Gå til innhold

Skrift anderledes etter oppgradering til IE7

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Fikk IE7 på min laptop idag og etter oppgradering virker skriften på skjermen litt mer diffus enn før. Selve skriftstørrelsen ser ut til å være som før men når jeg sammenligner med Firefox så er skriften skarpere der. Er det mulig å gjøre noe med dette i IE7?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klikk på pila til høyre for Page i menyen. Her har du instillinger for Text Size og Encoding. Mulig det hjelper å endre litt på noen av de?

Under menypunktet Tools har du også font-instillinger. Kanskje dt hjelper å bytte litt her?

Skrevet (endret)

Dette kan ha noe med at Internet Explorer 7 bruker ClearType å gjøre. Du kan slå av dette i avanserte innstillinger (under multimedia) og se om det hjelper.

Endret av Bobcat
Skrevet

Bobcat...you're my hero :klappe: Det ser ut til at det hjalp.

Skrevet

;)

Har jo testet IE7 litt nå, men er sannelig ikke helt sikker på hva jeg synes. Jeg trodde blant annet at denne skulle bli bedre på CSS, og det har den kanskje også blitt, men så sannelig måtte jeg nok en gang gjøre spesialjusteringer i stilsettene mine for IE på websidene mine.

I forsøket på å lage et "glattere" og enklere brukergrensesnitt (etter modell fra sine hovedkonkurrenter), så tror jeg de kanskje har dratt den litt vel langt. Synes ikke det er noe fjongt i det hele tatt..

Eneste grunnen til at IE7 i det hele tatt ble installert, er jo at alt må jo være bedre enn en flerårskommen og plasterlappbefengt versjon som har falt helt av lasset - både når det gjelder sikkerhet, brukervennlighet og støtte for webstandarder.

Skrevet
;)

Har jo testet IE7 litt nå, men er sannelig ikke helt sikker på hva jeg synes. Jeg trodde blant annet at denne skulle bli bedre på CSS, og det har den kanskje også blitt, men så sannelig måtte jeg nok en gang gjøre spesialjusteringer i stilsettene mine for IE på websidene mine.

I forsøket på å lage et "glattere" og enklere brukergrensesnitt (etter modell fra sine hovedkonkurrenter), så tror jeg de kanskje har dratt den litt vel langt. Synes ikke det er noe fjongt i det hele tatt..

Eneste grunnen til at IE7 i det hele tatt ble installert, er jo at alt må jo være bedre enn en flerårskommen og plasterlappbefengt versjon som har falt helt av lasset - både når det gjelder sikkerhet, brukervennlighet og støtte for webstandarder.

Kanskje du kan hjelpe meg litt med css da? Jeg har akkurat så smått lært bittelitt om dette, og hadde i oppgave på skolen å lage en side ved bruk av css. Det gikk greit nok, og fikk satt bakgrunnsfarge, skriftfarge, pynteramme osv. Men når jeg åpner sida i IE7 kommer ikke bagrunnsfargen opp, og jeg hadde også satt en del av teksten til å blinke, og det skjer heller ikke. Er det noe jeg kan gjøre forå få det til? Har jo lyst at det jeg faktisk klarer å gjøre skal vises når lærerne sjekker arbeidet mitt.

Skrevet (endret)

Jeg foreslår at du starter her:

http://validator.w3.org/ --> Validerer HTML eller XHTML

Og her:

http://jigsaw.w3.org/css-validator/ --> Validerer CSS

CSS er avhengig av at HTML-markup validerer i forhold til standardene for å fungere skikkelig. Videre må selvsagt også stilsettet validere.

Endret av Bobcat
Skrevet
Jeg foreslår at du starter her:

http://validator.w3.org/      --> Validerer HTML eller XHTML

Og her:

http://jigsaw.w3.org/css-validator/      --> Validerer CSS

CSS er avhengig av at HTML-markup validerer i forhold til standardene for å fungere skikkelig. Videre må selvsagt også stilsettet validere.

jeg gjorde som du skrev, og gjett hva:No style sheet found! :rodme:

tydeligvis ikke fått med meg alt jeg måtte gjøre :forvirret:

Men nå har jeg iallefall fått nyttige linker av deg jeg kan bruke på resten av oppgaven min!

Skrevet
jeg gjorde som du skrev, og gjett hva:No style sheet found!  :rodme:

tydeligvis ikke fått med meg alt jeg måtte gjøre :forvirret:

Men nå har jeg iallefall fått nyttige linker av deg jeg kan bruke på resten av oppgaven min!

Merk deg at du skal legge inn URIen til CSS-filen din i den andre validatoren.

Skrevet
Merk deg at du skal legge inn URIen til CSS-filen din i den andre validatoren.

Huff, synd å si det men HVA er en URI?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...