Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trenger virkelig hjelp. Vi har lyst til å reise på en liten ferie i mars. Tenker på en strand ferie, hvor vi kan slappe av, snorkle og spise god mat. Vi tenker på thailand, nærmere phuket, kata beach. Jeg alltid leser mye før jeg reiser til et sted og da finner jeg mye rart.

F.eks dette: http://www.lonelyplanet.com/worldguide/des...hailand/phuket/

Noen elsker thailand noen hater. Men hvordan er det egentlig der? Er det alt for mange turister? Vil Dere anbefale meg å reise dit? Og er 8 dager alt for kort? Å reise 2 uker har vi ikke mulighet til.

Takker for svar på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg var er i 10 dager og det var lenge nok..

..det går jo litt tid til reising og sånn.. og det er sikkert bedre med 14 dager enn 8,, men du vil nok greie deg med det og

Skrevet

Å reise bare 8 dager til Thailand vil jeg betrakte som alt for kort. Man bruker et døgn eller to før man kommer seg på rett kjøl av jetleg, og da er det nesten klart for retur. Da er det faktisk greiere å reise feks. til Egypt, kortere reisetid og ikke døgnforvirret (kun en times forskjell fra Norge, merker det ikke på kroppen).

Hvis du bare reiser for sol og bad, da....

Skrevet

Hei

Jeg synes 8 dager er litt for kort for å dra til Thailand. Det er en lang tur og det tar en dag og to før man er helt inne i rytmen. Det er en stund siden jeg var på Phuket men det er klart at enkelte plasser er veldig preget av turismen. Patong beach er hovedstranden og der var det full rulle. Men jeg har fått inntrykk av at de mindre strendene som Karon og Kata er litt roligere og litt mer barnevennlige.

Skrevet

vel.. dersom man ønsker det så kommer man inn i rytmen med engang mener jeg. Jeg hadde i allefall ikke noe problemer med det. Vi landet og morgenen (da var jo natta i norge)... og vi var å gjorde ting hele dagen... men hadde vi lagt oss ned til å sove når vi kom frem så hadde vi nok ødlagt hele dagen

Skrevet

Jeg har vært i thailand noen ganger, også phuket. (Vel ,bare en dag eller to). Jeg ville foretrukket å reise et annet sted enn phuket for å unslippe den verste turiststrømmen. Har dere vurdert Krabi? I Ao Nang ligger det et hyggelig rimelig hotell som heter Andaman Holdiday Resort som er alle tiders!!

Men jeg er enig med de over her, jeg synes 8 dager er for kort tid...

Skrevet

Men jeg har bodd både på Karon, på Kata og på Kata Noi beach, og jeg trivdes aller best på Kata! Kata Noi er bittelite, så vil du være nesten for deg selv, så er der flott..... men kjedelig.....

Kata er litt større, men likevel bare tre-fire "gater", men mange gode spiseplasser, flere hoteller, fin strand og mye turistshopping.

Jeg anbefaler gjerne som over: Krabi, og en stopp på noen av øyene i bukta, selv var vi på Phi-Phi.

Skrevet

Jeg var i Thailand i 21 dager og syns det var altfor lenge, ti-fjorten dager var nok.

8 dager er litt knapt, reiseveien er lang og det tar litt tid å komme inn i døgnrytmen etter tidsforskjell på 5/6 timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...