Gå til innhold

jeg er helt alene


moka

Anbefalte innlegg

jeg er alene her i verden.føles slik ut ihvertfall. fortalt venner og familie at jeg sliter voldsomt nå, trodde det skullle hjelpe. men aldri noen som tar kontakt. jeg er ensom . aldri hatt det så fælt som nå.

faren min har jeg ikke pratet med siden juli og da fikk jeg kjeft fordi jeg hjalp mamma med noe. alltid vært pappa jente så veldig morsomt du. prøvdd å ta kontakt oxo, men får ikke respons.

men julegave gir han meg..........!!!!! via min bror.

orker snart ikke mer jeg. måtte bare få ut litt.

:grine::grine::grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du ingen du kan snakke med om dette? :troest: Kanskje du burde ta kontakt med fastlegen din og få hendvendelse videre om du synes livet er for tøft å takle akkurat nå. Det er ikke meningen man skal sitte med alt av problemer selv og enkelte ganger trenger man litt hjelp for å komme seg ut av et negativt tankemønster.

Men når du sier at ingen tar kontakt med deg må jeg nesten spørre, tar du kontakt med andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ingen nei. og jeg har ikke energi te å ta kontakt. blir bare skuffet hver gang likevel. sannheten er nok at ingen bryr seg. så skjønner ikke vitsen med å bare sitte her alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tar du og ringer feks Røde Kors, Kirkens nødhjelp eller en annen krisetelefon og snakker med noen som kan fortelle deg hva du skal gjøre. Du kan fint være anonym. Ja, det kan føles skummelt og krever mye av deg, men du har ingenting å tape på det. Akkurat nå er du nede i gjørma, og da er det bare en mulig vei og det er opp!!! Kanskje de kan hjelpe deg å finne ut om det er en forening i nærheten av der du bor som du kan henvende deg til eller et tilbud fra kommunen som du kan dra nytte av. Det er aldri flaut å be om hjelp. Ikke tro at du er til bryderi. Mange er glade for å kunne få lov til å hjelpe. Jeg har selv tatt kontakt med folk på nødtelefoner når situasjoner har vært vanskelige.

Endret av fil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du skal til psykolog.

Nei, det er ikke meningen at psykologen skal bli din personlige venn. Psykologen skal hjelpe deg til å finne løsninger på hva du kan gjøre for å få det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil kan du sende meg en pm eller en mail, moka. Vil gjerne ha en ny mailevenn jeg :) Du finner adressen på bloggen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo takk du...men hvordan skal det hjelpe?

jeg sitter fortsatt alene.

uff..... lyst å bli sinna på alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått snakket med en psykolog enda? Fikk du noe fornuftig hjelp ut av det?

Du nevner broren din, har du kontakt med han ordentlig, kan du snakke med han?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei tar nok litt lengre tid, legen må jo skrive henvisning å sende dit, det er vel gjort nå. broren min kan jeg ikke prate med. virker ikke som han vil vite noe, selv om jeg prøver.

ingen skjønner hvordan jeg har det. de gangene jeg må ut klarer jeg å smøre på et smil. forferdelig slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være fælt for deg å ha det sånn. Jeg skal ikke si at jeg forstår deg, for det blir feil..jeg har familie å støtte meg på, enda dem aldri skjønner noe når jeg er syk eller noe da.

Men kan jeg spørre hvorfor du føler deg så alene? Er det fordi du er det, eller er det depresjon/angst? Bare lurer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jo takk du...men hvordan skal det hjelpe?

jeg sitter fortsatt alene.

uff..... lyst å bli sinna på alle.

Trodde du trengte noen som brydde seg :) Kan jo hende vi bor i nærheten av hverandre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel deprimert ja. og var inne å sjekka, men lille grete vi bor 50 mil unna hverandre. flyttet fra i nærheten av deg i sommer jeg. trenger støtte ja, men trenger noen som er her!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel deprimert ja. og var inne å sjekka, men lille grete  vi bor 50 mil unna hverandre. flyttet fra i nærheten av deg i sommer jeg. trenger støtte ja, men trenger noen som er her!!!

Hei :)

Alle er alene, det vet du vel?

Ditt eget ansvar å takle det, ikke bli i en offerrolle-finn deg nye mennesker som kan bry seg da. Ikke meningen å være krass her, men hvilke valg har man egentlig? Livet skal nå leves likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ja tusen takk du......

Hva vil du jeg skal si? " ja, det er virkelig synd i deg og stakkars deg" ? Hva godt vil komme ut av det? du kan muligens grave deg ennå mer ned i offer rollen eller bestemme deg til å gjøre noe med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest29, du kan virkelig trøste... Not.

Håper det ordner seg moka.  :klem:

Ja, det kan jeg :) men mange her hadde prøvd før meg, og da hjelper det ikke.Det hjelper så lite å jatte med, det blir ikke bedre av den grunn og det tror jeg også hovedinnlegger vet selv.

Men for all del, hvis det bare er jatting og lite konstruktiv fremgang og kritikk fordi jeg våger å tenke annerledes så anbefaler jeg å søke hjelp fra fagfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...