Gjest vsn Skrevet 2. februar 2007 #1 Skrevet 2. februar 2007 Eller samboeren hans da Sønnen vår vet ingenting om at han skal bli storebror igjen. Og faren hans vet ikke at jeg vet det. Hun vil være ca 6 mnd på vei når neste samvær er. Fra før av har jeg erfaring med at faren ikke forteller noe, og ungen vår sliter. Han sa f.eks ingenting da det ble slutt med forrige dame og han fant seg ny. Med det resultat at det kom som et sjokk på sønnen vår og han nektet å dra dit på flere mnd. Hva gjør jeg hvis han ikke forteller noe? Hva ville dere gjort? Jeg synes han burde fortelle det selv.
Gjest niomi Skrevet 2. februar 2007 #2 Skrevet 2. februar 2007 Gutten bør vel få vite det før han kommer på samvær dit neste gang, og stemor vagger med kjempemage. Syns du skal ringe eksen, si at du vet det og så får dere avtale hvem som forteller. Det viktigste er ikke hvem som forteller gutten det, men at det blir fortalt.
Furstina Skrevet 2. februar 2007 #3 Skrevet 2. februar 2007 Enig med niomi - det viktigaste är att han får veta det. Ring din ex och berätta att du vet. Sen bör sonen få veta innan han kommer dit, av dig, exet eller sambon.
Gjest vsn Skrevet 2. februar 2007 #4 Skrevet 2. februar 2007 Gutten bør vel få vite det før han kommer på samvær dit neste gang, og stemor vagger med kjempemage. ← Ja, det er akkurat det jeg mener også. Jeg tror det blir sjokk for han hvis han ikke vet noe, og så har hun stor mage som ikke kan misforstås. Faren er en tosk, så jeg er ikke overrasket over at han ikke har fortalt noe. Men samboeren hans virker veldig grei. Jeg liker henne godt (utfra de få gangene jeg har truffet henne). Skulle gjerne likt å visst hva de begge tenker. Jeg skjønner det ikke.
Gekko Skrevet 2. februar 2007 #5 Skrevet 2. februar 2007 Hvor gammel er sønnen derers? Når de er veldig små er det kanskje greit å få vite sånt lit seint, for da blir ikke ventetiden så lang. Men når de blir litt større er det mye bedre å fortelle i god tid og gi barnet god tid til å forberede seg på storesøsken-rollen. Jeg fikk en halvbror da jeg var ti. Det hadde vært ganske ukomplisert for meg om ikke min far hadde fått det for seg at det beste ville være å ikke si noe om saken for å "skåne" meg. Jeg fant det ut selv da hans samboers mage begynte å vokse, men turte ikke snakke med noen om saken. Gikk totalt i vranglås overfor min far som hadde holdt dette skjult for meg og nektet å ha noe kontakt med ham i mange måneder etter oppdagelsen. Vi prøvde flere ganger, men det endte hver gang med at en gråtende tiåring måtte leveres hjemme hos mamma. I dag er jeg veldig glad i min lillebror, men min fars håndtering av denne saken har preget meg mye. Snakk med eksen og sørg for at han enten fortelle det selv (det er det aller beste!) eller få lov til å fortelle det til gutten. Han skal ikke måtte føle at dette er noe dere bevisst holder skjult for ham.
Gjest vsn Skrevet 2. februar 2007 #6 Skrevet 2. februar 2007 Gikk totalt i vranglås overfor min far som hadde holdt dette skjult for meg og nektet å ha noe kontakt med ham i mange måneder etter oppdagelsen.← Ja, det er slik jeg ser for meg at det kommer til å bli (igjen). Det er jeg lite lysten på. Sønnen vår er 6,5. Han har to småbrødre her hjemme. Er en oppvakt gutt som har en utrolig bra hukommelse (husker de minste ting i flere år etterpå). Han har ikke vært noe sjalu på småbrødrene her. Tvert imot. Han er kjempeflink storebror. Jeg tror ikke han har noe imot å få flere søsken
Gjest Mayamor Skrevet 2. februar 2007 #7 Skrevet 2. februar 2007 Personlig synes jeg det er rart at ikke faren har fortalt noe til gutten. Men er du sikker på at ikke far har fortalt det og gutten har glemt å si det til deg? Ikke sikkert han er like opptatt av at det er nyhet...? Har selv en 10 år gammel gutt som ikke fortalte at læreren var gravid - hvorfor skulle jeg vite det liksom...
Gjest vsn Skrevet 2. februar 2007 #8 Skrevet 2. februar 2007 Personlig synes jeg det er rart at ikke faren har fortalt noe til gutten. Men er du sikker på at ikke far har fortalt det og gutten har glemt å si det til deg? Ikke sikkert han er like opptatt av at det er nyhet...? Har selv en 10 år gammel gutt som ikke fortalte at læreren var gravid - hvorfor skulle jeg vite det liksom... ← Ja, jeg er sikker på at ungen ikke vet noe. Du er vel enig i at det er forskjell på om læreren er gravid og om en av foreldrene skal ha barn igjen?
