gjest Tokidoki Skrevet 3. februar 2007 #3 Skrevet 3. februar 2007 Noen som har gått i Narvik eller Tromsø og har noe positivt/negativt å si om ingeniørutdanningene der?
Gjest Kermit Skrevet 4. februar 2007 #4 Skrevet 4. februar 2007 Jeg kjenner flere som skryter av opplegget i Narvik.
TheHairyToothfairy Skrevet 5. februar 2007 #5 Skrevet 5. februar 2007 Gått på skolen i Narvik selv, og jeg kan ikke annet enn anbefale den på det sykeste og sterkeste. Fantastisk skolemiljø og supergode lærere. Når JEG kunne gå ut med masse A'er i karakter der, da er det håp for enhver dimling. Når det gjelder forhold for å være ingeniør her i Norge, så er det egentlig ikke noe å lure på. Just go for it, du er garantert en spennende og interessant jobb - kanskje ikke nødvendigvis innen det du har hatt som utgangspunkt, men jobb får du. Industridesign er for så vidt et veldig fett studie med suverene jobbmuligheter, i hele verden. Selv er jeg gått for maritim ingeniør via forsvaret, og det er i utgangspunktet veldig greit. Jeg får sivil ing. og forsvaret betaler meg 215.000 i _grunnlønn_ pr år mens jeg studerer. Garantert jobb også. Og norges beste lederutdannelse i samme slengen.
Gjest Deception Skrevet 5. februar 2007 #6 Skrevet 5. februar 2007 Ingeniørutdanninga ved Høgskolen i Tromsø har tidligere hatt et litt frynsete rykte, men hvordan det er nå, vet jeg knapt. Universitetet i Tromsø har sivilingeniørutdanning, og den regnes i hvertfall som veldig solid og bra.
Gjest Tokidoki Skrevet 5. februar 2007 #7 Skrevet 5. februar 2007 Hva gjør en maritim ingeniør? Er det noe av det samme som Høyskolen i Tromsø tilbyr under ingeniør i nautiske fag?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå