Gjest gotmyselfanuzi Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 Mange av dere som er engasjert i foreninger o.l? Hvordan er kulturen på dette ved studiestedet ditt?
Gjest Camma Skrevet 2. februar 2007 #2 Skrevet 2. februar 2007 Når man går på jus kan det nesten virke som ALLE er med i en eller annen forening, men etter en stund der oppdager du at det bare virker slik fordi de som er med gjerne stikker seg frem og blir litt "kjente fjes". Det er fryktelig mange studenter der som man ikke ser, som sitter hjemme og leser, og som er aktive i foreninger og miljø utenfor studiet. Dersom du ønsker å være med i en forening er det en haug å velge mellom, så det burde ikke være vanskelig å finne noe som passer for deg! Arbeidsgivere ser det gjerne som positivt at du har vært aktiv i studietiden (i foreninger), fordi det viser at du ikke bare er en bokorm uten sosiale antenner. Men vel å merke bare dersom du har klart å fullføre studiet innen rimelig tid og med brukbare karakterer da! Jus har fått et ufortjent rykte synes jeg. Selv trives jeg godt, selvom jeg ikke har vært med i mer enn en forening en kortere periode
Gjest Talula Skrevet 2. februar 2007 #3 Skrevet 2. februar 2007 (endret) Når man går på jus kan det nesten virke som ALLE er med i en eller annen forening, men etter en stund der oppdager du at det bare virker slik fordi de som er med gjerne stikker seg frem og blir litt "kjente fjes". Det er fryktelig mange studenter der som man ikke ser, som sitter hjemme og leser, og som er aktive i foreninger og miljø utenfor studiet. Dersom du ønsker å være med i en forening er det en haug å velge mellom, så det burde ikke være vanskelig å finne noe som passer for deg! Arbeidsgivere ser det gjerne som positivt at du har vært aktiv i studietiden (i foreninger), fordi det viser at du ikke bare er en bokorm uten sosiale antenner. Men vel å merke bare dersom du har klart å fullføre studiet innen rimelig tid og med brukbare karakterer da! Jus har fått et ufortjent rykte synes jeg. Selv trives jeg godt, selvom jeg ikke har vært med i mer enn en forening en kortere periode ← Veldig enig i det Camma sier, i Oslo er det iallefall slik. Mer enn nok foreninger å være med i for de som vil det, og har tid til det Endret 2. februar 2007 av Talula
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå