Gjest ice Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 Hva skal jeg se etter når jeg skal kjøpe tredemølle?? Hva velger jeg?? Den skal brukes til å gå/jogge på til mosjonering. Personen som skal bruke den vil ned i vekt og generelt komme i form. Vil ha en i god kvalitet, enkel og bruke, gjerne noen enkle funksjoner/programmer. Det finnes mye på markedet, er noe merke bedre enn andre?? Kom med linker, erfaringer og tips!
Gjest Kristin_ Skrevet 1. februar 2007 #2 Skrevet 1. februar 2007 For det første, en tredemølle vil du neppe få billig, det er en av de dyreste treningsapparatene der ute. Det du bør se etter er noe som er solid, og dersom du har naboer, ikke bråker så fælt. Tredemøller genererer en del støy. Det kan være greit å ha en som har pulsfunksjon, det gir ekstra motivasjon og kontroll over treningen (dette kan selvsagt erstattes med en pulsklokke) Jeg kan se om jeg kan finne noen linker til deg også
Hobgoblin Skrevet 1. februar 2007 #3 Skrevet 1. februar 2007 Viktig med tredemølle: - Den bør ha et godt spenn i høyde- og fartsmulighetene. Du bør kunne løpe fortere enn 12 km i timen (har kikket litt selv, og ser at mange har maksfart 12 km/t). Den bør også ha mulighet til stigning opp til f.eks. 15 %. (Selv pleier jeg å bruke 11% som maksstigning ved jogging, men skal man gå, kan man jo bruke den til ganske "bratte" bakker.) - At den helst har elektronisk justering av stigning. (Av en eller annen grunn innbiller jeg meg at du må gå av maskinen for å justere manuelt, men jeg kan ta feil...)
Gjest ice Skrevet 1. februar 2007 #4 Skrevet 1. februar 2007 Det stemmer som du sier, at hvis det står "manuell høydejustering" må du faktisk stoppe møllen, gå av og justere med håndkraft! Så det er ikke aktuelt. Det er min mor som skal ha denne møllen, og hun kommer aldri til å gjøre noe mer enn å jogge på den, aller mest gå! Så en toppfart på 12 km/t bør holde? Tror jeg har en fart på 7-9km/t npr jeg jobber hvis jeg ikke husker helt feil. Og da tror jeg nok ikke hun kommer til å overstige 12, men den vi har funnet frem til og som jeg tror det blir går til 16km/t, så det er jo bra! Vi har foreløpig falt på denne: http://www.sportsmaster.no/prod/DisplayPro...=9&srtorder=asc Modellen Sportsmaster 425. Hva tror dere?? Jeg tror denne holder til henne, for det er jo kun mosjonering det er snakk om her:)
Hobgoblin Skrevet 2. februar 2007 #5 Skrevet 2. februar 2007 Den ser veldig ok ut, og hvis hun skulle ønske å ta en spurt, så kan hun jo det og med 16 km.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå