chantal Skrevet 2. februar 2007 #1 Skrevet 2. februar 2007 Lurer på om jeg er gammeldags og prippen...? Jeg fikk meg en kjæreste for noen måneder siden. Jeg har akkurat passert det dobbelte av 18 år og han nærmer seg halvveis til 90 Vel, vi har et periodevis godt sexliv og hvis det er labert, ligger der problemer til grunn som ikke er ordnet opp i (lang historie og egentlig uvesentlig her). Natt til søndag våkner jeg av at jeg blir tatt bakfra. Jeg er naken og jeg er lamslått. Tankene flyr igjennom hodet mitt og imens trekker han seg ut og begynner å grafse med fingrene langt oppi. Dette gjorde vondt da det overhode ikke fantes tegn til ømhet. AUUUUUUUUUUUUUUUUUUU, sa jeg og kledde på meg klær og la meg igjen. Stille og sjokkert, etterhvert sint og litt engstelig. Dette plager meg! På toppen av det hele, når jeg i ettertid har konfrontert han med dette, sier han i første omgang; "om jeg har gjort dette, så beklager jeg det"! Han skylder på at han sov og dette skjedde nok delvis i søvne, "om det hadde skjedd". Uæææ, da kan det vel fort skje igjen da, eller? Og så om det har skjedd -"Neida, det kommer aldri til å skje igjen". Er jeg gammeldags som synes at dette gikk for langt? Jeg sitter tilbake med en tomhetsfølelse og en enorm skuffelse... I tillegg klarer han nesten å "nøytralisere" hele hendelsen ved å unnskylde seg med at han trodde jeg var våken og at jeg ikke hadde protestert og i neste øyeblikk sov jo han og hvordan kunne han da vite at han trodde jeg var våken osv... 1000 tanker, skjønner? Noen som føler for å kommentere litt?
Gjest gjesta Skrevet 2. februar 2007 #2 Skrevet 2. februar 2007 Når dui sier at du ble tatt bakfra så tar jeg det for gitt at det ikke var analsex det dreide seg om. Korriger meg dersom nødvendig. Jeg har hatt sex mange ganger i halvsøvne på morgenkvisten. Han har gjerne startet. Jeg har respondert litt. Oftest respondert mer etter hvert. Jeg har ikke syntes det har vært noe overtramp. Dersom du gjør det så snakker du med ham om det. Du må fortelle hva som er ok for det og hva som er ikke. Man kan ha en erfaring med en partner som overhode ikke stemmer med neste. Snakk med ham. Gi utrykk for hva som er ok for deg og ikke. Da først kan dere gå videre. La iallfall ikke det her ligge som en verkebylle.
Porcelain Skrevet 2. februar 2007 #3 Skrevet 2. februar 2007 persille, ærlig talt? hun skriver vel ganske rett ut at hun "våknet av å bli tatt bakfra":: (er forsåvidt irrelevant hvilket hull han fant det for godt å benytte seg av..) .. hadde dere ikke vært kjærester, så hadde folk skreket "voldtekt".. iom dere er kjærester, så er jo situasjonen en litt annen.. eller?
Gjest gjesta Skrevet 2. februar 2007 #4 Skrevet 2. februar 2007 persille, ærlig talt? hun skriver vel ganske rett ut at hun "våknet av å bli tatt bakfra":: (er forsåvidt irrelevant hvilket hull han fant det for godt å benytte seg av..) .. hadde dere ikke vært kjærester, så hadde folk skreket "voldtekt".. iom dere er kjærester, så er jo situasjonen en litt annen.. eller? ← Bakrfra kan være to hull. Det ene hullet hadde jeg skreket opp om og det visste han. Det hadde vært et overtramp. Det andre ikke. Ikke for meg. Hadde jeg ikke lyst så hadde jeg bare avvist ham da jeg våknet. Som sagt jeg har hatt mye sex i halvsøvne og det har nok vært meg som har vært minst våken på morgenkvisten.
Bettan* Skrevet 2. februar 2007 #5 Skrevet 2. februar 2007 Jeg har mange ganger blitt vekket i løpet av natten med at mannen min "klår" på meg, og det er helt greit syns jeg da, selv om jeg aldri har opplevd at han har begynt å knulle meg før jeg har våknet. Syns det er deilig å bli vekket på denne måten, vite at han er så kåt på meg at han ikke har klart å holde seg unna Men han har vist om at dette er greit for meg, vi har snakket om slike ting. Måten du forteller at du reagerte på, og følte opplevelsen, altså som rimelig rå og ufølesom, og ikke opphissende og deilig så vil jeg absolutt si at dette var et overtramp fra hans side. Og jeg syns forklaringene hans i etterkant var helt uakseptabel. En unnskyldning hadde vært å foretrekke syns jeg.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2007 #6 Skrevet 2. februar 2007 Til TS Han kan faktisk ha trodd at det var greit inntil du sa i fra. Det kan bli litt rar sex i halvsøvne av og til. Jeg gjorde noe lignende med min kone en gang. Jeg trodde at hun var mer med fra starten enn hun faktisk var. Det var slett ikke voldtekt, men jeg innså fort at jeg både var klønete og dum. Det ble litt turnoff for oss begge. Men hun sa verken AU eller nei, slik du gjorde. Andre ganger er det kona som hiver seg på meg uten at jeg er skikkelig våken. Et morrabrød kan brukes til litt av hvert. Men man er jo i utgangspunktet ikke kåt selv om junior er stor og stiv. Men det retter seg alltid etterhvert.. Jeg synes du skal si fra til ham at han gikk over streken. Da vil det nok ikke gjenta seg.
Gjest Bellatrix Skrevet 2. februar 2007 #7 Skrevet 2. februar 2007 Jeg vill syntes det var respektløst. Skal jeg ha sex vil jeg være med selv, helt fra starten av. Dette har vært diskutert mye her inne og folk har visst veldig foskjellig formeninger om det. Derfor er det også viktig å snakke med partneren om det så h*n vet hva h*n har å forholde seg til.
Gjest Gjest_Cronos_* Skrevet 2. februar 2007 #8 Skrevet 2. februar 2007 Jeg vill syntes det var respektløst. Skal jeg ha sex vil jeg være med selv, helt fra starten av. Dette har vært diskutert mye her inne og folk har visst veldig foskjellig formeninger om det. Derfor er det også viktig å snakke med partneren om det så h*n vet hva h*n har å forholde seg til. ← Men hvordan skal man få deg med da? Kan man aldri snike seg innpå deg for å "lure" deg? Det var dumt, men langt fra det dummeste som er gjort. Men er enig i at det må være forståelse fra begge parter for at eksemplet øverst ikke var den optimale måten å gjøre det på
Fiol Skrevet 2. februar 2007 #9 Skrevet 2. februar 2007 Han kan ikke ha gjort dette uten å merke dette selv slik TS forteller. Det må i tilfellet vært i fylla. Man kan ikke gjøre slikt i søvne? Det høres hvert fall helt merkelig ut for meg. Siden forholdet er ganske nytt og, så kan det vel hende du ikke kjenner han godt nok. Ble litt sjokket over dette. Jeg vil si han går altfor langt. Det kan være greit om man kjenner personen godt nok, og vet at det er greit for den, men når man blir overrasket på den måten, så synes jeg det ikke er riktig.
Gjest Bellatrix Skrevet 2. februar 2007 #10 Skrevet 2. februar 2007 Men hvordan skal man få deg med da? ← Prøv når jeg er våken. Det er ikke noe galt med lysten min selv om jeg vil være med på leken fra start.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2007 #11 Skrevet 2. februar 2007 Men hvordan skal man få deg med da? ← Man kan f.eks. vente med å stikke inn noe i andres kroppsåpninger til man vet om den personen er våken.
FantasDick Skrevet 3. februar 2007 #12 Skrevet 3. februar 2007 Kjæresten min tafser ofte på meg for å vekke meg, og det synes jeg er deilig. Men han får holde seg unna det aller mest private inntil jeg er våken, og sex kommer ikke på tale før jeg er våken og har samtykket! Jeg hadde blitt sint, og syntes det hadde vært respektløst! Klarer ikke skjønne hvordan noen får det å ha sex med en bevisstløs person uten samtykke til å virke som en god idè..?!
Gjest Don Giovanni Skrevet 3. februar 2007 #13 Skrevet 3. februar 2007 Bakrfra kan være to hull. Det ene hullet hadde jeg skreket opp om og det visste han. Det hadde vært et overtramp. Det andre ikke. Ikke for meg. Hadde jeg ikke lyst så hadde jeg bare avvist ham da jeg våknet. Som sagt jeg har hatt mye sex i halvsøvne og det har nok vært meg som har vært minst våken på morgenkvisten. ← Enig med lille persille her. Gjorde han noe dere begge vet du ikke liker er det et overtramp. jeg har ofte rotet i halvsøvne med jenter jeg har vært sammen med. Blir jeg avvist av en like halvsøvnig jente så stopper jeg.( Men at det er hardt og brutalt slik trådstarter skriver virker litt rart syns jeg.) Dessuten er dere jo sammen, og må vel ha en viss felles forståelse for hva som er grensa? Har jeg en samboer forventer jeg faktisk at jeg kan kladde på henne uten at hun skriker "overgrep". Dersom hun sier til meg at hun aldri vil like at jeg gjør noe når hun sover så ville jeg selvsagt ikke gjort noe. Og gjorde jeg noe i halvsøvne var jo selvsagt en stor undskyldning på sin plass. Men det viktigste er jo det du føler selv. Føles dette som et overgrep så er det et overgrep for deg, og da må du ta det alvorlig og prate med ham om det. Bare du og han vet jo hvordan situasjonen med alle detaljer egentlig var.
Gjest Don Giovanni Skrevet 3. februar 2007 #14 Skrevet 3. februar 2007 Kjæresten min tafser ofte på meg for å vekke meg, og det synes jeg er deilig. Men han får holde seg unna det aller mest private inntil jeg er våken, og sex kommer ikke på tale før jeg er våken og har samtykket! Jeg hadde blitt sint, og syntes det hadde vært respektløst! Klarer ikke skjønne hvordan noen får det å ha sex med en bevisstløs person uten samtykke til å virke som en god idè..?! ← Jeg må bare si det, dette høres for meg helt tullete ut. Det ligger vel i sakens natur når dere er samboere at det er en viss konsensus om å være intime? Må du virkelig være helt våken og gi et verbalt ja eller nei? I de fleste forhold er det jo et lite nikk eller vink som skal til for å stoppe/fortsette, og det må være lov å kladde på kjæresten sin uten tillatelse. Den fikk man når man flyttet sammen. Har man sære og spesielle følelser ift intimitet regner jeg med dette er eksplisitt og akseptert av begge parter.
Gjest Bellatrix Skrevet 3. februar 2007 #15 Skrevet 3. februar 2007 Jeg må bare si det, dette høres for meg helt tullete ut. Det ligger vel i sakens natur når dere er samboere at det er en viss konsensus om å være intime? ← At det ligger en konsensus om å være intime betyr ikke det samme som at en av partene bare kan forsyne seg når som helst. Hvor skal da grensen mellom samtykkende sex og overgrep gå? Jeg er fullstendig enig med deg i at partene må prate og bli enige om intimitetens grenser.
Ciara Skrevet 3. februar 2007 #16 Skrevet 3. februar 2007 Denne her er vanskelig. Jeg har bare opplevd at vi har begynt å ta på hverandre i søvne, men vi har da alltid våknet før noe mer har skjedd. Men det er vel mulig for alt jeg vet. Jeg synes likevel det høres rart ut at han tviler på det faktisk skjedde, han må da ha våknet da du ropte og sto opp og kledde på deg? Sov han virkelig, er det jo litt vanskelig å laste ham også. Og i halvsøvne kan man jo ha en temmelig uklar oppfatning av om du er med eller ikke, om dette er en bra idé eller ikke. Det blir derfor litt for skarpt for meg å konkludere med at dette er et overgrep, samtidig som jeg har stor forståelse for at dette var veldig ukomfortabelt for deg. For meg kommer det litt an på mannen. Sov han virkelig, ville jeg prøvd å la være å tenke på det. Dersom han lyver og påstår at han sov, men i virkeligheten kastet seg over deg mens du sov, er det et overgrep, mener jeg. Det beste er nok uansett at du tar en ny prat med ham og forteller hvordan du opplevde situasjonen.
Merneith Skrevet 3. februar 2007 #17 Skrevet 3. februar 2007 Kjæresten min tafser ofte på meg for å vekke meg, og det synes jeg er deilig. Men han får holde seg unna det aller mest private inntil jeg er våken, og sex kommer ikke på tale før jeg er våken og har samtykket! Jeg hadde blitt sint, og syntes det hadde vært respektløst! Klarer ikke skjønne hvordan noen får det å ha sex med en bevisstløs person uten samtykke til å virke som en god idè..?! ← Enig med dette. Til det som lurte på om man trenger å si ja/nei. Eh, jeg vet ikke med deg, men når vi har sex, så er det tydelig at begge parter er med på leken. Så nei, man trenger ikke å uttrykke verbalt at man vil, men det er ørten måter å signalisere på at man vil ha sex. Ligger man som slakt, så er man neppe særlig kåt. Til TS, jeg hadde også blitt skuffet og sint.
FantasDick Skrevet 3. februar 2007 #18 Skrevet 3. februar 2007 Jeg må bare si det, dette høres for meg helt tullete ut. Det ligger vel i sakens natur når dere er samboere at det er en viss konsensus om å være intime? Må du virkelig være helt våken og gi et verbalt ja eller nei? I de fleste forhold er det jo et lite nikk eller vink som skal til for å stoppe/fortsette, og det må være lov å kladde på kjæresten sin uten tillatelse. Den fikk man når man flyttet sammen. Har man sære og spesielle følelser ift intimitet regner jeg med dette er eksplisitt og akseptert av begge parter. ← Vil du væe så vennlig å ikke legge ord i munnen på meg? Jeg sa at skal være våken (ikke helt våken) før kjæresten har sex med meg. Og jeg vil gjerne samtykke; det seg være et kyss, et stønn eller noe annet slik at han forstår at jeg er med på leken. Jeg har ikke sagt at jeg må gi et verbalt ja/nei; hvordan får du til å trekke slike konklusjoner? Mulig jeg trenger en definisjon på "kladding" før jeg kan svare på hvorvidt kjæresten får lov å "kladde" på meg uten tillatelse. Men selv om vi er samboere, så har ikke han fri tilgang på kroppen min uten tillatelse, nei. Jeg er fremdeles et selvstendig individ, selv om jeg har samboer, og jeg burde på bestemme over kroppen min selv. Og kjæresten min er inneforstått med at han slett ikka bare kan forsyne seg av meg i bevisstløs tilstand. Og vi har selvfølgelig snakket sammen, og vi kjenner hverandre såpass at vi vet hva som er "lov" og ikke, og hvor grensa går. Og i TS's tilfelle våknet hun av at mannen tok henne. Dvs; hun var ikke i halvsøvne.
In nuce Skrevet 3. februar 2007 #19 Skrevet 3. februar 2007 På toppen av det hele, når jeg i ettertid har konfrontert han med dette, sier han i første omgang; "om jeg har gjort dette, så beklager jeg det"! Han skylder på at han sov og dette skjedde nok delvis i søvne, "om det hadde skjedd". Uæææ, da kan det vel fort skje igjen da, eller? Og så om det har skjedd -"Neida, det kommer aldri til å skje igjen". Er det slik at han faktisk ikke husker at dette skjedde? I såfall kan han faktisk lide av sexsomia. En helt reel tilstand, hvor mennesker har sex i søvne på samme måte som enkelte går eller snakker i søvne. I såfall kan det nok skje igjen ja... http://www.sleepsex.org/ http://www.klikk.no/Article.asp?ArticleID=7118
Gjest Coolaid Skrevet 3. februar 2007 #20 Skrevet 3. februar 2007 Syns det er rart han sier at han ikke husker....kanskje litt flau, brydd eller noe? Uansett, om man liker å bli befølt, eller å hatt sex med på noen annen måte i søvne er jo ganske enkelt å avklare. Jeg har spurt kona om hva hun syns om å bli "vekket" av sex.... Hun har ikke noe i mot det, heller tvert om.... Har ikke gjort det ennå, mest fordi jeg ikke vil stjele søvn fra henne....(sovedyr). Når det gjelder meg selv kunne jeg godt tenke meg å våkne av at hun har sex med meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå