Gå til innhold

KUN damer: Kva skonummer brukar du?  

1 stemme

1. 1. KUN damer: Kva skonummer brukar du?

• 36 eller mindre
      29
    • 37
      36
    • 38
      46
    • 39
      24
    • 40
      24
    • 41
      18
    • 42
      4
    • 43 eller større
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet

stort sett 38, men noen ganger 37 og39 kommer litt ann på fasongen på skoene.

Skrevet

Stortsett 38, men vintersko kjøper jeg større for å få plass til strikkesokker ... og så varierer jo størrelsene på skoene også - og ikke minst fasongen ..men stortsett 38... :wink:

Skrevet

Bruker 41-42 jeg...ikke lett å være storfotet kvinne nei!

Var en her som nevnte at hun aldri fant str. 41 når det var salg, er nok fordi jeg har vært der før deg ;-p Har hatt flaks en del ganger og funnet riktig størrelse på salg :sjarmor:

Skrevet

Bruker størrelse 40 jeg, og når man samtidig er 180 cm høy så synes jeg det passer rimelig godt sammen.

Jennifer

Skrevet
Bruker 41-42 jeg...ikke lett å være storfotet kvinne nei!

Var en her som nevnte at hun aldri fant str. 41 når det var salg, er nok fordi jeg har vært der før deg ;-p Har hatt flaks en del ganger og funnet riktig størrelse på salg  :sjarmor:

Biatch... :evil: :sjarmor:

Skrevet

37...

Jeg svarer jeg, men må ærlig innrømme at jeg ikke helt skjønner motivasjonen for dette temaet??

Jeg mener - skostr. henger jo stort sett sammen med kroppsbygning og høyde, da... Jeg æ'kke så stor, jeg... Mens min skyhøye mor bruker 40/41...

Jaja - hvis dette er et forskningsprosjekt, så har jeg deltatt! :D

Skrevet

Bruker stort sett str. 38, men har enkelte sko i str. 36 og 39 også. Det kommer an på hvilken type sko det er snakk om. Er det støvletter eller liknende som er høye, er det stort sett str. 39 som gjelder. Pensko eller "hverdagssko" er det vanligvis str. 38 og av og til 36. Irriterende at skostørrelser er så varierende fra sko til sko... :o

Men pytt,- jeg finner alltid de jeg skal ha.... :briller:

Skrevet

37-38. Trodde dette var litt smått jeg, men etter å ha sett svarene her inne så virker det som de fleste ligger rundt disse størrelsene.

Julie.

Gjest *Perser*
Skrevet

Hmm det er jo spørs hva slags sko det er! 35-36,5 (noen sko 37, men da må jeg ha innlegg i :roll: ) bruker jeg :)

Skrevet

Følger lydig Crazees regel om at menn her inne ikke skal ikke angi hvilket skonummer de bruker, og vil således bemerke at alt det fottøy jeg kjøper er stort nok til meg.

Milo

Skrevet
37...

Jeg svarer jeg, men må ærlig innrømme at jeg ikke helt skjønner motivasjonen for dette temaet??

Motivasjonen er at eg er nyfiken ;-)

Altså, eg har sett litt på sko - at det er vanskeleg å få sko over nr 41. Og når skoa først er så store, så er dei i ein litt "tantete" stil, med låge og solide hælar. (Det var uttrykket ei av damene i ein skoforretning brukte, og grunngav det med at damer som brukte den storleiken gjerne var litt... "store"... og føretrakk stødige sko framfor tøffe/stilige sko.)

Og så kom eg i snakk med ei anna - innehavaren (trur eg) av ein annan skoforretning - og ho sa ho ville ta inn litt større storleikar seinare, når butikken er meir etablert. (Og så fortalde ho om 'sjokkerte' italienarar når ho bestilte herresko i nr 46 (og altså damesko i str 42/43))

Ja, og så var det meg då, som lurte på kor mange damer som brukar sko rundt str 42/43 - eg veit jo dei finst - og kanskje evt. kommentarar om kor lett/vanskeleg det er å finna slike sko. Som er fine/tøffe/stilige o.l. - ikkje berre joggesko og "tantesko."

Jeg mener - skostr. henger jo stort sett sammen med kroppsbygning og høyde, da... Jeg æ'kke så stor, jeg... Mens min skyhøye mor bruker 40/41...  

Jaja - hvis dette er et forskningsprosjekt, så har jeg deltatt! :D

Veldig seriøst forskningsprosjekt :-)

Forstår i alle fall kvifor mange ikkje tek inn sko større enn 40/41, når eg ser på den foreløpige statistikken.

Skrevet

Her i Oslo er det spesialbutikker for store sko. Tror det er en i Trondheimsveien (?).

Har inntrykk av at de fleste kvinner bruker str 37-39. I alle fall er det disse størrelsene som blir fort utsolgt.

Skrevet
HVILKET skonummer?.....

:wink:  :sjarmor:  

:ler:

På nynorsk: Kva slags skonummer. :wink:

Alt ifra 38-41! Er det bare meg eller er det noen sko som varierer veldig? Som regel er sko str. 41 vintersko med god plass til ekstra såle eller ullsokker.

Skrevet

Jepp. Den skosjappa er i Trondheimsveien,- ganske langt nede. Den var der sist jeg gikk forbi i allefall :lol:

Skrevet

Er størrelse 40-42 jeg..

40 i store skostørrelser og 42 til vintersko. Dvs. Vanligvis str. 41. :)

Alle de søte små skoa blir ikke så søte små når man kommer opp i sånne størrelser:)

*ekte norsk fot*

Skrevet
Alt ifra 38-41! Er det bare meg eller er det noen sko som varierer veldig?

Det er nokre sko som varierar veldig! :-)

Og det er jo derfor me bør prøva sko på føtene før me kjøper... (Har opplevd at same nummer varierar mykje i storleik, òg, dvs høgreskoen var eitt nummer større enn venstreskoen i eit par eg prøvde!)

Skrevet

Jeg bruker dessverre 41-42.. Dette har jeg arvet fra laaaangt tilbake, og alle i familien min har store føtter, uansett vekt.

Det er håpløst å finne sko i riktig størrelse! Hva heter de butikkene i Oslo som bare selger store sko? Noen som kan hjelpe meg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...