Gjest Ragna Rekkver Skrevet 5. februar 2007 #21 Skrevet 5. februar 2007 hhee ja faren ville også fortelle det selv her, men jeg kjenner han så godt, han har ennå ikke fortalt det, og datteren er nå snart halvtårsgammel. For øvrig var det også jeg som fortalte det til hans familie, han fortalte ingenting til dem før etter jenta var født. ← Har det ordna seg med samvær igjen da? Har lest noen innlegg om din situasjon tidligere, og da har jeg skjønte det som at sønnen din ikke har kontakt med faren lengre.
Gjest Don Giovanni Skrevet 5. februar 2007 #22 Skrevet 5. februar 2007 Gutten bør vel få vite det før han kommer på samvær dit neste gang, og stemor vagger med kjempemage. Syns du skal ringe eksen, si at du vet det og så får dere avtale hvem som forteller. Det viktigste er ikke hvem som forteller gutten det, men at det blir fortalt. ← Er visst alltid enig med denne forfatteren. Men det er jo absolutt det eneste rette. Barn klarer lett å forholde seg til endring, men de forholder seg dårlig til usikkerhet. Usikkerhet kommer som oftest av mangel på informasjon. Få ham til å fortelle det, eller si ham du alternativt gjør det selv.
Gjest Gjesta Skrevet 5. februar 2007 #23 Skrevet 5. februar 2007 Har det ordna seg med samvær igjen da? Har lest noen innlegg om din situasjon tidligere, og da har jeg skjønte det som at sønnen din ikke har kontakt med faren lengre. ← nope
Gjest vsn Skrevet 5. februar 2007 #24 Skrevet 5. februar 2007 For øvrig var det også jeg som fortalte det til hans familie, han fortalte ingenting til dem før etter jenta var født. ← For en tosk. Jeg fikk noen venninner til å spre ryktet om at jeg var gravid Han fortalte jo ingenting selv til foreldrene sine. Men når ryktet begynte å svirre, ble han sur fordi han "ble tvunget til" å fortelle det. Ellers hadde de nok ikke fått vite noe før etter fødselen. Må bare tilføye at mora hans er verdens beste bestemor!! Hun er en fantastisk person som jeg liker veldig godt.
Gjest vsn Skrevet 5. februar 2007 #25 Skrevet 5. februar 2007 Barn klarer lett å forholde seg til endring, men de forholder seg dårlig til usikkerhet. Usikkerhet kommer som oftest av mangel på informasjon. Få ham til å fortelle det, eller si ham du alternativt gjør det selv. ← Ja, nå vet ungen vår at han skal bli storebror igjen. Reaksjonen var latter (de er nå herlige disse ungene). Når han fikk tenkt seg om sa han: jeg håper det blir en lillesøster (han har 3 brødre her) Jeg fortalte det til han. Og senere den dagen ringte faren og fortalte det selv. Så han kunne visst likevel si det over tlf da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå