Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 Jeg er så kvalm i dag, og bør egentlig spise noe snart, men det er ingenting jeg har lyst på. Hva er bra å spise når man er kvalm? (Spydde mye i går, men ikke i dag)
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2007 #2 Skrevet 31. januar 2007 Ingefær, dvs kanskje ikke spise ingefær, men kok opp vann og trekk frisk ingefær i vannet. Det demper kvalmen. Ellers knekkebrød, f eks, eller frukt som vannmelon o.l. Eller noe med salt i?
momo Skrevet 31. januar 2007 #3 Skrevet 31. januar 2007 Jeg synes det er godt med salt kjeks når jeg er kvalm, eller raspa gullerot, godt kokt ris med salt. Også godt med svak te, med sukker i.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2007 #4 Skrevet 31. januar 2007 Ok, har alt hentet et knekkebrød og Farris. Ingefær har jeg ikke i huset, men kanskje kan jeg prøve meg på en handletur etterpå. Er det noe middagsmat som egner seg?
Supraspinatus Skrevet 31. januar 2007 #5 Skrevet 31. januar 2007 Det du liker best.. Hva som helst egentlig. Bare du har lyst på det! Det viktigste er at du i det hele tatt får i deg noe mat. I verste fall, spis litt potetgull eller noe. Ofte blir man kvalm når man er sulten også. Så man kommer liksom i en litt ond spiral.
Gjest Marie81 Skrevet 31. januar 2007 #6 Skrevet 31. januar 2007 Viktigste er at du får i deg noe ja. Sjelden jeg får i meg noe når jeg er kvalm, det eneste som går er Marie-kjeks (til nøds Ritz-kjeks..). Skal visst være lurt å spise ris hvis man er kvalm/kaster opp. Pass på å få i deg nok å drikke! God bedring !!
Kayli Skrevet 31. januar 2007 #7 Skrevet 31. januar 2007 Vi har nettopp hatt en runde med oppkast i heimen. Selv sverger jeg til salte kjeks og vann. Ungene har fått potetgull og litt frukt. Havregrøt/-suppe skal være bra, men kok den på bare vann - melk kan irritere tarmen når du ikke er 100% bra igjen. Stikkordet er lettfordøyelig mat. God bedring!
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2007 #8 Skrevet 1. februar 2007 Takk for svar! Det ble knekkebrød, ris og rundstykker i går, og i dag prøver jeg meg på vanlig mat. Det har gått bra så langt!
Gjest Advena Skrevet 1. februar 2007 #9 Skrevet 1. februar 2007 Jeg er så kvalm i dag, og bør egentlig spise noe snart, men det er ingenting jeg har lyst på. Hva er bra å spise når man er kvalm? (Spydde mye i går, men ikke i dag) ← Jeg synes det hjelper å spise grønne epler, men det er bare meg da. God bedring!
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2007 #10 Skrevet 2. februar 2007 Unngå alt som inneholder melk, og ellers ta det pent. Ris, riskaker (slike som minner om isopor), farris, og ingefær er det jeg holder meg til. God bedring
Gjest mata Skrevet 2. februar 2007 #11 Skrevet 2. februar 2007 Ikke finn på å drikke tran og ikke noe suging nå. Cola, roser, ris, blåbær, ingefær, vann, bøtte ved siden av senga, og lese Nemi...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå