Aisha Skrevet 30. januar 2007 #1 Skrevet 30. januar 2007 Hei, Skal reise fra Paris Charles De Gaulle kl.19.30. Men så er det ikke så mange muligheter med fly fra oslo til paris. Enten er det fly som er der kl.18.10 eller 9.20. Blir det nok tid hvis vi tar det flyet som er der kl. 18.10? En time og 20.min er kanskje litt lite? Og tenk hvis flyet er forsinket? Hva skjer hvis flyet er forsinket? Venter den andre på oss? Må nevne at vi bestiller alt gjennom air france og det er samarbeidspartneren dems som flyr videre.
Gjest gjesta Skrevet 30. januar 2007 #2 Skrevet 30. januar 2007 Jeg hadde 55 minutter da jeg skulle dra Gardermoen-Paris-Atlanta-Santiago i fjor, og da ble flyet fra norge et kvarter forsinket. 40 minutter på Charles De Gaulle var overhodet ikke nok tid... Sannsynligvis går det bra, men jeg tror ikke jeg ville satset på det, i hvert fall ikke hvis det ikke går noen fly til det stedet du skal også senere på kvelden.
reiseglad Skrevet 30. januar 2007 #3 Skrevet 30. januar 2007 CDG er ikke særlig enkel å finne frem på, spesielt hvis du må bytte terminal. Da vil jeg tro du ikke rekker flighten videre. Det som er greitt er at hvis Air France foreslår denne måten å reise på, så er de vel også ansvarlig for å få dere videre på neste fly hvis dere ikke rekker det første. Men så er det kanskje sånn at neste fly ikke går før imorra?? Jeg ville tatt første fly, hvis jeg var deg. (Men SAS har jo fly til CDG midt på dagen ???)
Bertha Skrevet 30. januar 2007 #4 Skrevet 30. januar 2007 Som innlegget over sier, så er flyplassen litt rotete. Dessuten tar det tid å forflytte seg fra den ene terminalen til den andre (man må finne busstoppet, vente på bussen osv. osv.). Selv mista jeg flyet videre til Roma derfra fordi jeg måtte bytte terminal. Va'kke moro, nei. Ville beregnet i hvert fall 2 timer hvis jeg var deg.
Gjest gjesta Skrevet 30. januar 2007 #5 Skrevet 30. januar 2007 (endret) CDG er ikke særlig enkel å finne frem på, spesielt hvis du må bytte terminal. Da vil jeg tro du ikke rekker flighten videre. Det som er greitt er at hvis Air France foreslår denne måten å reise på, så er de vel også ansvarlig for å få dere videre på neste fly hvis dere ikke rekker det første. Men så er det kanskje sånn at neste fly ikke går før imorra?? Jeg ville tatt første fly, hvis jeg var deg. (Men SAS har jo fly til CDG midt på dagen ???) ← De sørger nok for å sette deg på neste fly, ja, det er i hvert fall min erfaring. Men om det er lenge til neste fly ville jeg heller beregnet å ta et fly tidligere til Paris om det var mulig. Særlig om flyet fra Oslo blir forsinket kan du bare glemme at du rekker neste. Jeg har blitt sittende en hel dag på Charles de Gaulle fordi det første flyet mitt ble forsinket; i utgangspunktet hadde jeg litt over en time på meg (og ville ha rukket det da, kommer an på hvilke terminaler man er borti?), men med tjue minutter var det ikke nubbsjans... Og nei; ingen hjelp fra Air France-personalet verken på flyet eller flyplassen, annet enn at jeg da fikk plass på neste fly åtte timer seinere. Edit: ja, også fikk jeg dekt et mindre måltid... Endret 30. januar 2007 av Anna_Elk
Donpedro Skrevet 30. januar 2007 #6 Skrevet 30. januar 2007 Og nei; ingen hjelp fra Air France-personalet verken på flyet eller flyplassen, annet enn at jeg da fikk plass på neste fly åtte timer seinere. Edit: ja, også fikk jeg dekt et mindre måltid... ← Hva annet er det man trenger så mye hjelp til? Til ts: fly nr 2 venter ikke. Jeg ville tatt flyet før om jeg var usikker, og så evt dratt en tur inn til Paris på dagen.
Glitnir Skrevet 31. januar 2007 #7 Skrevet 31. januar 2007 Dersom alt bookes gjennom Air France så er jo de som nevnt over ansvarlig for å booke deg om. Og går flyet fra Oslo når det skal så rekker du det jo. Men dersom du er helt avhengig av å komme på akkurat det flyet videre så ville jeg kanskje likevel tatt det tidlige. Det blir en laaang og kjedelig dag på CDG da, så hadde i utgangspunktet foretrukket kveldsflyet ja.
Aisha Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 31. januar 2007 takk for svar. hvis vi drar så tar vi morgen flyet:) orker ikke å ha stress om å rekke neste fly.
Pasha Skrevet 2. februar 2007 #9 Skrevet 2. februar 2007 lurt å ta et tidlig fly ja. vi hadde 50 minutter der og det holdt med nød og neppe.. takket være veldig service fra air france! men det anbefales ikke
Chica Skrevet 2. februar 2007 #10 Skrevet 2. februar 2007 Hva annet er det man trenger så mye hjelp til? ← Jeg var forsinket en gang jeg fløy med Sabena, og da ble vi som hadde kort tid til neste fly gikk tatt av flyet først, kjørt i minibuss til neste fly. Pass- og billettkontroll ble foretatt underveis i minibussen. Landet da 20 minutt før neste fly skulle gå. Så hvis Air France hadde hatt samme servicen ville Anna_Elk rukket det flyet hun egentlig skulle tatt siden hun landet en time i forveien. på hjemreisen fikk jeg også kort tid på et flybytte. Ble da geiledet snarveier og bakveier av flyplassansatte for at jeg skulle rekke flyet mitt.
Betsy Skrevet 3. februar 2007 #11 Skrevet 3. februar 2007 Jeg hadde en times mellomlanding en gang. Da ble første flyet forsinket slik at vi hadde ca 10 minutter på oss til å rekke neste fly. Begge flyene var fra samme selskap, og det andre flyet ble holdt igjen slik at vi kom oss på. Bagasjen derimot, kom frem et halvt døgn senere...
reiseglad Skrevet 3. februar 2007 #12 Skrevet 3. februar 2007 Jeg hadde en times mellomlanding en gang. Da ble første flyet forsinket slik at vi hadde ca 10 minutter på oss til å rekke neste fly. Begge flyene var fra samme selskap, og det andre flyet ble holdt igjen slik at vi kom oss på. Bagasjen derimot, kom frem et halvt døgn senere... ← Dette kan skje hvis det ikke får konsekvenser for trafikken videre, eller at de fleste passasjerene som sitter på det første flyet skal over i det som blir holdt igjen. Jeg tror neppe det vil skje på CDG på to internasjonale forbindelser..... Det skjer forøvrig jevnlig mellom Widerøe og SAS/Braathens, hvis det er kortere forsinkelser, og "alle" passasjerene på Widerøe skal videre med SAS til Oslo....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå