Gå til innhold

Reiseguider til Italia

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Dersom du liker å lese på engelsk kan du se på utvalget på http://www.amazon.co.uk . Utvalget de har er mye bedre enn det du finner i en vanlig norsk bokbutikk og de reisebøkene jeg har kjøpt har vært billigere enn her hjemme.

Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Takk for tips, gard! Noen spesielle du vil anbefale?

Skrevet

Hei

På turer til byer så liker jeg best DK Eyewitness Guides. De pleier å være mer visuelle og viser deler av bybilde i "3D", de viser typiske matretter, de har ofte gode kart over museumer etc. Så jeg har kjøpt disse guidene på turer til Rome, Venezia og Milano.

Skrevet

Jeg kjøper også stort sett engelske reiseguider fra Amazon, og har kommet frem til noen ganske generelle tendenser i hva de forskjellige seriene/forlagene har med. Dorling Kindersley har mye bilder og illustrasjoner, veldig fristende fremstilt og lett tilgjengelig. Lonely Planet er veldig rettet mot backpackere, basert på billige tips. Rough Guides har masse bakgrunnsinfo/tekst, så om du liker å lese en del før du drar er denne fin. Jeg liker ofte AAs guider godt, de har blant annet en del City Packs der du får en guide og kart i samme "mappe". Men jeg er litt slapp på å lese guidene, da, blar heller gjennom og ser hva jeg synes ser spennende ut. Sambo, derimot, leser mye og nøye, så vi pleier å ende opp med en Rough Guide og en fra DK/AA. :) Nå vet jeg ikke hvor du bor, men hvis du ikke har tid til å bestille synes jeg Norli i Universitetsgata og Tanum på Karl Johan har godt utvalg av reiseguider her i Oslo (både på engelsk og norsk), i tillegg til spesialbutikker som Nomaden.

Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Tusen takk for supert svar! Nå blir det litt lettere å vite hva jeg skal se etter :tommel:

Hvor lang tid pleier det å ta dersom man bestiller fra Amazon..?

Vi har Norli her i Bergen også, så kanskje jeg skulle tatt meg en tur dit, eller på Ark :Nikke:

Skrevet

Hei

Dersom boken er inne på Amazon går det ganske så raskt. Jeg tror jeg fikk den på 5 dager sist jeg bestilte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...