Gå til innhold

Hva serverer man til hummer?


gard

Anbefalte innlegg

Hei

Helgøs hadde tilbud på hummer og jeg kjøpte derfor en 400g frossen hummer for 60 kroner. Jeg er ikke helt sikker på hvordan hummerprisen er til vanlig men det virket som et godt kjøp :ler: Uansett, hva serverer man til en hummer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den ene gangen jeg har spist hummer så var det med limesmør og mangosalsa. Meget godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også spist hummer én gang, Da hadde vi godt brød, aïoli og smeltet smør til (skulle visstnok dyppe hummeren i smøret fikk jeg vite). Ved siden av hadde vi marinerte scampi- det er nemlig veldig lite mat i en 400 grams hummer. Men godt er det! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøffelrisotto er kjempegodt til hummer og andre skalldyr! Pasta med en kremet hvitvinssaus med urter er også veldig godt. Safran er også godt, så safranrisotto eller pasta er veldig bra.

Er den forrett så er en enkelt grønn salat/asparges og sitron og urtedressing veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi spiser hummer så spiser vi den på brød, og med majones.. Kanskje litt sitron. Ellers så er melk og eller hvitvin godt til. Liker best å spise hummeren mest mulig naturell den er så god i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag en kremet hvitløkssaus og gratiner i stekeovn..... nam nam sikle sikle. Etter å ha smakt varm og gratinert hummer går jeg aldri i livet tilbake til naturell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når vi spiser hummer så spiser vi den på brød, og med majones.. Kanskje litt sitron.

Sånn er jeg vant til å spise hummer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...