Gå til innhold

Hva gjør jeg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har de siste to årene slitt med depresjon.

Jeg ville lenge klare dette selv, og forsøkte å kjempe meg gjennom dagene som best jeg kunne.

Etter en god stund skjønte jeg jo selv at dette ikke kom til å gå over sånn helt av seg selv.

Jeg fikk da Remeron av legen min, som også skulle hjelpe på søvn.

Det er ventetid eller ikke inntak hos alle psykologer i nærheten, så jeg oppsøkte på eget initiativ en gestaltterapeut.

Der gikk jeg regelmessig en god stund, men det er blitt sjeldnere nå.

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg poster dette, kanskje bare for å lufte det litt.

Men saken er at det går ikke bra om dagen.

Jeg sliter med å gjøre det jeg bør gjøre, det som er nødvendig å gjøre og også ting som i utgangspunktet er lystbetont for meg (men ikke nå).

Jeg er virkelig, virkelig lei, og jeg ser ikke hvordan det kan bli bedre.

Jeg er på ingen måte som helst lykkelig, og jeg er stort sett bare fylt med savn.

Tiden går, år viser det seg, og det blir bare ikke bedre.

Jeg har forsøkt å tilrettelegge ting i hverdagen så godt jeg kan, mer kan jeg ikke gjøre angående akkurat det.

Jeg har stunder hvor jeg rett og slett ønsker meg død.

Det er ikke som jeg har gjort noe for at det skal skje, så det er sagt.

Men jeg orker snart ikke mer føles det som.

Jeg vil bare være lykkelig, og fraværet av den følelsen følger meg hele dagene og gjør vondt, veldig vondt.

Om det er noen som kan komme med innspill er jeg veldig glad for det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg aner ikke hva en kan si for å hjelpe, men det er for galt at ingen har svart et eneste ord.

:klem:

Skrevet

Har du vurdert å ta kontakt med gestaltterapauten igjen, eventuelt ha mer kontakt?

Skrevet

Trodde det var mange med erfaring her, setter veldig stor pris på tilbakemelding!

:(

Ellers takk til dere to over :klem:

Skrevet

Du stilte deg ikke på venteliste til vanlig psykolog da? Jeg aner ikke hvordan det er å gå til gestaltterapeut jeg, men jeg vet i hvertfall at mange har hjelp av samtaleterapi hos psykolog. Men jeg tror kanskje du først og fremst bør ta deg en tur til legen igjen, problemet med denne typen medisiner er vel at man ofte må prøve en del før man finner noe som fungerer.

Noe annet som ofte fungerer veldig bra er å trene mye, gå mye tur ol, passe på at du ikke blir sittende for mye inne, prøv å finne ting og mennesker som gjør deg glad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...