Gå til innhold

Just f****** google it!


shiva

Anbefalte innlegg

Det er ofte jeg kommer over innlegg som får meg til å undre meg over "internett-forståelsen" til vedkommende.

Kan de ikke bare søke på google og få svar på det de lurer på, eller har de ikke forstått den funksjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det forundrer meg også. Alle som har vært i stand til å finne KG, opprette en profil og skrive innlegg har jo et minimum av datakunnskaper og burde kunne søke seg fra til mange svar vha søkemotorer. Jeg skjønner jo at man av og til lurer på hvordan man skal formulere seg for å få best mulig svar, men noen ganger virker det som om folk ikke har prøvd en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedda Gabler

Dette er et tema som ofte kommer opp.

Noen skjønner kanskje ikke så mye - da kan vi vel hjelpe dem?

Noen vil gjerne ha mer personlige erfaringer og referanser enn du får på Google - da kan vi vel hjelp dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jo.. Men er det så ille om folk spør om sånne ting da? Hvis du synes det er så dumt får du bare la være å svare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja....og noen liker jo å svare også, det er jo en form for kommunikasjon :)

Endret av lazuli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et tema som ofte kommer opp.

Noen skjønner kanskje ikke så mye - da kan vi vel hjelpe dem?

Noen vil gjerne ha mer personlige erfaringer og referanser enn du får på Google - da kan vi vel hjelp dem?

Jeg setter jo også pris på å få personlige erfaringer og tilbakemeldinger på ting jeg lurer på. Sikter mer på de gjentatte spørsmålene om utbetalingsdatoer, satser, lånekassespørsmål ol..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og så finnes det folk som ikke kan søke effektivt og ender opp med at de første fem sidene på Google har linker som er fullstendig irrelevante, og det er grenser for hvor lenge man gidder å lete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et tema som ofte kommer opp.

Noen skjønner kanskje ikke så mye - da kan vi vel hjelpe dem?

Noen vil gjerne ha mer personlige erfaringer og referanser enn du får på Google - da kan vi vel hjelp dem?

Ja, jeg vet det. Men det er ikke vanskelig å lære seg å søke effektivt. Ofte tenker jeg at å spørre spørsmål som er lett å søke opp skyldes latskap.

En dårlig sammenligning: Det blir som å be mamma gjøre div. saker for meg jeg godt kunne klart selv.

Endret av Succubus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irritert? Nei, ikke i det hele tatt. Selv om noen spør er det ikke slik at man er forpliktet til å svare......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Kanskje de er deltakere på dette forumet fordi de ønsker å kommunisere litt med andre mennesker og få tilbakemelding om andres erfaringer. Jeg la f.eks. inn en posting for et par dager siden om noen har noen forslag til hva man serverer til hummer. Ja, jeg kunne godt gjort et Google søk og da får jeg 32.900 treff. Hvis jeg i det hele tatt finner en oppskrift blant alle disse treffene er det vanskelig å vite om den er god eller ei. Så jeg kan ikke forstå at dette er noe å være irritert over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har dette stedet et eget matforum, så det er ikke akkurat så rart at noen spør om slikt her inne. Noe annet er å spørre om hjemmesiden til dnbnor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er logisk at man spør om andres erfaringer eller favorittoppskrifter o.l selv om man kan google dette. Når det gjelder mat, f eks, er det veldig greit å høre hva andre har prøvd, likt eller ikke likt, og hvorfor, ikke bare lage den første oppskriften man finner med fint bilde.

De trådene jeg ikke gidder å svare på her inne (har vært bruker tidligere), er sånne som ER lette å finne om man googler, og som ikke krever et eneste innspill fra meg. Som åpningstidene på Ikea, f eks. Dessuten - selv om dette er et forum hvor man ikke oppfordres til å dra opp gamle tråder (på andre forum er det helt motsatt; man blir skjelt ut og tråden slettet om temaet har vært oppe før), synes jeg folk bør være såpass lite late at de i hvert fall leser og klikker seg inn på tråder om NØYAKTIG samme tema lengre ned på siden, og gjerne bruke søkefunksjonen også. Stort sett bare overser jeg slike tråder. Om jeg likevel svarer, pleier jeg å henvise til søkemotor, men svarer ikke frekt eller surt. Folk har ikke vondt av å lære litt heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la f.eks. inn en posting for et par dager siden om noen har noen forslag til hva man serverer til hummer. Ja, jeg kunne godt gjort et Google søk og da får jeg 32.900 treff. Hvis jeg i det hele tatt finner en oppskrift blant alle disse treffene er det vanskelig å vite om den er god eller ei. Så jeg kan ikke forstå at dette er noe å være irritert over.

Nå er det forskjell på å spørre om personlige erfaringer, og å spørre om fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...