Gå til innhold

Rhodos


*Heidi*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke bodd på hotellet men bodde rett ved Rhodos by i fjor. Det som berger hele greia er gamlebyen, men litt pes med alle skinnselgerne som "plager" turistene da. Styr langt unna utflukt med gresk aften, det var tragiske greier.

Vi kom vel egentlig fram til at Rhodos by passer best for ungdommer på heisatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg var der for et par år siden og var stor-fornøyd. Det var fint å bade på badestrendene, fine restauranter og gamlebyen var kjempe flott. Mange fine og billige kjoler der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var der 2 år på rad. Men det var for 22 år siden.... :ler:

Også var jeg der igjen for 7 år siden. Da med barna mine. Bodde på Sunwing Resort litt utenfor Rhodos by. Nedover kysten er der roligere og mer tilpasset barnefamilier. Vi hadde det kjempefint - men når du er på Sunwing Resort så blir det litt sånn at du godt kan være hvorsomhelst ... Rhodos, Kreta, Gran Canaria - alle resortene er jo kliss like...

Rhodos er en fin øy. Men selve Rhodos by synes jeg har blitt enda mer turistifisert de siste 20 årene (selv om det var mye turister og party døgnet rundt der for 20 år siden også). Syntes byen så veldig sliten ut sist jeg var der.

Jeg ville vel i dag ha valgt en annen gresk øy om jeg skulle til Hellas igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sun garden ligger mer eller mindre under samme resort som Sunwing med en del felles fasiliteter.

Sun garden ser litt slitent, grått og trist ut. Vi bodde på Sunwing Resort og det var veldig bra. Vet ikke hvor mye det skiller i pris på disse to stedene, men sunwing er verdt hver krone om man har små barn riktignok.

Tror kanskje jeg ville valgt et hotell nærmere eller i sentrum om jeg skulle reise uten barn.

Det eneste jeg kan sette fingeren på ved å bo på Sunwing er at man er ganske avhengig av transport om man vil på shopping etc.

Det er ikke så veldig mange butikker i gangavstand, men likevel er det bare en ganske kort taxi-tur inn til feks gamlebyen. 6 euro betalte vi hver vei i sommer og det er til å leve med.

De fleste måltider inntok vi på resortet da det finnes 4 spisesteder til sammen på Sun Garden og Sunwing Resort. Ikke er det ille priser heller. Spes ikke på LaTasca som ligger nede ved stranden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vi bodde der sist høst og var veldig fornøyd!

Hotellet er absolutt ikke slitt som en her skrev.

Hotellet var faktisk veldig fint.

Det går en buss rett utenfor som går til sentrum.Taxiholdeplass er også rett utenfor hotellet.

Jeg er veldig glad i Rhodos og synes gamlebyen er veldig flott!

Vil anbefale å spise på Mama Sofia i gamlebyen der både service og mat er helt prima.Gleder meg allerede til neste gang jeg skal til Rhodos og Mama Sofia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...