Gjest Mayamor Skrevet 2. februar 2007 #9 Skrevet 2. februar 2007 Sa ikke det. Men jeg bare påpekte at det som er opplagt for deg anskje ikke er det for sønnen din. Vet at barna til samboer ikke fortalte sin mor om at jeg ventet baby før rett før termin. De fikk vite da jeg var 6 uker på vei. De var redd mamma skulle bli lei seg...
Gjest vsn Skrevet 2. februar 2007 #10 Skrevet 2. februar 2007 De var redd mamma skulle bli lei seg... ← Unger er altfor flinke til å ta hensyn til foreldre Men jeg tror ikke sønnen min tenker sånn. Heldigvis får jeg vel si. Jeg synes det er på tide at fyren blir ordentlig pappa. Han aner jo ikke hva det vil si å være ansvarlig forelder. Burde ha kondolert samboeren hans, men det er nok for frekt
Gjest Mayamor Skrevet 2. februar 2007 #11 Skrevet 2. februar 2007 Ja det er det! Om ikke du fikk livet du ønsket med denne mannen - kan andre det. En annen mann klarte det jo med deg. Ikke meningen å være frekk - men kjenner jeg blir litt frustrert over slike holdninger og dermed var det du som fikk den.
Gjest vsn Skrevet 2. februar 2007 #12 Skrevet 2. februar 2007 Jeg tor du misforsto meg. Jeg er absolutt ikke lei meg for at jeg ikke har (har heller aldri hatt det) et forhold med han. Ja, det kan jo hende de lever lykkelige alle sine dager og han blir en super far (undere skjer jo fra tid til annen). Og det er jo fint for dem og ikke minst den lille som kommer. Men jeg skulle ønske han brydde seg mer om min sønn!
Gjest Lovely Skrevet 2. februar 2007 #13 Skrevet 2. februar 2007 vsn I dag, 16:31 innlegg #12 Jeg tor du misforsto meg. Jeg er absolutt ikke lei meg for at jeg ikke har (har heller aldri hatt det) et forhold med han. Så da har du bare delt "safter" med han en kveld? Jeg tror at når barn kommer til på den måten så blir det ofte problemer med relasjonen mellom far og barn
Gjest Mayamor Skrevet 2. februar 2007 #14 Skrevet 2. februar 2007 Burde ha kondolert samboeren hans, men det er nok for frekt ← Det var denne kommentaren jeg mente var for frekk. Men ellers ønsker jeg deg lykke til.
Gjest vsn Skrevet 2. februar 2007 #15 Skrevet 2. februar 2007 Så da har du bare delt "safter" med han en kveld? Jeg tror at når barn kommer til på den måten så blir det ofte problemer med relasjonen mellom far og barn ← Nåja, delte de saftene over flere mnd. Men du har helt rett. Her er det problemer med relasjonen mellom dem pga at svangerskapet ikke var planlagt. Jeg "tvang" han til å ha samvær, foreslo delt foreldreansvar etc. Jeg syntes det var sååå viktig at ungen fikk et ok forhold til faren sin.
Gjest vsn Skrevet 2. februar 2007 #16 Skrevet 2. februar 2007 Det var denne kommentaren jeg mente var for frekk. Men ellers ønsker jeg deg lykke til. ← Ja, men artig tanke *Takker*
Gjest Gjesta Skrevet 2. februar 2007 #17 Skrevet 2. februar 2007 Jeg har vært i samme situasjon. Jeg betenkte meg ikke engang, men fortalte det til sønnen min. Alvorlig talt, han har rett til å vite
Gjest vsn Skrevet 3. februar 2007 #18 Skrevet 3. februar 2007 Helt enig Evelina. Jeg har sagt ifra til faren nå. Han "vil ikke si det over tlf". Tåpelig Så jeg får vel si det jeg da, selv om jeg mener han kan si det selv. Guttungen blir nok glad for at han skal få flere søsken. Han er så omsorgsfull mot småsøsknene han allerede har.
nallemaja Skrevet 3. februar 2007 #19 Skrevet 3. februar 2007 Nå ser jeg at du har snakket med faren, men jeg kom bare på noe når jeg leste denne debatten(om man kan kalle den det). Da jeg var gravid første gang fortalte vi det med en gang til min stesønn som da var 12 år. Tre måneder ringer mamma'n til stesønnen min til mannen min og er rasende fordi vi ikke har fortalt henne at jeg var gravid. Det var ikke riktig å holde ting skjult mellom familiene mente hun! Men vi hadde ikke holdt det hemmelig, det var bare sønnen hennes som ikke hadde fortalt det til henne. Ikke for å skåne henne, men fordi han ikke trodde det var noe vits å fortelle henne hva som skjedde i vår familie :-)
Gjest Gjesta Skrevet 4. februar 2007 #20 Skrevet 4. februar 2007 Helt enig Evelina. Jeg har sagt ifra til faren nå. Han "vil ikke si det over tlf". Tåpelig Så jeg får vel si det jeg da, selv om jeg mener han kan si det selv. Guttungen blir nok glad for at han skal få flere søsken. Han er så omsorgsfull mot småsøsknene han allerede har. ← hhee ja faren ville også fortelle det selv her, men jeg kjenner han så godt, han har ennå ikke fortalt det, og datteren er nå snart halvtårsgammel. For øvrig var det også jeg som fortalte det til hans familie, han fortalte ingenting til dem før etter jenta var født.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå